Tibia is het scheenbeen (pijpbeen?)
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
haf_jessie schreef:Tis raar he maar had al die tijd al twijfels of het wel spat was.Hij denkt dat die pezen van veulen af aan al niet goed zijn pfff
X_XnicoleX_X schreef:5 jaar geleden (nog bij z'n vorige eigenaar) is bij mijn pony ook spat geconstateerd. een lichte vorm in z'n rechter sprong-gewricht. Mijn arabiertje reed toen alleen maar heel zwaar western (fenching, reining, spinnen, snel stoppen enzo) en stond toen ook op glij-ijzers. Na een tijdje wilde die niet meer spinnen en dat soort dingen, toen heeft zij foto's laten maken en bleek die dus een lichte vorm van spat te hebben. Het kan nu weer aan elkaar gegroeid zijn zei ze, want hij doet gewoon weer alles (ik rij wel dressuur met m nu) wat denken jullie? Ik spring ook niet hoger dan 60 cm. ivm z'n spat omdat ik bang ben dat het weer (terug)komt...
haf_jessie schreef:Fijn dat het met jullie paarden goed gaat.
Ik moet jessie morgen naar de lingehoeve brengen, dan krijgt zee maandag die scintigrafie, en dinsdag heb ik de uitslag.
Als het heel erg is en ze heeft pijn laat ik haar daar inslapen.
Het wordt een heftig weekje denk ik
haf_jessie schreef:Hoi meiden, de uitslag van de scan is binnen.
Bij beide heupen is bij de aanhechting van spier/ pees botreactie te zien, dat verklaart het korte lopen.
Zelfde bij rechtervoorbeen.
Dit is weer iets wat niet vaak voor komt, maar ze geven 70% kans dat het goedkomt.
Er is dus niks met de rug of met spat aan de hand, het valt mij alles mee.De behandeling is een infuus met tildren, en rust.
Ik mag haar vandaag weer ophalen, ik ben zo blij