Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Slmt9 schreef:En heb je het idee dat het voor de HB wel geholpen heeft?
Ik ben ook even kwijt of jou juist boxrust was aanbevolen.
Lotte_Wessel schreef:Er zijn 4 verschillende dierenartsen geweest van dezelfde praktijk. Hiervan heeft 1tje gezegd om hem op boxrust te zetten en de rest zei dat een kleine paddock prima was ook wel verkoelend voor de hoeven. Nu heb ik hem in eerste instantie bijna een week binnen gehouden maar hij werd erg onrustig dus toen alsnog in zeer kleine paddock gezet. Dit ging steeds beter dus dierenarts zei dat het wel iets groter mocht zijn want hij bleef maar zo'n beetje rondjes op z'n plek moeten draaien dus erg kort. Hij staat nog steeds erg rustig in de paddock maar wilde alsnog hem paar dagen rust geven om te zien of het beter zou worden.
Zelf vind ik het eigenlijk geen/ weinig verschil. Na een dag in de paddock lijkt hij wel moe en dus verplaatst hij steeds z'n gewicht van ene voorbeen naar andere. Hij loopt dan korter maar als hij weer op gang komt na paar meter loopt hij weer beter.
Wanneer hij de dag in de stal heeft gestaan lijkt hij ook weer stijf dus tja beetje hetzelfde dan dat hij bijna op gang moet komen en dan loopt hij weer wat beter. Hoe langer ik met hem loop, hoe beter hij de stappen afmaakt. Ik hoop dat het iets "simpels" is als in zooltjes geven teveel tegendruk nu ofzo. En als smid is geweest dat hij weer beter is om zo te zeggen al is dat waarschijnlijk wishful thinking. Baal gewoon dat hij erg goed lijkt en vervolgens weer minder wordt, en dan weer beter lijkt en zo blijft maar doorgaan. Hij staat op alleen hooi en dit is ook droog ouder hooi. Verder krijgt hij klein beetje cavalor voer waarbij suiker en zetmeel op iets van 6% komen samen dus zo'n beetje minste wat te krijgen is. Hij mag dit volgens de dierenarts wel hebben zodat hij zijn maagbeschermer enzo inneemt. Hij draagt nu fleece legwraps om te helpen met koude benen. Blijft lastig en blijft volgens mijn verder afwachten tot het uit de hoeven is gegroeid..
Eliana schreef:Dat ziet er gelukkig beter uit Lotte!
Hier sinds maandag geen pijnstillers meer, morgen komt de dierenarts voor controle.
Eliana schreef:Ja ik hoop het ook, we zijn al vanaf eind juli bezig dus ik ben er inmiddels wel klaar mee (& mijn portemonnee ook..)
Eliana schreef:Die van mij gaat niet meer het gras op, dat is helaas de trigger geweest, naast dat ze ook ppid heeft.
Die waardes zijn gelukkig weer een stuk beter nu de medicijnen zijn opgehoogd.
Lotte_Wessel schreef:Hey! Hoe is het met jullie bevangen paardjes? Hier is de smid dinsdag ochtend op tijd al geweest. Zooltjes met klei eronder die eronder zaten zijn er nu onderuit en gelijk was er eigenlijk opluchting - minder gewicht verplaatsen van been tot been, gelijk stuk vlotter lopen. Smid heeft er weer ijzers onder gezet, dit keer met zooltje ook onder de teen en nu siliconen eronder gespoten. Niet geheel gevuld zodat siliconen beetje een kussen effect hebben. Smid zei dat de hoeven er goed uit zagen, de zolen dikker zijn geworden en naar zijn inzien (lastig te zeggen natuurlijk) leek pony gelukkig niet verder gezakt of gekanteld en leek, wanneer je naar z'n hoeven kijkt, te verbeteren. Allemaal vrij positief dus. Lopen was gelijk woensdag al veel beter! Hij heeft door z'n artritis last van de kou maar verder goed te pas. Gelijk in paddock ook bokken en zo veel vrolijker! Erg goed om te zien![]()
Volgende dag (gisteren) lekker in de paddock en gelijk heel erg happy.
[ Video ]
En lopen - stijf door artritis en kou maar verder naar mijn idee wel goede stappen. Dit is zonder pijnstillers
[ Video ]