paars schreef:@Nado, je bent er meteen snel bij, bekappen blijft altijd toch een risicovol moment hoor, en het is mensenwerk, een mm teveel eraf en het kan de bekende druppel al zijn. Heb zelf maar eens een sok met een te dik naadje bij je teen. Auw.
Mijn duimen draaien dat je op tijd bent, je kan niet alles voor zijn joh, wel frustrerend want je doet zo je best. Wees maar blij dat je "wintermaatregelen" al genomen had, dat helpt vást goed mee. Laten we hopen dat het snel beter zal gaan.
Nado staat nu sinds vrijdagavond 's nachts op 'stal' (omgebouwde inloopstal van 3x5) met de helft vlas en de andere helft rubbermatten. Overdag staat hij ongeveer 6 uur buiten op zijn schoenen. Vandaag heeft hij even zonder schoenen gelopen omdat hij op zachte ondergrond kon lopen, en toen hij een stukje op de plaat liep, liep hij ook vrijwel zonder aarzeling! Natuurlijk staat hij nog steeds vol aan de metacam, maar ik denk echt dat het stukje extra bekappen dat de smid gedaan heeft (zool wat weggesneden zodat hij daar niet meer op loopt) in combinatie met zacht staan op vlas en schoenen en toch ook wel warm liggen 's nachts (anders staat meneer gewoon in de stromende regen buiten, al kan hij gewoon binnen staan) effect sorteren. Even flink door blijven duimen, als het zo goed blijft gaan, ga ik volgend weekend de metacam afbouwen.
Bedankt voor al het meeleven, het is ieder z'n grootste angst hier dat je een terugval krijgt en bij mij vooral dat ik heb gezegd dat als hij weer ernstig bevangen raakt, zoals vorige winter, dat het dan afgelopen is... ik wil hem niet meer zoveel pijn aandoen.