nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nado

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:21

Heeft iemand hier al ervaring met de easyboot backcountry gloves ? Een vriendin van mij in Zweden is hier erg enthousiast over, en ik ben benieuwd naar meer ervaringen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:08

yes mijn zooltjes zijn binnen.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 07:56

Nado schreef:
Heeft iemand hier al ervaring met de easyboot backcountry gloves ? Een vriendin van mij in Zweden is hier erg enthousiast over, en ik ben benieuwd naar meer ervaringen.

Die heb ik, alleen helaas te groot gekocht en bovendien moet ik de Wide hebben.
Ze zijn 1 rit gebruikt en ondanks dat ze echt hoorbaar sloften, bleven ze prima zitten.
Ik vond ze ook heel makkelijk aan te doen en ga ze dus, na bezoek van de hoefsmid en goed meten, kleiner aanschaffen.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:08

Vind de Easyboot Back Country er heel solide en mooi uitzien :j .
Maar ik denk dat ze voor mijn paard te stug zijn, i.v.m. een nog wat langere teen en iets ondergeschoven verzenen, waardoor het afrollen niet heel fijn zal gaan.. Weet ook niet of die hoge rand aan de voorkant voldoende meebeweegt wanneer het kootbeen naar voren rolt bij de afwikkeling van de voet en of die rand niet beperkend werkt.. Zo komt het op mij over, maar het is maar een gok, heb ze helaas nooit mogen voelen..

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:15

Ik heb de back country in mijn hand gehad en vond hem ook te stug, veel klitteband, hoog op de hoef sluitend; in ieder geval voor Yoob niet de optie. Blij dat ik voor de gloves had gekozen uiteindelijk; voor hem de perfecte schoen voor de wagen.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 22:04

Mijn gloves beginnen opeens erg snel te slijten, balen want vind ze erg fijn
Maar voor gaten bij de neus en achter sluitingen lam.
Heb 4 setjes voor 2 paarden maar beide sinds wk dit probleem, nog niet lang geleden gekocht, balen.
Ga toch maar sparen voor de renegades.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 23:04

Isapaardje schreef:
Ik heb de back country in mijn hand gehad en vond hem ook te stug, veel klitteband, hoog op de hoef sluitend; in ieder geval voor Yoob niet de optie. Blij dat ik voor de gloves had gekozen uiteindelijk; voor hem de perfecte schoen voor de wagen.

Dat zal dan aan het model hoef liggen, bij mijn paard zijn ze niet hoog. Ik vind juist bandjes heel vervelend, die draaien en krullen na verloop van tijd bij mij altijd... Bovendien heb ik met ronde hoeven minder keuze natuurlijk.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 09:58

Margee schreef:
Isapaardje schreef:

Dat zal dan aan het model hoef liggen, bij mijn paard zijn ze niet hoog. Ik vind juist bandjes heel vervelend, die draaien en krullen na verloop van tijd bij mij altijd... Bovendien heb ik met ronde hoeven minder keuze natuurlijk.

vind je ik heb marquis/easyboots(epic/bare),boa,renegade schoenen gehad en allemaal paarden met ronde hoeven.ik heb geen problemen daar mee.ik vind ook dat ik niet beperkt word eigenlijk

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 14:36

Als je de maten bekijkt, zijn ze toch meestal voor ovale hoeven. Je moet dan altijd de breedste maat nemen en dan gaan ze bij mij (mijn paard dus) toch wel draaien. Maar iedere hoef is anders natuurlijk....... misschien ligt het zelfs aan de manier van lopen en neerzetten van de voeten.
Bovendien kan ik niet zo lang voorover staan emmeren met riempjes, dus kies ik ook voor gemak.
Het is echt jammer dat je ze niet ergens in een winkel allemaal bij elkaar kan zien en voelen met een goed advies erbij.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 14:58

misschien een hele stomme vraag tussen door maar hoe lang gaan hoefschoenen eigenlijk mee??kan je er veel mee over de weg rijden??
ik ben me eens aan t verdiepen in de hoefschoenen en probeer door de bomen het bos nog te zien maar t is erg lastig

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 17:31

Margee schreef:
Als je de maten bekijkt, zijn ze toch meestal voor ovale hoeven. Je moet dan altijd de breedste maat nemen en dan gaan ze bij mij (mijn paard dus) toch wel draaien. Maar iedere hoef is anders natuurlijk....... misschien ligt het zelfs aan de manier van lopen en neerzetten van de voeten.
Bovendien kan ik niet zo lang voorover staan emmeren met riempjes, dus kies ik ook voor gemak.
Het is echt jammer dat je ze niet ergens in een winkel allemaal bij elkaar kan zien en voelen met een goed advies erbij.

Ik weet niet of je van plan bent in maart naar de equitana te gaan maar ik denk dat je daar een hele grote kans maakt de meeste hoefschoenen te zien, voelen en info aanvragen.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 19:06

Dat ben ik inderdaad van plan!!! Ik had al op de website gekeken of ze er staan, ik zoek ook die grote hooinetten uit Duitsland....

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 01:49

Bedoel je grote "gewone" hooinetten met kleine mazen, denk 4 x 4 cm.? Dan weet ik wel een bedrijf in Duitsland die ze verkoopt. Moet ze hier zo'n beetje voor de hele buurt kopen. Kosten iets van 12,50 of 15 euro per stuk.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 09:50

Odi schreef:
Bedoel je grote "gewone" hooinetten met kleine mazen, denk 4 x 4 cm.? Dan weet ik wel een bedrijf in Duitsland die ze verkoopt. Moet ze hier zo'n beetje voor de hele buurt kopen. Kosten iets van 12,50 of 15 euro per stuk.

Ik heb ze op Ebay gekocht, het zijn echt hele grote netten met kleine mazen. Ideaal voor de hele nacht op stal, er gaat heel wat in. Scheelt een hoop verknoeid hooi op de grond ook.....

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 10:29

grote netten,dat los ik hier heel mooi op je neemt een aanhanger net klapt het dubbel doet de zijkanten dicht maken met touw(strotouw/of van d elastik van ht net),want deze haal je van het net af helemaal.dan als het dicht gebonden is doe je rechts en links een karabijnhaak en daar hang ik hem mee op.dan heb je een lang fijn mazig hooi net.in de opening om te vullen sluit ik ook met karabijnhaken.heel fijn systheem en goedkoop.want alles kun je bij de action kopen in principe

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 12:33

Ik gebruik die netten ook, doe er 3*3 kleine netten in, hebben ze nog meer werk.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 12:39

keona schreef:
grote netten,dat los ik hier heel mooi op je neemt een aanhanger net klapt het dubbel doet de zijkanten dicht maken met touw(strotouw/of van d elastik van ht net),want deze haal je van het net af helemaal.dan als het dicht gebonden is doe je rechts en links een karabijnhaak en daar hang ik hem mee op.dan heb je een lang fijn mazig hooi net.in de opening om te vullen sluit ik ook met karabijnhaken.heel fijn systheem en goedkoop.want alles kun je bij de action kopen in principe

Die was hier toen nog niet, ik heb ze al jaren!!! :D Ik heb er trouwens ook een stok doorheen gevlochten aan de bovenkant, hangt hij mooi strak......

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:04

Margee schreef:
keona schreef:

Die was hier toen nog niet, ik heb ze al jaren!!! :D Ik heb er trouwens ook een stok doorheen gevlochten aan de bovenkant, hangt hij mooi strak......

dat is ook een heel goed idee,we gaan alleen off topic en dan komt dadelijk een modje en die zegt weer ontopic of ik sluit het.
merk dat de netten van action ook minder stug zijn,want heb nog een net van halfords en die is wat dikker en stugger maar ook stuk duurder.

ik heb mijn zooltjes binnen en in de schoenen gedaan nog niet uit geprobeerd maar het voelde voor mij fijn aan

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 18:46

ik heb ooit zelf een net gemaakt maar volgende keer koop ik ze toch bij die webwinkel. Ze bleven niet lang mooi met zo'n aanhangernet.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:03

rakni schreef:
ik heb ooit zelf een net gemaakt maar volgende keer koop ik ze toch bij die webwinkel. Ze bleven niet lang mooi met zo'n aanhangernet.

nou heb 1 van mijn netten nu al 3jr

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:57

*\%/*
Jaaaaaaaaaaaaaaaa!

Wolin heeft ook eindelijk haar EquineFusion sportschoenen! We kunnen aan den wandelll, wild spotten op de Veluwe! Helemaal blij met Wo haar hippe hoefschoenen!
En.. mooi rood is niet lelijk! :D Heb ze voor heel wat minder geld van een medebokker over kunnen nemen, gloedjenieuw en maatje 14! Wat een geluk! Hoop ze morgen direct te gaan passen!

Lieke_uggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 23:06

misschien een domme vraag, maar heb je ook hoefschoenen waar kalkoenen in kunnen?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 09:42

Lieke_uggs schreef:
misschien een domme vraag, maar heb je ook hoefschoenen waar kalkoenen in kunnen?

ja die heb je
de easyboots soorten,de dallmer (combi) clogs,en de renegade heeft een schoen met studs onder maar die zitten er vast onder dus kun je er niet afhalen.

Hoefzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:55

Afbeelding Voor de vraag over hoe lang ze meegaan. Wat de EasyBoot Epic betreft, heb ik op 4.5 jaar (koetsgebruik, op straat, ik schat paar duizend kilometers) nog geen versleten. Ik gebruik die zonder profiel nog steeds, voor op de weg geen enkel probleem, maar op glad terrein, zoals nat gras, schuift deze (andere hoefschoenen kunnen dan ook schuiven). Wel zijn de kabels en de gaiters al eens vervangen. Gaiters waren stukgegaan bij weidegang voor bevangen paard (ze beet erin). Kabels kunnen draadje per draadje verslijten, die uiteinden prikken in je vingers! Een tijdige herinnering om ze te vervangen.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 00:07

Pff hier 3 maanden, 2a3 keer per wk uurtje, enkele keer 2-3 uur en nu al slijtage