Hoefsmid en wij voor een raadsel..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Lisaa_

Re: Hoefsmid en wij voor een raadsel..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-18 00:46

Bedankt allemaal voor de lieve berichtjes <3 :D

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-18 21:00

Nou vandaag was dan de dag dat we Aron en Arie mochten op gaan halen! Maandag gelukkig de definitieve bevestiging gekregen, weer alles goed en niks weggesneden dus woensdag om half 9 besloten terror en terror op te halen *\o/*
Nou dat was me zn dagje wel moet ik zeggen, 10 jaar ouder in 3 uur tijd zeg maar :+

We kwamen aan en waren met zn 4re, staleigenaresse ingehaald op de snelweg dus die was nog even onderweg met de trailer. Aangezien ik Aron alweer anderhalve week niet meer gezien had, na de paspoorten ophalen, gelijk doorgelopen naar de box.
Daar kwamen we de arts tegen, die zei; oh kunnen jullie dan Aron en Arie gelijk meenemen zodat Aron zijn goede voeten nog even bekapt kunnen worden voor hij naar de trailer gaat. Nou uhm ik met mn zwangere buik is misschien niet heel verstandig maar om nou weer helemaal terug te lopen naar waar Sandra de eigenaresse van Aron stond duurde me ook te lang (iets met eigenwijs? :')). Dus met de verzorger van Arie, Youri, Aron en Arie gepakt en meegenomen met de gedachte meteen aan de beurt te zijn en 1 in ruk door te lopen naar de behandelkamer.
Nou vergeet het maar haha.

Daar aangekomen zie ik Sandra naar buiten gaan en 2 seconden later weer naar binnen terug komen, al wild zwaaiend dat we naar rechts moesten. Blijkt nou komen er 2 ezels binnen door de hoofddeur. Nou laat Aron nou net een hekel hebben aan ezels, werkelijk geen idee waarom maar echt een gruwelijke hekel (arme ezels) _O-
Dus wij doorlopen, Aron stil gezet uit het zicht van de ezels, ging prima maar meneer werd naar mate de deur vaker open en dicht ging steeds drukker. Gelukkig kwam de stal eigenaresse aanlopen die nogal handig is met paarden en meestal prima overweg kan met onze tank. Dus overgegeven aan haar aangezien mijn buik volgens aron in de weg zat terwijl hij steeds met zn hoofd aan t gooien was haha.

Nou eindelijk aan de beurt denk je dan, komen we de behandelkamer binnen, staan daar nog 2 paarden en aan de zijkant van de kamer in de gang 2 ezels, nou dit wordt te druk dus ga maar op de gang vraagt de smid. Nou staleigenaresse was nog niet omgedraaid of meneer vloog op de ezel af.. brul geluiden maken, nek der op, hij leek spontaan een 3 jarige hengst mijn god hij ging volledig uit zn plaat. Staleigenaresse heeft alles in de strijd gegooid wat ze maar had maar deze tientonner is niet zo even om te trekken helaas, uit eindelijk met de smid samen trekkend omgekregen, weg gelopen.. arme ezel schrok zich kapot, gelukkig niet geraakt en haalde aron uit eindelijk niet uit alleen een hoop herrie.
Nou dat rondje weg proberen te lopen met stuiterende Aron eindigde in een losgebroken Aron die in volle galop de grote hal in schiet, om daar vervolgens languit onderuit te gaan.. schrokken ons rot, haal je m op breekt die een been ofzo zal je net zien %) maar gelukkig sprong meneer in 2 seconden weer omhoog en kon staleigenaresse hem vast grijpen.

Oké super leuk, maar dit wordt gevaarlijk.. Aron terug naar stal gebracht en opzoek naar zijn Arts, toch maar sedatie erin want op deze manier krijgen we hem de trailer niet op..
We zagen de bui al hangen dat meneer bij het open gaan van de deuren, een soort walhalla zou zien en in ze eentje naar huis zou gaan :+

Gelukkig was de arts dat met ons eens en een klein beetje sedatie, 10 seconden wachten en daar was weer een mak lammetje haha..
Afbeelding

En kleine Arie stond er naast en die dacht alleen maar jongens het is veelste vroeg wat doen jullie allemaal druk, is er nog wat te eten? :')
Afbeelding

Nou daarvan bijgekomen is Aron bekapt in alle rust op de gang, met de ezels in de behandelkamer haha. Daarna meteen Aron en Arie naar de trailer gebracht en dat verliep allemaal voorspoedig en waren dan ook alweer snel terug op stal *\o/*

En of hij blij was om terug te zijn, zo leuk! Alles ging prima, hem de wenbox in krijgen en niet door te laten rennen naar de groep was nog de grootste opgave whaha maar gelukkig ging het beter dan verwacht en stond hij weer heerlijk met zn vrienden te knabbelen, hooi te eten en rond te kijken met oren die er bijna afvielen! <3

Afbeelding

Afbeelding

En kleine Arie weer aan de kudde vast bij zn andere vrienden :D

Afbeelding

En een filmpje van de thuiskomst, zet je geluid maar uit anders hoor je mijn fantastische stem op de achtergrond met een hoop onzin _O-

https://youtu.be/DaFpmgAVwhs

Al met al heel blij dat hij weer heerlijk op zijn eigen plekje staat, achteraf konden we gelukkig hard lachen om onze tank en clown in 1 en is er gelukkig niks gebeurd en zijn er geen gewonden gevallen :')
Morgen ochtend komt die dierenarts gelijk kijken en een wissel doen, en wij doen het eind van de week nog een keer zelf. Zo gaan we elke week maandags zelf doen en donderdags komt de dierenarts het bekijken! Hopelijk houden we dit vast en kalmeert Aron een beetje en gaat het helemaal goed komen *\%/*
Erg lang verhaal geworden maar dacht laat even de gehele thuiskomt weten hahaha.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 21:11

Fijn. En nu ga ik duimen dat thuis de vooruitgang door blijft zetten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 21:14

Nou deze dag gaan jullie niet snel vergeten. Wat een verhaal. Gelukkig is hij weer veilig thuis en hij is er heel blij mee zo te zien. Fijn! Nu idd hopen dat het herstel mooi doorzet.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 21:24

O wat heerlijk :) maar wat een avontuur op de kliniek. Ook niet handig na al die weken in een box := maar wel een hele toffe update! Schattig filmpje ook. En Arie is echt superleuk.

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 21:43

Heerlijk dat hij weer thuis is!! En wat een stoertje is hij zeg

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 21:46

Zucht ... bij haflingers kan er nooit iets in 1x goed gaan, er is altijd wat ...

Wat fijn dat de deugnieten weer thuis zijn. Geniet er van!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 08:14

Geweldig verhaal. Haflinger humor _O-

Fijn dat hij weer thuis is.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 08:25

Heb je hele topic gevolgd! Wat fijn dat hij nu weer lekker thuis is!
Hopelijk gaat het laatste beetje herstel ook voorspoedig!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 08:57

Tsja, mensen zeggen wel eens dat ik overdrijf ala ik zeg dat je paarden, pony's en haflingers heb. *\%/*

Maar nee, echt, haflingers houden is iets heel anders dan paarden houden.

Zonder een flinke dosis humor, begrip, kracht, achter behang plak dagen en heel veel lieve knuffels, red je het niet haha :D

Maar we houden zo van die maflingers

Welkom thuis

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-18 17:17

Dank weer voor alle leuke en lieve berichtjes :D
Aron is inderdaad echt een haflinger whaha, daar is geen twijfel over mogelijk :+ hij heeft een gebruiksaanwijzing van een heel boekwerk lang maar zo blijft het leuk zullen we maar zeggen _O-

Hij is de nacht prima doorgekomen, enorm naar zijn zin en helemaal happy weer in de buitenlucht te staan. Zo blij dat hij gisteren avond drijfnat was van de hele middag en avond in de regen te staan haha.
Vandaag is de dierenarts geweest! Zij heeft hem ook behandeld voor dat we naar Utrecht gingen en op Utrecht ook nog een keer gezien. Dus toen het verband eraf was, was ze zeer tevreden! *\o/*

Voor we het verband gingen doen mocht onze vriend met toestemming van de dierenarts, eindelijk na 8 weken even zijn ei kwijt in de longeerring,en wat had hij het nodig, meneer ging echt helemaal uit zijn plaat haha.

https://youtu.be/GXVeHxtdLbU

Daarna liet hij zich natuurlijk niet meer vangen, want hee hallo dat rennen is veelste leuk ja laat mij! Om vervolgens met hengsten ketting eraan wel te luisteren en rustig mee te lopen naar de poetsplaatsen haha :=

Verband wissel gedaan, super netjes en mooi roze met glitters is niet lelijk :):) gelukkig was hij hier erg braaf en ging het prima. Hij is wel bang alleen gelaten te worden op de poetsplaats maar dat zal met de tijd wel weer minder worden. Zn vrienden gaan nergens heen!

Zijn voorvoet =:) (zand en alles is van het los rennen dus dat is nu weer schoon haha)
Afbeelding

En achter schiet ook eindelijk op! <<)
Afbeelding

Rozeeee haha
Afbeelding

Hij staat nu met beide verbandvoeten in hoefzakken, zodat hij gewoon in de regen kan staan zonder dat het verband drijfnat wordt.. dat is natuurlijk niet goed want zijn stralen moeten zo droog mogelijk blijven. Hopen dat dit beter werkt!
Afbeelding

Dag vriendje, tot morgen! <3
Afbeelding

Zondag of maandag doen we de verbandwissel zelf en dan donderdag komt de dierenarts weer!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 18:10

Wat een leuk filmpje en wat fijn allemaal die vooruitgang.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 18:36

Wat een heerlijk filmpje. Die is echt blij.
Ziet er netjes uit.

Heb jij een gebruiksaanwijzing in het Nederlands???? Ik kreeg hem in het Chinees bij ben nog steeds bezig te vertalen _O-

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 20:45

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-18 21:11

Mando schreef:
Wat een heerlijk filmpje. Die is echt blij.
Ziet er netjes uit.

Heb jij een gebruiksaanwijzing in het Nederlands???? Ik kreeg hem in het Chinees bij ben nog steeds bezig te vertalen _O-

Hahaha. Herkenbaar, wij hebben ook neer Chinees dan Nederlands en ontdekken nog elke keer weer nieuwe aanwijzingen _O-

janouk schreef:

Dankjewel! Dat is toevallig, daar hebben we het vandaag over gehad, die willen we inderdaad gaan halen voor als de lagen verband minder worden. Voor nu past de hoefzak net aan om het verband..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 00:08

Ik moest wel lachen, vind hem nog erg braaf haha. Maar hele leuke updates!

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 16:14

Wat fijn dat hij weer lekker op zn vertrouwde plekje staat! *\o/*

Ja, Haflingers zijn soms echt terroristen := Genoeg ervaring mee :') Maar fijn dat er gelukkig niks mankeerde en gewoon lekker naar huis kon :)

Zo leuk om te zien zijn die bokkesprongen! :D

Nu lekker verder revalideren, hopelijk gaat dat lekker vlot.

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-18 17:45

Zo daar ben ik weer is met een update!

Het gaat super goed met Aron *\o/*
Hij staat lekker in zn stalletje met uitloop en is ondertussen ik geloof 3x door onze eigen dierenarts gedaan en 3x door ons zelf. Of naja 4x want het is nog een kunst opzich dat verbandwisselen :+

Aron mag sinds hij weer thuis is elke dag een uurtje a 2 uurtjes los in de longeercirckel, en of die dat nodig had haha! Meneer ging gemiddeld dagelijks uit zijn plaat als hij los stond en lekker gras te pikken via de zijkant haha.

Afbeelding

Afbeelding

Gisteren is de dierenarts weer geweest en dat was weer geweldig nieuws!
Aron mag vanaf gisteren helemaal zonder verband *\o/* beide voeten zijn helemaal dicht en mooi droog. De dierenarts heeft toestemming gevraagd aan Utrecht en dat was prima!
Dus nu gaat Aron door het leven met zijn eigen Nikes :')

Afbeelding

En ook mag hij sinds gisteren weer een uurtje per dag de groep in! Wat is hij daar gelukkig mee, hij begon al weer knorrig en boos te worden omdat die zn kleine stukje zat is haha logisch ook.. maar daar was dan gisteren eindelijk de toestemming! *\o/*
Hij heeft alle paarden even duidelijk laten weten dat hij weer in de groep mag, daarna is hij als een idioot gaan rond rennen over het zandstuk :') :+ om daarna je oude praktijken weer op te pakken en via het zij deurtje mee te eten met de andere paarden in de voerstations haha.

Afbeelding

Vanaf nu voor de komende 2 weken mag hij iedere dag een uurtje in de groep. Over 2 weken mogen we gaan beginnen met het opbouwen van longeren en zijn spiertjes weer een beetje aan het werk gaan zetten! Daar kijken we erg naar uit, voor nu vermaken we ons met vrijheidsdressuur :)

Maandag komt de smid om te bekappen en zijn 2 andere voeten te beslaan zodat hij weer wat beter kan lopen met die 2.
Al met al dus zeer goed nieuws en gaan we de goede kant op! Aron is iig behoorlijk happy de peppie en vergeet ons daarbij wel is hahaha ahg je bent een Haf of je bent het niet he :+
Morgen zal ik nog foto's maken van zijn voeten hoe ze er nu uit zien!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 17:49

Ik vroeg me toevallig een half uurtje geleden af hoe het met Aron ging en ja hoor, nu zie ik je update. Wat een geluk dat het allemaal zo goed gaat, fijn hoor!

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 18:23

Ooo heerlijk te horen dat het zo goed gaat!
Ben heel benieuwd naar foto's

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 19:43

Wat een fantastisch nieuws, ik had niet gedacht, dat het zo snel weer beter met hem zou gaan!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 20:00

Hij stond er prins heerlijk bij vanmiddag in de groep, fijn dat het zo goed gaat.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 12:47

Wat fijn dat het zo goed gaat!

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-18 12:51

Ik had nog beloofd wat foto's te plaatsen van aron zijn voeten!
Helemaal vergeten, sorry :=

Dit is vorige week, kreeg ze niet helemaal schoon door t buiten spelen haha.

Voorvoet, dat rooie is een beetje opgedroogd bloed wat er echt in zit want je veegt het niet weg ofzo dus zit er echt in.
Afbeelding

Achtervoet
Afbeelding

En nog 2 foto's van alle foto's die ik heb op een rijtje. Helaas hebben we de tussenstappen van Utrecht niet op de foto dus het zijn er niet zoveel. Maar wel interessant om de vooruit gang te zien =:) even in een spoiler voor de gevoelige kijkers onder ons!
Voor;
Spoiler:
Afbeelding

Achter;
Spoiler:
Afbeelding

Verder gaat het super met Aron! Hij heeft rond om ijzers en staat met beide achrervoeten in de hoefschoenen, zodat hij wat stabieler loopt en voorvoet is sterk genoeg om zonder schoen te kunnen. Hij staat de hele dag weer in de kudde en komt alleen savonds naar binnen voor de nacht. Dan loopt hij bij droog weer gewoon zonder schoenen.
Hij loopt super afgezien van alle spieren die die niet meer heeft natuurlijk.

Sinds maandag hebben we toestemming van Utrecht en onze eigen arts gekregen dat we het rijden weer langzaamaan mogen gaan oppakken!

Aron stapt dus weer lekker rondjes door de bak en wordt weer gelongeerd om conditie en spiertjes op te bouwen *\o/*
We zijn er nog lang niet maar we gaan nog steeds in een stijgende lijn! Knap paard <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 13:01

Jeetje wat gaat dat herstel snel! Ik ben al meer dan een jaar uit de running door een hoefzweer, jullie hebben een veel erger probleem en kunnen alweer gaan opbouwen! Knap hoor! Super fijn moet dat zijn!

Ben je niet bang dat hij zn spieren en lijf verkeerd gaat belasten met alleen achter hoefschoenen + ijzers?