nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gemske

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 16:49

Je kan hier de gaiters apart bestellen, en begint gewoon bij maatje pony. Dus het idee is dat ik met mijn bestaande schoen ga knutselen.
Maar is misschien goed om even te checken, dank je!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 17:20

gemske schreef:
Even een vraagje over de easyboots met gaither.
Ik heb nu de standaard easyboots (maatje pony), maar sinds een tijdje gaat er steeds een uit.
Mijn pony heeft relatief lange tenen en toch een klein voetje, waardoor ik de schoen moeilijk goed vastgeklemd krijg, zelfs met kleinstje maatje schoen, en zelfs als ze daarbij nog een sok aanheeft.

Dus ik zit nu te denken om bij die schoen een gaither te kopen zodat de schoen bij het lopen niet uitglijdt.
Twee vragen eigenlijk dan:
-is het mogelijk om een losse gaither op een standaard easyboot te knutselen?
-is dit de oplossing die ik zoek zodat de schoen niet uitglijdt bij normaal lopen?
Wat er gebeurt is dat ze eerst de hak neerzet, en daardoor glijdt de schoen steeds iets verder naar voren af.

gingen ze eerst niet uit dan zal je kabeltje uit gelubberd zijn.nieuw kabeltje er op en een gaiter en dan zal het goed zijn.mijn pony heeft nu maat 00 omdat 000 te klein is.maar schoenen zijn ruim maar met gaiter blijft alles zitten

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 17:42

Een nieuw kabeltje staat ook op de planning inderdaad. Als ik dan toch aan het knutselen ben :)
Maar haar voeten zijn veranderd, dat is het grootste probleem op het moment.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:37

Je kunt ook nog de kabeltjes op verschillende manieren bevestigen zodat het strakker komt. Een kleinere maat powerstrap is ook nog een optie. Maar je hebt al de kleinste maat schoenen geloof ik hè?

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 20:35

je kunt een gaiter bevestigen, neem dan de epic gaiter in precies dezelfde maat. (is belangrijk, heb ik ervaren)

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:28

Maar dezelfde maat kreeg ik er toen echt niet op geknutseld, ook niet met veel gewurm :D
De backstrap kun je ook kleinere maat nemen, maar niet als je al kleinste schoen hebt.
Maar mijn ervaring met vergroeiing aan de hoeven, is dat de normale easyboot, ook met gaiter, niet meer goed aan blijft. Dit omdat je met die rare knik in de knolvoet zit.
Vandaar dat ik toen over ben gegaan op de RX schoenen en die bevallen voor de afwijkende hoef goed.
Nadeel is dat deze pas beginnen met maat 00 ... veel te groot dus voor een shetvoetje, maar mede door de lange vergroeide teen en een paar sokken, gaat het prima om ze toch aan te houden.

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 00:38

Ik ga de opties eens uitproberen. En anders maar aan de anti-slip-kindersokken :+

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 18:08

gaat het hier dan om een paardje die bevangen is?

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:23

keona schreef:

ff off topic: keona, van harte gefeliciteerd, nog een fijne avond!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:29

Hallo,

Tijdje terug ook meegepraat over de easyboots en vroeg mij af of er nog mensen 4 schoenen maat 000 hebben liggen?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:10

countrygirl schreef:
keona schreef:

ff off topic: keona, van harte gefeliciteerd, nog een fijne avond!

bedankt

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:10

L_Rivaldo schreef:
Hallo,

Tijdje terug ook meegepraat over de easyboots en vroeg mij af of er nog mensen 4 schoenen maat 000 hebben liggen?

heb ze net verkocht helaas.misschien op bokt markt of marktplaats

juul_picasso

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 18:58

Wij hebben voor onze ijslander ook renegade hoefschoenen, alleen zijn we er niet tevreden over...
Ons ijzerdraadje die tussen de schoen zit is nu al 2x kapot gegaan... De 1e keer ging na 2 a 3 keer rijden kapot toen hebben we een tijdje zonder schoenen gereden en nu we ze weer aan deden was het draadje naar 2x rijden weer kapot (weet niet meer zeker of het dezelfde schoen was). We moeten €15,- per draadje betalen en dat keer 2 en nog €10 verzendkosten.. dus dat 2x we zijn nu dus al €140,- extra kwijt. Ook duurt de verzending iets van 2 weken.. Ook gebeurde beide keren in ondiep zand hij loopt ook altijd voorzichtig. Heeft iemand hier ook last van??

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 20:54

Mijn draadjes zijn nu helaas ook stuk, dus zat al in dubio waar nieuwe te bestellen

juul_picasso

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 21:02

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 23:19

Die reageren niet op mail helaas

juul_picasso

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 23:21

ik bestel ze daar en krijg ze uiteindelijk wel thuis gestuurd (duurt wel een tijdje)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 14:36

geen problemen met onze renegade's en mijn volbloed zet er enorme kracht op als ze aantrekt om in rengalop te gaan

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 14:47

Ik ben me aan het inlezen over hoefschoenen. Ik wil ze namelijk voor mijn grote maat shetlander..

Nou begreep ik alleen dat er voor shetlanders haast geen goede hoefschoenen zijn?

En hebben jullie gewoon zelf gemeten en daarna hoefschoenen besteld of iemand laten komen aanmeten?

Klopt het dat als een paard sleept, je geen hoefschoenen kan gebruiken?

Alvast bedankt :)

juul_picasso

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 15:10

Bij ons kwam er iemand langs die verschillende maten ging passen om te kijken welke het beste zat..
Weet niet of het niet kan, maar mijn ijslander sleept ook een klein beetje en dat gaat prima:)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 16:52

Marloes_R schreef:
Ik ben me aan het inlezen over hoefschoenen. Ik wil ze namelijk voor mijn grote maat shetlander..

Nou begreep ik alleen dat er voor shetlanders haast geen goede hoefschoenen zijn?

En hebben jullie gewoon zelf gemeten en daarna hoefschoenen besteld of iemand laten komen aanmeten?

Klopt het dat als een paard sleept, je geen hoefschoenen kan gebruiken?

Alvast bedankt :)

voor shetties heb je hele fijne easyboots.mijn pony sleept ook met de schoenen aan doet ze dit niet.sleept je pony toch met de schoenen dan kun je er wel van uit gaan dat ze sneller versleten zijn en dant is dan op het sleep punt

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 18:37

Mijn ene grote maat shetlander heeft easyboot maat 000.
De andere grote maat shetlander heeft glove maat 0.

Verder heb ik ervaring met de Cavallo bij shetlanders en de RX (therapeutische schoen), evenals de Smit hoefschoenen (oude model).
Mijn eigen ervaringen hiervan kun je vinden via de link in mijn profiel (over hoefschoenen).

Heb gisteren wel nieuwe RX -en besteld.
De oude waren op (na 2 jaar trouwe dienst). Eentje was de binnenvoering niet helemaal in orde meer en bij de andere is de zool binnenin kapot waardoor hij inveert als het ware. Hebben heel wat uurtjes onder de voeten gezeten. Hopelijk houden de nieuwe het ook zolang vol :o

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 19:22

Dank jullie wel!

Poe, er zijn zoveel soorten en modellen...Ik vind het moeilijk om een keuze te maken.
Ze staat nu nog op ijzers, ik laat haar daar binnenkort vanaf halen.

Eens even goed inlezen, want wat de een niks vindt, vindt de ander geweldig...En dat vind ik wel een beetje lastig :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 19:24

Marloes_R schreef:
Dank jullie wel!

Poe, er zijn zoveel soorten en modellen...Ik vind het moeilijk om een keuze te maken.
Ze staat nu nog op ijzers, ik laat haar daar binnenkort vanaf halen.

Eens even goed inlezen, want wat de een niks vindt, vindt de ander geweldig...En dat vind ik wel een beetje lastig :)

Denk er wel aan als ze van de ijzers af gaan,de hoef gaat veranderen na verloop van tijd.dus kan zijn als je nu schoentjes koopt de hoeven bv zo veranderd zijn dat of ze een ander maat nodig hebben of dat model bv niet meer past

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 19:28

Ow -O-

Houden jullie trouwens zelf ook steeds de hoeven bij?
Ik doe ik liever niet zelf, en wil ook geen natuurlijk bekapper eraan. Gewoon mijn eigen smid :) Maar is dat haalbaar?