Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DubbelDun schreef:@fancylover : ik doel dus juist niet op 'zweten na het rijden', maar op de kou die op die geschoren plekken 'harder' aankomt als op die delen waar langer haar zit (in droge toestand dus).
De hals en borst zijn juist de delen die er altijd uitsteken nl.
Ik zou dan eerder een streep aan de zijkant van de hals tot over de ribben scheren. Hier kun je tenminste een deken/halsstuk over doen om het warm te houden als ze 'in rust' zijn.
Citaat:1 bottle contains 40 pills
40 pills treat 20 (1100 lbs) Horses
Dosage: 1 pill for each 550 lbs body weight
DubbelDun schreef:Spuiten is hier een ramp. Bij Boon iig, bij Missy doe je hem er zo in
Ik gebruik al jaren pillen, al voordat ze hier ze bijdehand werden en ze ook gingen maken. En niet die idioot grote dingen van hier die paarden zgn lekker zouden vinden en zo uit de hand zouden eten (mooi niet dus)
Nee, ik ben erg blij met mijn pillen en ben er zuinig opIk heb nog 1,5 potje staan die goed is tot 2012, dus ik kan nog even voorruit
lolclub schreef:SpikyBlue schreef:Dat is ook het eerste wat in mij opkwam.
SpikeyBlue
Wil je ook eens proberen uit te leggen waarom je dit denkt ?
Ik heb op Horseshoes.com wel foto's gezien van mediale of laterale sinckers en dan is de uitgroei heel anders.
De hoef begint dan vanuit de kroonrand te verdikken en vervolgens weer recht te groeien en blijft dit ook doen over de gehele afgroei,
bij Hittie is het niet meer als een streep van een cm breed en alleen aan de buitenkant.
SpikyBlue schreef:Ah, natuurlijk!
Zodra de balans in de hoef verstoord is zie je vaak dat zich aan één kant (in dit geval de buitenzijde) een ribbel of flare vormt. Als het hoefbeen niet kaarsrecht naar voren is gekanteld, maar ook iets naar buiten (en dat hoeft maar heel weinig te zijn) kan je, door inwendige druk, aan de zijkant een verstoring zien.
Wat ook heel goed zou kunnen is dat het paard de buitenzijde van de voet meer heeft belast (om de binnenzijde te ontlasten? Daar moet ook een reden voor zijn zoals hoefzweertje, pijn in de bandjes etc.) of dat de hoef een beslagbeurt wat meer binnendoor heeft gestaan. Het heeft in ieder geval met druk te maken. Het hoorn 'moet' ergens heen en stroopt zich dan als het ware een beetje op.
SpikyBlue schreef:Je ziet, als je goed kijkt, ook dat er een 'deuk' in de gehele wand zit in dat gebied, vanaf de kroonrand al.
SpikyBlue schreef:Het kan ook zijn dat er iets heel anders gaande is hoor, ik zie alleen maar een foto en weet natuurlijk niet hoe/wat/waar/waarom en ik ken het paard niet, dus of je hier veel waarde aan moet hechten betwijfel ik
Wat zegt je eigen HS erover dan?
Nado schreef:Nado is weer mis.....
Ws door bekappen vorige week, er is niet veel afgegaan, maar door de uitgroei van de winterbevangenheid van vorig jaar (veel rechter dan de plattere onderkant van de hoef) heeft er best een grote standverandering plaats gevonden en loopt hij nu ook meer op zijn zool...
Hoefsmid komt morgen om te kijken of hij de zool wat kan verlichten, heb hem op de schoenen gezet en de metacam en ascal. En nu heeeeeeel hard duimen dat deze aanval (die nu nog licht is) niet doorzet en dat alle maatregelen die ik voor deze winter heb genomen zinvol zullen zijn.
Ik zit bijna te huilen, van verdriet en frustratie... Hoe enorm mijn best ik ook doe voor hem, er hoeft maar even iets anders te zijn en het gaat weer mis...