Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Qizz schreef:Jeetje Monty wat sh.. zeg!!!! Nu het andere been ;-(...
Heel veel sterkte.
BIj mij gaat het dus ook niet zo goed. Na de checkligamentblessure werd zijn minischiefeltje opeens heel groot en ging op de pees drukken. Terwijl we net weer alles mochten en dat ook super ging afgelopen zomer. Maar helaas,.. nu hebben we net weer 3 maand "rust" gehad, wel in de wei en buiten gereden en licht in de bak. Maar het lijkt of de oude cl blessure weer opspeelt.
Na al een tijdje geen werk, en de laatste 2 jaar veel DA kosten heb ik momenteel geen reserves meer en moet mijn paard nu helaas ook verhuizen naar een goedkopere stal,.. wat ik vreselijk vind omdat hij enorme heimwee heeft. Ik ben zo bang voor weer een terugval. heb al homeopatische druppels tegen heimwee/stress etc gekocht en ik hoop zo dat het wat helpt. Arm dier,.. Maar valt in deze tijd niet mee zonder werk, alleen, met koophuis en paard (pfff),..
Femke_Tweety schreef:Dank je!
Hier kan ik in ieder geval iets mee. Hoewel ik een en ander natuurlijk wel nog met de veearts bespreek.
Het gekke is dat hij de vorige keer wel iets heeft gezegd over bodem. Ik vroeg wat voor bodem oke was, en tussen neus en lippen door zij hij GEEN asfalt. Liefst iets verende gelijke bodem.
Maar daar heb ik verder niet meer echt op door kunnen vragen toen. En gezien alles wat ik hier gelezen heb (En ja, echt alle 143 blz) vraag ik me nu echt af waarom Tweet niet op asfalt zou moeten...
Hoewel het niet echt de pees was, maar de band. Maar qua weefsel lijkt dat redelijk op elkaar, zeker qua doorbloeding.
Buiten dit topic heb ik natuurlijk nog wel meer bekeken, onder ander een casus beschrijving van Uni Gent over een probleem aan een annulair ligament.
Ik heb een aantal duidelijke afbeeldingen op mijn telefoon gezet. Mag de veearts me precies aanwijzen waar de blessure van Tweet exact zit. Dat kan ik dan morgen ook wel hier neerzetten.
MontyRulezz schreef:....... maar dan kun je wel bepaalde dingen meenemen.
MontyRulezz schreef:Deze blessure heeft hij door het ontlasten van zijn andere been. Wat betekend dat nu allebei zijn voorbenen niet goed meer zijn. Als ik het zo ver krijg dat alles weer goed hersteld en hij er geen last meer van heeft zal ik heel erg blij zijn. Maar als dat niet zo is, dan is er voor mij nog maar 1 oplossing. Daarom heb ik zijn pees nu ook laten inspuiten. Dit zou het herstel aanzienlijk moeten herstellen. Maar uiteindelijk moet het gewoon goed komen.
EVDM schreef:dankjewel Montyrulezz je bevestigde even mijn eigen gevoel! wordt een beetje gek en onzeker af en toe van alle goedbedoelde adviezen uit mijn omgeving.. Fijn om zo toch even wat "ervaren" meningen te horen! Ikm hoop dat het mee is gevallen voor je Femke_Tweety !!
MontyRulezz schreef:Qizz schreef:Jeetje Monty wat sh.. zeg!!!! Nu het andere been ;-(...
Heel veel sterkte.
BIj mij gaat het dus ook niet zo goed. Na de checkligamentblessure werd zijn minischiefeltje opeens heel groot en ging op de pees drukken. Terwijl we net weer alles mochten en dat ook super ging afgelopen zomer. Maar helaas,.. nu hebben we net weer 3 maand "rust" gehad, wel in de wei en buiten gereden en licht in de bak. Maar het lijkt of de oude cl blessure weer opspeelt.
Na al een tijdje geen werk, en de laatste 2 jaar veel DA kosten heb ik momenteel geen reserves meer en moet mijn paard nu helaas ook verhuizen naar een goedkopere stal,.. wat ik vreselijk vind omdat hij enorme heimwee heeft. Ik ben zo bang voor weer een terugval. heb al homeopatische druppels tegen heimwee/stress etc gekocht en ik hoop zo dat het wat helpt. Arm dier,.. Maar valt in deze tijd niet mee zonder werk, alleen, met koophuis en paard (pfff),..
Qizz, wat balen voor je zeg dat jullie ook nog steeds blijven sukkelen!! En dan ook nog noodgedwongen moeten verhuizen, het zit je ook niet mee zeg!! Hoe doet hij het nu op zijn nieuwe stal? Blijft hij nog een beetje rustig? Ja die DA kosten die doen je op een gegeven moment de nek om.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat het bij mij op een gegeven moment wel genoeg is. Ik ga geen jaren sukkelen met hem. Deze blessure heeft hij door het ontlasten van zijn andere been. Wat betekend dat nu allebei zijn voorbenen niet goed meer zijn. Als ik het zo ver krijg dat alles weer goed hersteld en hij er geen last meer van heeft zal ik heel erg blij zijn. Maar als dat niet zo is, dan is er voor mij nog maar 1 oplossing. Daarom heb ik zijn pees nu ook laten inspuiten. Dit zou het herstel aanzienlijk moeten herstellen. Maar uiteindelijk moet het gewoon goed komen.
Ik hoop dat je paard zich redelijk snel thuis zal voelen en dat je ook weer snel werk zult vinden. Zonder baan voor een paard moeten zorgen die wat mankeert is heel moeilijk!