nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellissofie

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:13

ja in de reglementen staat dat het mag, alleen mogen ze niet meer wegen dan 500 gram per been.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:15

Dan is dat veranderd sinds ik er voor het laatst iets over gehoord heb.

Er zijn schoenen waar je kalkoenen in kan draaien. Maar je zal dan zelf moeten kijken op welk type schoen jou paard het fijnst en het zekerst loopt.

ellissofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:16

oh ik lees net in de reglementen dat het alleen voor springen is toegestaan. dressuur kan ook wel zonder denk ik. alleen voor springen wil ik echt meer grip hebben om ongelukken te voorkomen

ellissofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:19

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 18:23

In de dressuur is het inderdaad (nog) niet toegestaan.

ellissofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 19:00

Maar je hebt dus wel meer grip met hoefschoenen? :) ik mail easyboot ook nog wel even of de easyboot glove geschikt is voor kalkoenen

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 19:19

Springen met schoenen zou ik persoonlijk niet gauw doen. Dan eerder zandbodems voor wedstrijd uitzoeken. Maar ik spring zo wie zo geen wedstrijden.

ellissofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 19:21

Ja, maar dat zijn er redelijk weinig (in het buitenseizoen dan). Daarom ik ben opzoek naar een alternatief voor ijzers met kalkoenen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 19:28

Dan zou ik toch eerder voor ijzers met stiftgaten gaan, maar dat is een persoonlijke keus. Ben bang dat je voor het snelle werk met springen te weinig grip gaat hebben.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 19:32

Marcella schreef:
Dan zou ik toch eerder voor ijzers met stiftgaten gaan, maar dat is een persoonlijke keus. Ben bang dat je voor het snelle werk met springen te weinig grip gaat hebben.

ja of blootvoets en dan kijken waar de ondrgrond ook beetje goed is,en niet als een gek rijden.denk dat hoefschoenen niet echt meteen een optie zin

Glitfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 19:54

Hallo allemaal! Voor mij IJslander denk ik aan hoefschoenen omdat hij best wel gevoelig loopt op asfalt en toch graag met hem wil gaan fietsen. Hij is nu bijna 4 en wil hem gaan inrijden wanneer hij daar zelf rijp voor is. Ik zit te denken aan de Cavallo Trail. De hoef is 11 bij 11. Ik heb vandaag maat 2 gepast en ik kon hem wel een beetje draaien (beetje). Volgens de site zit ik volgens mij precies tussen maat 1 en 2 in? Wie heeft de tip? :)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:09

Als hij draait niet doen! Dat kan gevaarlijk worden. Heb je een maatje kleiner al geprobeerd?

Glitfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:29

Hij draait niet rond hoor, een beetje heen en weer. Is dat ook gevaarlijk? Een maatje kleiner ga ik maandag passen van Cavallo!

hoofvision

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 00:31

heb je al gekeken naar de easyboot edge? of wellicht de epic? heb hier goede ervaringen mee bij ijslanders.

hoofvision

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 00:31

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 01:02

onze ijslander kan helaas op de easyboots niet uit de voeten, die verliest ze vrij snel
en de marquis waren een nog groter drama, binnen een paar tellen
haar renegades zijn stuk maar heb spullen besteld om ze weer werkend te maken
hopelijk krijg ik ze snel want die zitten echt het beste bij haar

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 20:11

Hoewel dit topic al een tijd stil ligt, hoop ik toch nog advies te krijgen.
Voor mijn tinkermerrie ben ik aan het rondkijken naar hoefschoenen. Het liefste wil ik haar niet laten beslaan, maar nu we meer gaan buitenrijden en ik merk dat zij absoluut geen bermpaard is. Gaan haar hoeven toch afslijten en merk dat ze al gevoeliger loopt.
Nu heb ik vandaag even snel haar hoeven opgemeten. De ene was 16cm breed en 16 cm lang, de andere was 16cm breed en 17cm lang. Nu moet ik er wel bij zeggen dat de hoefsmid binnenkort komt, 7 weken geleden is ze voor het laatst bekapt.
Maar waar ik nogal mee zit zijn haar mooie dikke sokken Momenteel is ze sokloos, maar wil ze weer wel laten aangroeien.
Nu zat ik zelf te denken aan schoenen van Cavallo, de hoefsmid die komt verkoopt deze. Dus als ze komt om te bekappen kunnen we ze gelijk passen.
En de Renegade is me ook aangeraden, maar dan moet ik na het bekappen de hoef meten of het gaat passen.
Kunnen jullie me advies geven over welke schoenen gaat passen bij grote hoeven en dikke sokken?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 07:33

tinker_sally schreef:
Hoewel dit topic al een tijd stil ligt, hoop ik toch nog advies te krijgen.
Voor mijn tinkermerrie ben ik aan het rondkijken naar hoefschoenen. Het liefste wil ik haar niet laten beslaan, maar nu we meer gaan buitenrijden en ik merk dat zij absoluut geen bermpaard is. Gaan haar hoeven toch afslijten en merk dat ze al gevoeliger loopt.
Nu heb ik vandaag even snel haar hoeven opgemeten. De ene was 16cm breed en 16 cm lang, de andere was 16cm breed en 17cm lang. Nu moet ik er wel bij zeggen dat de hoefsmid binnenkort komt, 7 weken geleden is ze voor het laatst bekapt.
Maar waar ik nogal mee zit zijn haar mooie dikke sokken Momenteel is ze sokloos, maar wil ze weer wel laten aangroeien.
Nu zat ik zelf te denken aan schoenen van Cavallo, de hoefsmid die komt verkoopt deze. Dus als ze komt om te bekappen kunnen we ze gelijk passen.
En de Renegade is me ook aangeraden, maar dan moet ik na het bekappen de hoef meten of het gaat passen.
Kunnen jullie me advies geven over welke schoenen gaat passen bij grote hoeven en dikke sokken?

de sokken zijn meestal geen probleem bij de sokken.alleen ben ik zelf geen cavallo fan.waarom omdat dit een schoen is die over de kroonrand komt en het dus een schoen is die je moet inlopen en dus voor wondjes kan zorgen.ook zijn dit vaak schoenen die je niet onbeperkt aantal kilometers kunt omlaten.ik zelf zou dan liever voor renegade gaan,maar je zult eerst je bekap beurt afmoeten wachten,dan meten en dan kijken welke schoenen bij die hoeven passen,en dan kun je een keuze maken.
schoenen die je niet hoeft in te lopen en die mijn voorkeur hebben zijn renegade,dallmer (combi)clogs,easyboots(epic)(bare)etc niet het model dat cavallo heeft want easyboot heeft nu ook 1 zo'n model

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 07:59

Ik vind het juist wel fijne schoenen, maar helaas niet erg slijtvast. Als je meer dan 2x per week ze wil gebruiken gaan ze niet meer dan een jaar mee (bij mij dan) Vandaar dat ik toch weer op zoek ga naar easyboots.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:24

deedee19 schreef:
Ik vind het juist wel fijne schoenen, maar helaas niet erg slijtvast. Als je meer dan 2x per week ze wil gebruiken gaan ze niet meer dan een jaar mee (bij mij dan) Vandaar dat ik toch weer op zoek ga naar easyboots.

heb je het over de cavallo's?
ik heb juist het omgekeerde, ik heb dat bij de easyboots.
op 2 na allemaal gaten in de zolen, en heb ze bij verschillende paarden, hun eigen setjes
de cavallo's die ik heb heb ik nu al een poos
en heb net weer 2 nieuwe setjes voor onze ijslander en nrps aangeschaft

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 07:36

kevje06 schreef:
deedee19 schreef:

heb je het over de cavallo's?
ik heb juist het omgekeerde, ik heb dat bij de easyboots.
op 2 na allemaal gaten in de zolen, en heb ze bij verschillende paarden, hun eigen setjes
de cavallo's die ik heb heb ik nu al een poos
en heb net weer 2 nieuwe setjes voor onze ijslander en nrps aangeschaft

wat gek kevje06,ik heb mijn easyboots ook al heel lang en geen gaten

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 09:11

Ik denk dat het ook verschilt hoe het paard loopt (sloft deze of tilt het de benen goed op ) en of je de schoenen voor de voorbenen (slijten vaak minder snel) of achter benen (slijten veelal sneller) gebruikt.
Mijn ervaring is zeer positief over de cavallo's wat gebruikersgemak betreft maar echt slijtvast vind ik ze niet (gebruik de sportboots voor de achtervoeten).

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 16:15

ik gebruik ze voor en achter

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 10:56

Ik heb sinds gisteren een paar renegade's op de kop getikt voor pony. Mijn keus was tussen de renegade en easyboot glove omdat ik geen schoenen wil die over de kroonrand sluiten, maar de gloves passen niet goed bij zijn hoefmaat volgens de tabel. Nu zie ik dat ze in de wide al weer een maat kleiner hebben dus dat had misschien wel gepast.
Ik vind de renegades iets grover dan verwacht, maar pony liep er prima op weg. Van de week eens wat serieuzer testen en jullie horen wel hoe het gaat.

Voor degene die iets nodig hebben bij de hoefschoenenwinkel en niet goed durven bestellen vanwegen problemen met leveren enzo. Ze staan 4 mei op de equiday met een standje. Als je daar toch heen wil kan je daar evt spullen afhalen. Dat wilde ik ook doen, maar vond nu een paar schoenen tweedehands.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 12:34

en wat voor maat Gloves had je anders gewild?
Ik heb nog diverse kleine maten Gloves liggen, maar geen paardjes meer.
als je wilt mag je wel wat proberen.