[INFO] artrose

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

norton84

Re: Centraal topic voor artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 15:29

Ik was zeer te spreken over naf 5 star

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:02

Ik heb NAF superflex gegeven. Na 2 flessen liep hij eigenlijk zo goed dat ik het heb afgebouwd (eind 2e fles) en nu loopt hij al een maand of wat zonder. Dus ja ... ik denk dat ik mag stellen dat ik tevreden ben over het spul.
Het was ook makkelijk te geven door het voer en hij vond het smaakvol (is beetje kieskeurige pony).

marleen5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 15:20

Ik heb sinds vorig jaar te horen gekregen dat mijn paard lichte artrose heeft in twee halswervels. Hij is toen behandeld door een fysio op aanraden van de dierenarts. Daarna de training langzaam weer opgebouwd en ben mijn paard toen Ekyflex Athro van Audevard gaan voeren. Dit werkt voor mijn paard echt goed! Hij was veel minder stijf en bewoog een stuk soepeler! Maar aangezien dit erg duur is ben ik twee maanden geleden overgestapt op Glucohorse. Ik heb alleen echt geen verbetering gemerkt. Dus sinds van de week toch maar weer overgestapt op Audevard. Meerdere dierenarts hebben mij ook verteld dat dit het enigste is wat echt goed werkt voor paarden met artrose! Het is ook wetenschappelijk onderzocht. Mij werd verteld dat de rest wat op de markt te koop aangeboden wordt zonde is van je geld!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 15:48

marleen5 schreef:
Ik heb sinds vorig jaar te horen gekregen dat mijn paard lichte artrose heeft in twee halswervels. Hij is toen behandeld door een fysio op aanraden van de dierenarts. Daarna de training langzaam weer opgebouwd en ben mijn paard toen Ekyflex Athro van Audevard gaan voeren. Dit werkt voor mijn paard echt goed! Hij was veel minder stijf en bewoog een stuk soepeler! Maar aangezien dit erg duur is ben ik twee maanden geleden overgestapt op Glucohorse. Ik heb alleen echt geen verbetering gemerkt. Dus sinds van de week toch maar weer overgestapt op Audevard. Meerdere dierenarts hebben mij ook verteld dat dit het enigste is wat echt goed werkt voor paarden met artrose! Het is ook wetenschappelijk onderzocht. Mij werd verteld dat de rest wat op de markt te koop aangeboden wordt zonde is van je geld!

Nou, ik geloof niet dat dat waar is.
Wel is het zo dat het per paard scheelt wat het beste glucosamine supplement is. Het ene paard doet het super op product A, terwijl dat voor het andere paard niets doet.
kennelijk werkte Glucohorse niet goed voor jouw paard, dat kan.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:27

Hallo dames mag ik me melden hier?

Helaas is er afgelopen dinsdag vastgesteld dat mijn paardje beginnende artrose heeft in zijn hals.
Wie heeft hier een paard die dat nog meer heeft?
Ik ben nu op advies van de DA aan het stappen en een beetje draven.
OP beide voorbenen heeft hij HKO en daar is hij vorige week voor ingespoten, dat zou eind deze week moeten gaan werken. over 3 weken moeten we terug en als het niet verbeterd is dan wordt zijn hals ook ingespoten.

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:17

Hi D_Z jij ook hier (helaas... :( )
Ik geef NAF Superflex nu een klein weekje, natuurlijk nog niets te merken. Ze liep al goed, maar nog wat stijfjes af en toe. En elke keer als ik aankom, gaat ze eerst uitgebreid staan rekken en strekken. Herkent iemand dit? Is dat omdat ze stijf is?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:03

Welkom Don_Zhivago
Het zit niet mee bij jou artrose en hko....
Ga jij je paard tijdje op rust zetten alleen de wei in en wat grondwerk of blijf je gewoon rijden ivm hko?

Heb je ook supplementen of zo gekregen zoja welke?

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:14

Hij stond met de hko nog vol in training. Nooit last van gehad eigenlijk.

Nu ineens al een paar weken aan het kwakkelen. Vanmorgen ook dikke achterbenen en kreupel.
Advies van de dierenarts is onder het zadel stappen en paar rondjes draven. Dat uitbreiden naar wat hij aankan.
Morgen overleg met de kliniek over zijn kreupelheid achter. Evt vrijdag weer naar de kliniek.

Supplementen zijn wel besproken maar liever nu nog niet geven.
Hij wilt even vast stellen of dat niet willen buigen uit zijn benen komt of uit zijn hals.
Vorige week zijn zijn voorbenen ingespoten.
Over 3 weken wordt zijn hals gedaan als dit niks doet.

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:11

Wat vervelend D_Z.... veel sterkte met je paard.

Hier gaat het super goed met mijn haflinger met kogelartrose.
Zelfs zo goed dat we nu weer wat gerichter aan het trainen zijn. Er moet ook nog wat kg spekkies af dus het komt mooi uit dat het zo goed gaat.
We zijn ook sinds kort bezig met rechtrichten en dit pakt erg goed voor hem uit.
Normaal liep hij op de volte linksom altijd erg beroerd maar nu na wat rechtricht oefeningen onder het zadel of aan de hand loopt hij linksom een stuk soepeler en veel makkelijker :)
Dus ik ben erg tevreden hoe het nu gaat.

Hij heeft het nu al 4 jaar en in combinatie met de beweging en het supplement wat ik hem geef gaat het echt de goede kant op.
Hopelijk kan ik hem zo nog heel wat jaartjes goed houden en van hem genieten :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:14

linnie050 schreef:
Welkom Don_Zhivago
Het zit niet mee bij jou artrose en hko....
Ga jij je paard tijdje op rust zetten alleen de wei in en wat grondwerk of blijf je gewoon rijden ivm hko?

Heb je ook supplementen of zo gekregen zoja welke?

Ik geef mijn paard sinds een week of drie twee theelepeltjes kurkuma(turmeric,curcumin,geelwortel) door zijn voer.
S'ochtends 1 en s'avonds een.Ik moet zeggen dat hij beter loopt.Hij is 27 en heeft uiteraard ook artrose ;)

linkje
http://gettyequinenutrition.biz/Library ... mation.htm

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:13

Dat meen je niet geerke! Ik zal de link later eens bekijken.
Eet je paard dat niet moeilijk en kan het niet schadelijk zijn?
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 23-01-14 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:15

Ik denk dat de kurkuma vooral pijnstillend werkt. Geerke geef je geen glucosamine ofzo ? dat is misschien ook niet zo handig bij een paard met IR/ cushing natuurlijk....
de boswellia in joint comp werkt ook pijnstillend en ontstekingsremmend Linnie !
Laatst bijgewerkt door Maris op 23-01-14 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:17

Waarom is glucosamine niet handig bij een paard met IR/ cushing?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:18

linnie050 schreef:
Waarom is glucosamine niet handig bij een paard met IR/ cushing?

glucosamine bevat een suikerverbinding. Ze weten niet helemaal hoe het werkt, maar glucosamine heeft invloed op de suikerhuishouding.
Joint comp is overigens wel geschikt voor paarden met IR etc.

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:49

Morgen da laten komen. Loopt nu al meer dan 1,5 week niet goed. Week op rust gestaan maar vandaag aan de longe links achter nog steeds onregelmatig. Maakt een klein hupsje. Dat hij hem niet goed mee krijgt. Precies zijn slechte been. Artrose/spat. Geen resultaat dan volgende week foto's maken. Pffffffff

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:53

Maris schreef:
marleen5 schreef:

Nou, ik geloof niet dat dat waar is.
Wel is het zo dat het per paard scheelt wat het beste glucosamine supplement is. Het ene paard doet het super op product A, terwijl dat voor het andere paard niets doet.
kennelijk werkte Glucohorse niet goed voor jouw paard, dat kan.

Ja dat snap ik wel. Ekyflex kost je 100 euro in de maand en natuurlijk is er dan niks beters. Mijn vriendin heeft het ook gebruikt maar had geen resultaat. Ik gebruik zelf horseflex msm met pure glucosamine. Emmer kost 40 euro en doe er 6 weken mee en merk resultaat.

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:16

Nooit gedacht aan kurkuma voor mijn paard. Eet het zelf wel (niet echt lekker, maar extreem gezond!). Ga er even meer over opzoeken.

[edit] zeker het proberen waard! Ga er gelijk mee beginnen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:55

Waarom is kurkuma zo gezond?
En hoeveel geef je dan aan je paard?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:49

Maris schreef:
Ik denk dat de kurkuma vooral pijnstillend werkt.
de boswellia in joint comp werkt ook pijnstillend en ontstekingsremmend Linnie !

Linnie, lees de link anders even die Geerke gaf over Kurkuma. het werkt ook ontstekingsremmend etc.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:53

Als ik eraan toe kom zla ik dat van het weekend eens doen.
Druk druk werken, paarden, verbouwen thuis en volgende week opname zusje.
Is het trouwens engels misschien kan iemand het dan vertalen?

Edit ik zie is een kort stukje doe wel even van het weekend o zo google translate.
bedabnkt.

Als mensen het grpobeerd hebben zou ik graag willen weten hoe het gaat met je paard na langere termijn.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:59

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:05

Bedankt. Ik ga vanavond even lezen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:08

Ik zie dat joint comp belooft gewrichten te smeren. Gezien de ingredienten lijkt dat me niet mogelijk. Dat t pijnstillend werkt heeft met de boswelia te maken toch?

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:38

Dat Kurkuma spul klinkt wel interresant, maar is het wel goed om je paard lange tijd zoiets te geven? ook al is het natuurlijk.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:45

Snoevie schreef:
Ik zie dat joint comp belooft gewrichten te smeren. Gezien de ingredienten lijkt dat me niet mogelijk. Dat t pijnstillend werkt heeft met de boswelia te maken toch?

Snoevie, hier hebben we het al zo vaak over gehad...... Joint comp werkt omdat er meer stoffen in zitten dan alleen glucosamine, chondroitine en msm. Doordat al die stoffen goed samenwerken, heb je minder glucosamine etc nodig om hetzelfde resultaat te behalen. en dat is weer heel fijn voor oa IR paarden die glucosamine niet zo goed kunnen verdragen ivm invloed op insuline etc ( hoe dat precies werkt weet ik niet ).

Ik twijfel een beetje of altijd kurkuma geven idd goed is. Kurkuma vangt namelijk ook zware metalen en voert ze af. Heel fijn natuurlijk , maar koper, zink etc zijn ook zware metalen en die heeft het lichaam wel nodig in kleine hoeveelheden.