Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wendy15 schreef:Ja dat mesten goed is weet ikDaarom ben ik er ook héél blij mee dat de boer het weer overweegt.
Vroeger deed de boer 1 keer per jaar injecteren met koeienmestDat doet ie dus al jaren niet meer (misschien speelt dat ook wel mee in de bevangenheid van Tryggur dat er al jaren geen mest meer over het gras was gegaan
). Mijn voorkeur ging dus uit naar weer injecteren met koeienmest (probleem is alleen dat de boer bijna geen koeien meer heeft en dus ook niet veel mest
), maar dacht vraag hier ook even wat de beste opties zijn ivm de hb. En wat misschien de beste periode zal zijn om dat te doen.
lolclub schreef:@Lucyknol
Dat gaat hard, is Luus al zo opgeknapt ?
zelfs al een galop gereden, ik durf dat nog niet hoor![]()
Hoe gaat het met de afgroei vd hoeven, lijkt het goed ?
lucyknol schreef:Even een vraagje (heb er totaal geen verstand van hoor) maar waarom geen varkensmest over het land en wel koeienmest?
lucyknol schreef:Dus het voelt allemaal goed, maar als ik jou reactie dan lees dan ben ik toch wel weer een beetje aan het twijfelen of we niet te snel gaan
lolclub schreef:lucyknol schreef:Dus het voelt allemaal goed, maar als ik jou reactie dan lees dan ben ik toch wel weer een beetje aan het twijfelen of we niet te snel gaan
Laat je vooral niet onzeker maken door mij hoor,
Ik houd zelf altijd het verhaal van oa Ron Aalders over de diepe buigpees die aan het hoefbeen trekt in mijn achterhoofd,
vooral in de galop heb je bij de unipedale ondersteuning in de galopsprong het volledige gewicht vh paard en de ruiter een tel op 1 been rusten,
dit geeft een enorme druk op de pezen en banden en dus (waarschijnlijk) ook op de nog breekbare verbinding van hoefbeen/hoefwand van datzelfde been.
Zodoende dat ik zelf nog heel voorzichtig ben met de galop onder het zadel.
lolclub schreef:Marcella schreef:Die van mij heeft trouwens ook af en toe scheten waar wat vocht mee komt. Maar zijn mest ziet er de laatste tijd super uit. Alleen als ik minder dan de 3 handjes D&H sensitive geef dan is hij aan de schijterij.
Af en toe worden er nog tussendoor balen voordroog gevoerd van vorig jaar als ik het goed heb. De balen van vorig jaar zijn namelijk dunnere plakken en van dit jaar dikkere plakken. Merendeel is mooi droog spul en ruikt dan ook vaak lekker fris en niet zurig.
Grappig dat je dat zegt over de Sensitive, volgens mij zit daar ook de yea-sacc in, wil je dit voor mij eens nakijken op de zak ?
lucyknol schreef:Ik doe mn best om me niet onzeker te laten maken, maar dat valt niet altijd meeligt niet aan jou hoor, maar
ik wil het toch zo goed mogelijk doen en ben best bang om dingen te forceren,of niet goed aan te pakken.
Om nog even terug te komen op het galopje, wanneer "durf" je dat dan weer aan, als de hoef volledig vernieuwd is of heb je daar een ander idee over?
Marcella schreef:Na aanleiding wat je hierover gezegd heb ben ik iets meer ervan gaan voeren, maar het resultaat is regelmatig dat mijn stal wel een mesthoop lijk. Maar wel mooie mest niet te nat en niet te droog.
Marcella schreef:Hij krijg nu ongeveer 2 handjes meer dus in totaal ongeveer een kwart schep per dag (alleen bij arbeid).
Heb het idee dat hij veel meer mest. Nu had ik nog vlak voordat we weg gingen met buitenrit 1x gemest. En onderweg nog 2x gemest. We zijn in totaal 1,5 uur onderweg geweest. Normaal zou dit dus 1 of 2 keer mesten zijn (meestal 1 keer).
Wendy15 schreef:Toevallig plaatste iemand in een ander topic waar ik zit net ook een filmpje wat voor hier misschien wel leuk is
http://www.facebook.com/video/video.php ... 413062724#
Ik vond het erg mooi om te zien zo vertraagd
setteke schreef:Wat een indrukwekkend filmpje, Wendy. Als je al ziet hoeveel tractie er op een been/voet komt bij een "gezond" paard, kan ik me de zorgen van Lolclub heel goed voorstellen.
Hier een kleine update, hij heeft zijn gipsschoen nog netjes om. Hij is sinds gister weer van bute overgegaan naar metacam (zijn eiwit in het bloed daalde weer), vandaag cq morgen kunnen we zien hoe hij erop reageert.
Hij krijgt ook nog elke dag een streepje tranquiqel om hem zo rustig mogelijk te houden. En hij is nog steeds op de kliniek, dinsdag alweer 2 weken.
Ik hou jullie op de hoogte