nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

deedee19

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 16:08

Zou het aan het type zool liggen. Ik heb een model al negen jaar en die hebben een zoon zoals hier boven. Op de een of andere manier heb ik het gevoel dat die zolen van de gloves en de nieuwe schoenen minder lang mee zullen gaan.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:51

Dat zou natuurlijk kunnen, ik heb ook 2 setjes oude en behalve een keer een sluiting vervangen doen die het nog prima...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 22:03

De zolen van de Gloves zijn ook veel soepeler. De mijn loop met de Gloves sneller gevoelig dan met de Epics.

Hoefzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 12:23

Een zachtere zool is wel een verbetering voor paard en hoefmechanisme, een zool (comfort pad) erin doet gevoeligheid verdwijnen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 12:26

Misschien wel maar voor paarden met een geschiedenis werkt het niet altijd zo. ;)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 14:30

net even gaan stappen met mijn easyboot bare en nu met mijn zooltjes erg tevreden tot nu toe.

ik heb nog 12mm zooltjes hard liggen voor mt pony/000(zijn nu geknipt op mt 000,maar kunnen nog tot pony bijgewrkt worden).het zijn zooltjes om op te hogen.ze mogen weg tegen verzendkosten kunnen gewoon door de brievenbus.ze zijn nog nooit gebruikt.misschien kan ik er iemand blij mee maken

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 21:34

Margee schreef:
Dat zal dan aan het model hoef liggen, bij mijn paard zijn ze niet hoog. Ik vind juist bandjes heel vervelend, die draaien en krullen na verloop van tijd bij mij altijd... Bovendien heb ik met ronde hoeven minder keuze natuurlijk.

Yoob heeft ook hele lage voeten, en vooral hele ronde hoeven.
Vandaar dat de wide beter was voor hem, maar die hebben ze niet in zijn maat (kleinste).
Hij heeft dus ruimte in de teen over als het ware, maar de schoen zit als een huis.
Na een rit heb ik echt wat moeite om hem eraf te krijgen. Denk dan ook dat ik de gaiters niet eens nodig zou hebben.
Andere tip zijn de powerstraps die je er nog op kunt zetten om wat beter aan te laten sluiten.

Heb hier tot op heden nog geen last van versleten zolen, niet van binnen en niet van buiten, maar heb met de gloves ook nog geen honderden kilometers gereden (rij merendeels op blote voeten).

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 15:56

Oke even een vraagje hier. Iemand ervaring met dit product van de hoefschoenenwinkel?

http://www.hoefschoenenwinkel.nl/index. ... trail.html

Wil toch tussen de bekapbeurten door de zijranden van de hoef een beetje bij kunnen houden. Er komen namelijk nog wel eens haakjes aan de zijkanten waardoor de schoenen niet meer lekker aan gaan, en ik bang ben dat ze de schoen aan de binnenkant beschadigen. Nu ben ik alleen niet zo'n held met raspen :+ En kwam ik dus dit dingetje tegen. Lekker handzaam en veilig in gebruik (voor mutsen zoals ik die bang zijn om de hoeven te verpesten :o ) want je kunt er nooit teveel afhalen. Alleen... ik kan het nergens anders vinden dan bij de hoefschoenenwinkel. Er staat wel dat het in voorraad is en dat het mits voor 16.00 uur besteld de volgende (werk)dag al in huis is. Gok wagen..? Of heeft iemand nog een andere handige optie om de hoeven bij te houden zonder met van die grote raspen in de weer te moeten.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 16:33

Marquis heeft deze ook, blue balance levert keurig

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:05

oke ik ga eens kijken dankjewel!

edit: heb je misschien de website waarop ik het kan vinden? Kan met google zo gauw niks vinden?

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:23

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:55

kevje06 schreef:
http://Www.horsebalance.nl

Hoe ik nou bij blue balance kwam weet ik niet...

Sorry ik wil niet lastig zijn, maar ook hier op de site kan ik de riders rasp niet vinden? Al lijken verschillende onderdelen van de site ook in onderhoud te zijn.

Hoefzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:58

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 23:12

Ja op buitenlandse sites had ik m idd al gezien :j maar dan krijg je weer shipping e.d erbovenop

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 23:13

ik heb de 'riders rasp' en geen paard meer.
Liefhebbers?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 23:14

skessa schreef:
ik heb de 'riders rasp' en geen paard meer.
Liefhebbers?

Nou absoluut!

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 00:50

Mail ze even, weet zeker dat ze hem hebben.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 01:04

Eliine schreef:
Oke even een vraagje hier. Iemand ervaring met dit product van de hoefschoenenwinkel?

http://www.hoefschoenenwinkel.nl/index. ... trail.html

Wil toch tussen de bekapbeurten door de zijranden van de hoef een beetje bij kunnen houden. Er komen namelijk nog wel eens haakjes aan de zijkanten waardoor de schoenen niet meer lekker aan gaan, en ik bang ben dat ze de schoen aan de binnenkant beschadigen. Nu ben ik alleen niet zo'n held met raspen :+ En kwam ik dus dit dingetje tegen. Lekker handzaam en veilig in gebruik (voor mutsen zoals ik die bang zijn om de hoeven te verpesten :o ) want je kunt er nooit teveel afhalen. Alleen... ik kan het nergens anders vinden dan bij de hoefschoenenwinkel. Er staat wel dat het in voorraad is en dat het mits voor 16.00 uur besteld de volgende (werk)dag al in huis is. Gok wagen..? Of heeft iemand nog een andere handige optie om de hoeven bij te houden zonder met van die grote raspen in de weer te moeten.

Ja, ik heb daar ook naar gekeken, leek me erg handig om gewoon zo mee te nemen!! Ik ga 'm denk ik ook aanschaffen! Is in ieder geval wel lekker handzaam :) ..

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 10:34

Ik heb ook zeker interesse in de rasp. Heeft iemand er ervaring mee ?
Heeft ook iemand ervaring met bestellen via hoefschoenenwinkel ? Ik hoor geen hele positieve verhalen....

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 13:55

ik vind de' riders rasp' handig voor het bijwerken van kleine oneffenheden/ losse flapjes. Niet voor het grotere werk. Daar kun je beter een gewone rasp voor gebruiken.
Hij is wel ideaal voor het afronden van de hoef, halverwege de bekapperiode, zodat de schoenen weer beter passen.

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 19:46

Mijn moeder heeft hem ooit eens van Ebay gekocht en is er heel blij mee.
Door artrose kan ze dus niet met een gewone vijl overweg en deze is dus ideaal voor haar.
Zelf pak ik liever de normale vijl voor het werk aan de voetjes

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 16:18

Even een vraagje over de easyboots met gaither.
Ik heb nu de standaard easyboots (maatje pony), maar sinds een tijdje gaat er steeds een uit.
Mijn pony heeft relatief lange tenen en toch een klein voetje, waardoor ik de schoen moeilijk goed vastgeklemd krijg, zelfs met kleinstje maatje schoen, en zelfs als ze daarbij nog een sok aanheeft.

Dus ik zit nu te denken om bij die schoen een gaither te kopen zodat de schoen bij het lopen niet uitglijdt.
Twee vragen eigenlijk dan:
-is het mogelijk om een losse gaither op een standaard easyboot te knutselen?
-is dit de oplossing die ik zoek zodat de schoen niet uitglijdt bij normaal lopen?
Wat er gebeurt is dat ze eerst de hak neerzet, en daardoor glijdt de schoen steeds iets verder naar voren af.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 16:32

Ligt er beetje aan welk type je hebt. De hele oude easyboots kunnen de tegenwoordige gaiters niet op. Ik meen dat je schoenen van na 2006 moet hebben. Zelf heb ik ooit op mijn normale schoenen maat 000 de gaitermaat 00 gezet (gaitermaat 000 paste niet, mogelijk doordat de schoen uitgelopen was).
Maar moet eerlijk zijn dat de schoen toen nog altijd uitging bij Isabella.
Aurora heeft mogelijk ook wat vergroeide voeten net als Isa, en dan is het heel lastig om goed schoenen aan te houden. De enige die haar nu goed blijven passen zijn de RX schoenen, maar dat is geen schoen om intensief mee te gaan rijden (wel voor stapwerk op het harde).

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 16:39

Dank je. Deze schoenen heb ik twee jaar geleden gekocht dus moet wel het goede type zijn.
Zal het eens proberen, zo duur is het nou ook weer niet. Heb liever geen heel ander type schoen, deze zijn juist zo makkelijk ook omdat de stalhouder ze een paar keer per week moet aan/uitdoen :)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 16:44

Bij umpire was de kleinste maat met gaither echt nog n stuk te groot. Als je van de schoen al maat pony hebt vraag ik me af of ze zouden passen. De maten van de schoenen met gaither lopen net weer iets anders en beginnen groter dan de basics.