[INFO] artrose

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eeffii

Re: Centraal topic voor artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:26

Hoe gaat het nu met alle artrosepaardjes met het koudere natte weer?
Ik merk zelf nog geen verschil kwa stijfheid gelukkig (artrose si gewrichten)

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:44

eve intresse hoe was is die artrose bij jouw vast gesteld eeffii mijn zus dr paard hebben we ivm si klachten en artrose in laten slapen.

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:46

Welkom quebelle, hopelijk blijft je paard pijnvrij!

Ik heb het eigenlijk hier nog niet vermeld maar ik heb na veel wikken en wegen (en mijn paard enorm zien achteruitgaan) beslist om Urka te laten inslapen! Ze had genoeg gevochten tegen iets dat haar er gewoon onderdoor haalde! Ze stond toen al een kleine maand op pijnstillers/ontstekingsremmers en zelfs dit hielp niet helemaal. Ze werd toen wel vrolijker (omdat de pijn wegnam). Het is nu 2,5 weken geleden en ik heb er enorm vrede mee. Ik ben blij voor haar dat ze eindelijk geen pijn meer hoeft te hebben want het maakte haar alleen maar chagrijnig!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:48

Begrijpelijke beslissing Ka_tje, zeker als pijnstilling ook niet meer afdoende werkt. Veel sterkte gewenst :(:)

Jes doet het ondanks het koudere, natte weer goed. Ze blijft 24/7 buiten staan en staat nu sinds afgelopen woensdag onder een ongevoerde regendeken. Ze heeft een enooooorme vacht ontwikkeld, meer dan welk paard dan ook bij ons op stal lijkt het wel := :')

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:53

De mijne is zaterdag voor het eerst sinds twee maanden terug rustig onder het zadel geweest.
Wat stijf/ mankerig in het begin maar daarna goed vlot en mankvrij (zover ik voelde).
Hij staat nu ook onder een ongevoerd regendekentje, omdat hij ook heel de week buiten staat en het weer hier om te huilen is :)

Jammer dat je die beslissing moet nemen ka_tje, maar volledih te begrijpen, erg moedig van je!

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:34

ik heb het ook nog niet in dit topic vermeld, maar ik heb afgelopen maandag Mister ingeslapen.
niet vanwege de artrose, maar vanwege de PSSM die dusdanig bezig bleef waardoor hij pijn had. een dag na een pijnstilling kuur stond hij direct weer gestrekt.

het is heel snel gegaan, maar ik denk dat ik me er ook al wel heel erg op aan het voorbereiden was. ik had alleen het laatste duwtje nodig. en dat kreeg ik toen ik hoorde dat hij zijn pijn ook aan anderen had laten zien op stal, terwijl hij normaal altijd stoer deed tegen anderen en alleen bij mij liet zien wat er echt was.

hij is heel vredig ingeslapen, en ik ook heb er ook echt vrede mee.
ik mis hem wel enorm, maar dat zal altijd zo blijven.
zo'n stoer en grappig paard kom je niet vaak tegen. we kenden elkaar door en door en waren twee handen op een buik geworden.
ik ben heel dankbaar dat ik 7 jaar van hem heb mogen genieten.

Eeffii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:43

Hutch84 je hebt pb :)

Sterkte mister01!!

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:48

eeffii ik ga vragen of mijn zus even in logt op mijn account om jou goed te kunnen beantwoorden

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 15:18

Hallo dames het is al weer een hele tijd geleden dat ik wat van me heb laten horen.

Katje wat erg maar wel heel begrijpelijk.
Mister heel veel sterkte. Hoe is het nu met je? Is dit niet het 2e paardje dat je binnen een jaar helaas hebt moeten laten gaan?

Bij ons gaat het heel goed. In het voorjaar heeft Danté een schouderblessure gehad waardoor we helemaal weer vanvoor af aan hebben moeten beginnen. Wedstrijden had ik opgegeven maar 2 weken geleden voor de lol bij een oefenwedstrijd een B proef gereden omdat ze wel weer fijn liep. Met als resultaat 211 punten. Dus hebben toch maar weer officieel opgegeven. Onze combinatie van homeopathie en gelatinaat van primeval werkt super. Danté is nu ook weer een stuk vrolijker nu we weer (met beleid) wat fanatieker rijden.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 15:36

annelieke, ja 17 oktober is het precies een jaar geleden dat ik mijn stippel vriend Smoke in heb geslapen, en nu ben ik ook nog Mister kwijt.
het voelt zoooooo oneerlijk!!!!
ik verzet hemel en aarde elke dag om mijn dieren in alles te voorzien wat ze nodig hebben, bespaar kosten noch tijd om ze te helpen wanneer er iets is, en heb elke keer zulk soort dingen.
terwijl er van die k** dames rondlopen die het allemaal niks interreseert, ze komen 1x per week, snokken die knol uit de stal, vliegen een paar uur over het strand en gooien hem weer op stal. en die hebben nooit wat!!!
nu zou ik nooit zo een paard kunnen houden, maar het is zo oneerlijk! en soms wordt ik daar wel heel erg boos over!

wel echt heel fijn om te lezen dat het bij jou zo goed gaat met Dante! echt heel erg leuk!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 15:45

Met Lorenz gaat alles goed. Ik ben 8 dagen op vakantie geweest en vorige week wat buitenritjes gemaakt omdat de bak open lag ivm asbest sanering.
Woensdag is de bak weer begaanbaar en dan zal ik zien hoe hij het doet in de bak.

Wat fijn annelieke92! Dat zijn goede vooruitzichten.

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 16:00

Pff oneerlijk he mister! Ik dacht me nog zoiets te kunnen herinneren. Het leven is echt oneerlijk. Maar je kan zeker zeggen dat je alles hebt geprobeerd!

Linnie fijn dat het met Lorenz ook goed gaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 16:12

Hallo allemaal, nog nooit eerder gereageerd maar ben mij de laatste tijd iets meer aan het verdiepen in artrose.
Ik vraag mij alleen af hoe is bij jullie het lichtje gaan branden zeg maar dat jullie een vermoeden hadden dat jullie paard artrosr zou kunnen hebben?
Stijfigheid, onregelmatigheid of anders?

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 17:42

Die van mij had een dikke pees. Hiervoor ben ik naar de da gegaan. Deze constateerde dat ze haar atrose been ontlastte waardoor haar andere been dik werd.

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 17:43

Pff sterkte mister, moeilijke beslissing! Ik moet 24 oktober weer naar de dierenarts en gaan we kijken of de spuit heeft geholpen.

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 18:24

bedankt allemaal voor de lieve woorden!

Annelieke92: wat fijn dat Danté het zo super doet! Ik hoop dat je zo nog lekker lang kan genieten! alvast succes met de wedstrijdeni
Mister: het is idd oneerlijk! dan doe je zo je best voor je paardjes en dan loopt het zo.... Maar weet dat je je best gedaan hebt! Soms is het jammer genoeg niet voldoende .... Nogmaals sterkte!!

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:31

Ik gebruik nu sinds kort horseflex en volgens mij slaat het wel aan. Lastig is het maar zolang hij maar geen pijn heeft. Gelukkig heeft hij het nog niet in die mate

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:20

Mijne zit ook aan de horseflex, helpt inderdaad maar hij heeft nu ook poeder van de DA gekregen wat hetzelfde is als de horseflex mengeling maar nog ietsje méér, dus als hij door z'n horseflex is geef ik hem die niet meer :)

Sterkte Mister!

Hoe oud zijn jullie paarden eigenlijk allemaal? De mijne is 20.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:23

Romy1234 schreef:
Hallo allemaal, nog nooit eerder gereageerd maar ben mij de laatste tijd iets meer aan het verdiepen in artrose.
Ik vraag mij alleen af hoe is bij jullie het lichtje gaan branden zeg maar dat jullie een vermoeden hadden dat jullie paard artrosr zou kunnen hebben?

Lorenz had al artrose voordat ik hem ben gaan leasen. Dus het was al bekend bij mij.
Alleen is het mij niet duidelijk op welke plekken. Verder heeft hij ook last van slijtage.
Door de manier dat hij in het verleden is gereden en denk ook door zijn dressuur niveau.
Hij is nu 20 jaar.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:38

Romy1234 schreef:

Mijn pony had een dubbele peesblessure voor,en aan het einde van de revalidatie ontdekten ze op foto's de artrose. Idd vaak erg stijf ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 22:56

Bedankt voor jullie reacties, toch wel vanuit de pees voornamelijk?
Hoe kunnen ze nu precies vaststellen dan of het artrose is, via fotos?

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 23:07

Ja via foto's.

Mijne liep niet goed maar aan het been zelf was niets te zien/voelen, buigproef werd gedaan maar mankte nog steeds. Benen werden ingespoten maar mankte nog steeds. Na een antibioticakuur van 10 dagen verbeterde hij wat maar verslechterde terug.
Daarna hebben we foto's laten maken waar spat & artrose uitkwamen :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 23:14

Mijn pony liep af en toe,ondanks dat de pezen hersteld waren,nog niet helemaal lekker. Er bleek teveel littekenweefsel gevormd te zijn en op de foto ontdekten ze toen ook artrose

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 17:31

Quebelle schreef:
Mijne zit ook aan de horseflex, helpt inderdaad maar hij heeft nu ook poeder van de DA gekregen wat hetzelfde is als de horseflex mengeling maar nog ietsje méér, dus als hij door z'n horseflex is geef ik hem die niet meer :)

Sterkte Mister!

Hoe oud zijn jullie paarden eigenlijk allemaal? De mijne is 20.

Wat is dat precies voor poeder ( merk). Ik weet als je het echt goed wil doen dat je dan iets moet geven met mms, pure glucosamine en chrondontine of zoiets.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 17:49

Goh, ik wil gerust kijken wat er inzit maar ik studeer helaas in Brussel, paardlief staat in Brugge.
Ik ben er in het weekend dus vrijdag kan ik je laten weten wat er precies inzit :)

Zit inieder geval ook gluco en mms in :j