Jannepauli schreef:Pauli's koliek is ontstaan nadat ik begonnen ben een handje Wiesencobs Flakes te geven. Toeval? Echt maar een handje op dag 1, en een iets groter handje op dag 2 maar toen aangemaakt met warm water. Het Friesje raakte gelijktijdig ook aan de dunne mest...
Ik heb laatst van Rene Wielens een hele rits proefzakjes gehad met alle soorten Agrobs spul, dus cobs, flakes, senioren enz.
die zakjes lagen hier al maanden dus op een gegeven moment maar eens 2 zakjes cobs klaargemaakt.
Alle paarden behalve Hittie, Snaap en Puber een handje gegeven over het voer.
De mest van deze paarden was de volgende dag ook dunner... voor mij een reden om toch voorzichtig te zijn met dit kruidenrijke voer.
Hit krijgt het iig niet
.
Jannepauli schreef:De eerlijkheid gebiedt echter te zeggen dat het ook wel eens aan het kuilvoer kan liggen.. ik had al een pak weggesmeten omdat er witte plekken in zaten, en het laatst aangebroken pak leek goed maar..je weet maar nooit. Ben blij dat ik niet een enorme voorraad gekocht heb . Meteen geleerd dat ik gewoon bij m'n eigen, betrouwbare fouragehandel moet blijven!
Vanmorgen is van mijn eigen hooiman voordroogkuil gekomen en dat ziet er super uit. Maar ja, die gaat dus echt weilanden controleren en bij het hooien kijken. Wel duur, maar super spul.
Beschimmeld kuilvoer is funest !,
goed dat je een andere partij hebt kunnen kopen en inderdaad het spul is nu al hastikke duur.
Een gewoon simpel baaltje hooi kost nu hier al 5 euro. de gesealde pakjes zitten op 8 euro en de grote ronde balen al op 35 euro.
Ben blij dat ik een ruime voorraad heb van prima spul anders ging ik failliet op die beesten
Jannepauli schreef:Overigens is Pauli niet behandeld door mijn eigen arts J.W., maar door de baas-himself. Hij vond al die speciale spulletjes voor HB-paarden eigenlijk maar onzin! Voeren is een kunst, zei hij. Het geheim zit erin dat je niet te veel mag geven, ook gewoon brok! Maar... alles met mate, behalve hooi.
Gek genoeg is dat precies wat Rob van Nassau ook tegen mij zei ( en ik bij mezelf dacht "mooi niet") .. Maar misschien hebben die ouderwetse echte paardenmannen toch gelijk

Wie is de "baas-himself" , een andere arts ?