Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Het zou een uitkomst zijn als de opleidingen insprong op dit gebeuren en een erkende en goed opleiding zou starten voor allen bekappen, deze opleiding zou dan uit meer dagen bestaan en een goed afgeronde stage.
Als men na het behalen van deze opleiding aan het werk gaat dan weet je in ieder geval zeker dat deze een goede basis heeft.
suleilitha schreef:Goeie reactie Niels, waar iedereen in dit topic over viel was dat er werd gepredikt alsof elk paard volgens dezelfde methode kon worden bewerkt, en dat gaat niet op. Ik heb dus ook geen moeite met een gediplomeerde smid die tevens NBer is, maar wel met mensen die na een dagje les er maar op los kappen, that's the point, en dan verder niet letten op beenstand, voetassen etcetera maar van mening zijn dat steunsels overbodig zijn, hielen laag dienen te staan en een paard op ijzers zetten zo ongeveer derdegraads dierenmishandeling is!!!!!!
Kymalin schreef:Zijn Arno en Arabesk nu echt van Bokt vertrokken??? Of zijn ze nog met hun paarden over het asfalt aan het galloperen?
Wendy schreef:Ik heb moeite met de zogenaamde gediplomeerde smeden die paarden mishandelen maar waar geen zak aan gedaan wordt...
Waar denken jullie dat NB vandaan komt? Had het een kans gehad als al die zogenaamde gediplomeerde smeden (MBO'ers) echt zo goed waren?
arno8 schreef:suleilitha schreef:Goeie reactie Niels, waar iedereen in dit topic over viel was dat er werd gepredikt alsof elk paard volgens dezelfde methode kon worden bewerkt, en dat gaat niet op. Ik heb dus ook geen moeite met een gediplomeerde smid die tevens NBer is, maar wel met mensen die na een dagje les er maar op los kappen, that's the point, en dan verder niet letten op beenstand, voetassen etcetera maar van mening zijn dat steunsels overbodig zijn, hielen laag dienen te staan en een paard op ijzers zetten zo ongeveer derdegraads dierenmishandeling is!!!!!!
dit is nét op een paar blz's terug uitgelegd, dat dat NIET zo is!![]()
[BEH] Hoe goed kun je zelf bekappen na een dagcursus?
LEZEN voordat je begint te roepen, dit is nou precies wat we bedoelen met maar wat blèren zonder te lezen en zonder je erin te verdiepen
iedereen papegaait elkaar na dat NB beenstanden en voetassen niet belangrijk vindt, maar is dit ook werkelijk zo, of is het 'van horen zeggen' en 'iedereen zegt dat het zo is'
Wendy schreef:Ik heb moeite met de zogenaamde gediplomeerde smeden die paarden mishandelen maar waar geen zak aan gedaan wordt...
Waar denken jullie dat NB vandaan komt? Had het een kans gehad als al die zogenaamde gediplomeerde smeden (MBO'ers) echt zo goed waren?