Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dynamiek schreef:Hey Wat een geneuzel hier zeg, jammer het was zo'n leuk topic.
Zal jullie maar wat goed nieuws vertellen ben gisteren lekker naar Park de Hoge veluwe gereden vanaf mijn huis en heb heerlijk 3,5 uur gereden!!! Wat kan ik toch nog zo genieten van mijn dier, die eigenlijk afgeschreven was! Maar nu topgoed gaat!!!
Zahlina schreef:Henny.
Goed bekappen kan maar op een manier en dat is om respect te hebben voor het paard en alle omstandigheden om het paard heen.
Kymalin schreef:@Zahlina; waarom wilde je je eigenlijk niet melden in dit topic? En jij hebt toch arabieren? Is 1 vd arabieren dan nu hoefbevangen? Heb ik nl nog nooit eerder gehoord over een arabier maar alles kan natuurlijk.
Kymalin schreef:@Zahlina; waarom wilde je je eigenlijk niet melden in dit topic? En jij hebt toch arabieren? Is 1 vd arabieren dan nu hoefbevangen? Heb ik nl nog nooit eerder gehoord over een arabier maar alles kan natuurlijk.
geerke schreef:overgens is image het bewijs dat een hoefbeen wel degelijk weer op zijn plaats kan komen na een kanteling.....
Zahlina schreef:geerke schreef:overgens is image het bewijs dat een hoefbeen wel degelijk weer op zijn plaats kan komen na een kanteling.....
Dit soort berichten geven mij ook weer een beetje hoop.
Wete ook dat er met succes paarden in het gips zijn gezet en dat dat een positief effect had op de stand van het hoefbeen.
Maar op het moment krijg ik van alle kanten nog steeds berichten dat als het hoefbeen gekantelt is en gezonken (dit is dus in ons geval) dat erg eigenlijk geen herstel mogelijk is.
Ik hoop dat ik over een half jaar ook foto's heb die mijn eigen woorden tegenspreken en die van de DA's en hoefsmeden maar nu wil ik mezelf nog niet te veel hoop geven.
Ga wel heel hard zitten duimen.
MaaikeUshi schreef:Dus geen geneuzel meer![]()
Ik vijl Stan's hoeven zo om de 3 dagen bij, doe ik nu een paar weken en ondanks die dip met die zolen / stijfheid zie ik toch echt dat zijn hoeven vooruitgaan.
Dat spul op dat ik heb gebruikt / gebruik voor de zolen / straal heet Equisolid.
Op de randen van de hoef (hoefcoronet?) masseer ik regelmatig conucrescine in, volgens mij werkt dat dus echt.
Rij je trouwens ook op hard of is het vooral zandpad / zacht? 3,5 uur is echt top zeg
Zahlina schreef:Kymalin schreef:@Zahlina; waarom wilde je je eigenlijk niet melden in dit topic? En jij hebt toch arabieren? Is 1 vd arabieren dan nu hoefbevangen? Heb ik nl nog nooit eerder gehoord over een arabier maar alles kan natuurlijk.
het is niet zo dat ik me niet wilde aanmelden maar omdat we nog in zo'n pril stadium zijn en we nog zoekende zijn naar wat te doen.
Maandag zijn we naar de kliniek geweest, ben me rotgeschrokken en voel me verschrikkelijk schuldig tegenover het paard.
Elk paard kan hoefbevangen raken, ook arabieren en deze dame is zo'n veelvraat dat het risico er toch al in zat.
Het is dus niet willen maar moet eerst nog even met mezelf in vrede komen.
dynamiek schreef:Mijn dynamiek is ook in het gips gezet met goed resultaat
Kymalin schreef:dynamiek schreef:Mijn dynamiek is ook in het gips gezet met goed resultaat
Dat doen ze toch ook met name om tegendruk tegen het hoefbeen te geven en dus zo kanteling te voorkomen?
Zahlina schreef:Wete ook dat er met succes paarden in het gips zijn gezet en dat dat een positief effect had op de stand van het hoefbeen.
Maar op het moment krijg ik van alle kanten nog steeds berichten dat als het hoefbeen gekantelt is en gezonken (dit is dus in ons geval) dat erg eigenlijk geen herstel mogelijk is.
Zahlina schreef:Maar op het moment krijg ik van alle kanten nog steeds berichten dat als het hoefbeen gekantelt is en gezonken (dit is dus in ons geval) dat erg eigenlijk geen herstel mogelijk is.
Ik hoop dat ik over een half jaar ook foto's heb die mijn eigen woorden tegenspreken en die van de DA's en hoefsmeden maar nu wil ik mezelf nog niet te veel hoop geven.
Ga wel heel hard zitten duimen.