Hinke schreef:@mandyke: als je paard echt slechte hoeven heeft zo ik voorzichtig zijn met overstappen op natuurlijk bekappen. Ik vind dat natuurlijk bekappers zich nogal blind kunnen staren op hun eigen manier van bekappen, maar denk dat het goed is advies te vragen van meerdere mensen. Misschien bijv een hoefsmid die verbonden is aan een kliniek? Ik laat de hoefsmid btw wel regelmatig komen. Maar elke 3 weken is wel weer erg vaakMijn natuurlijke bekapper vraagt 30 euro voor bekappen, dat is evenveel als wat mn normale bekapper vroeg.
De natuurlijk bekapper die bij ons komt heb ik liever niet aan mijn paardje. Die haalt altijd een deel van de zool eraf, als je dat doet bij Mandy loopt ze zeker 3 weken kreupel. Verder lijkt het me wel een bekwaam man hoor, misschien moet ik toch eens met hem erover praten en eens horen wat hij zegt. Hij komt van de andere kant van het land, dus even tussendoor langskomen zit er al niet in en dat vind ik toch al een nadeel. Hij komt zo om de 2 maanden om de hoeven na te kijken en bij te werken. Maar de prijs lag rond de 50€ voor bekappen (mede omdat hij van ver moet komen) maar dat gaat me toch iets te ver.
@Flurk : Met mijn paardje even zonder hoefschoenen rijden om de hoeven wat te laten slijten zodat haar schoenen terug zouden passen is geen optie, ze loopt veel te gevoelig op blote voeten net daarom dat ik schoenen (of zoals nu het geval is, ijzers) nodig heb.