Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Mayflower_ schreef:Er is maar 1 plek voor zo'n beestje.. en dat is in de worst. Beestje heeft nog een paar mooie dagen gehad bij TS en ik heb alleen maar respect ervoor dat zij de verantwoording ervoor durft te nemen om er een einde aan te maken. De markt is verzadigd met "kneusjes".
Yunomi schreef:Maar niet door de kudde wordt geaccepteerd, leuk voor zo'n dier.
KootMiraDrum schreef:Yunomi schreef:Maar niet door de kudde wordt geaccepteerd, leuk voor zo'n dier.
Welke kudde accepeert een nieuweling wel direct? Het hoort bij het kuddegedrag dat een nieuw dier niet gelijk geaccepteerd wordt.
Als iemand het diertje zou willen en kunnen redden zou mooi zijn, maar ik denk niet dat iemand het aandurft. Jammer dat het voetje niet al vanaf het begin gecorrigeerd is. Nu kost het een paardenleven. Fijne wezens, vermeerderende broodfokkers...
Angela schreef:Zouden jullie het originele onderwerp niet uit het oog willen verliezen? Een kleine side-step is prima, maar verlies de insteek van het topic niet uit het oog. Op BEH is een lange discussie over wel/niet slacht niet op de juiste plek.
maava schreef:Ik vind het wel komisch, meerdere die willen die het veulen blijft leven en behandeld word, maar niemand van hun wil het veulen onzer zijn hoeden nemen. "Want we hebben het geld niet." TS wel dan?
(Of iedergeval, de wil om het in een hopeloos geval te stoppen?)
beatje schreef:maava schreef:Ik vind het wel komisch, meerdere die willen die het veulen blijft leven en behandeld word, maar niemand van hun wil het veulen onzer zijn hoeden nemen. "Want we hebben het geld niet." TS wel dan?
Met die insteek dat Ts het veulen voor de handel heeft gekocht en alleen een realistische afweging maakt of het redden van het veulen prijstechnisch voor haar haalbaar is.
Iedereen kan hier de TS wel toe juichen en iedereen die het veulen een kans wil geven de grond intrappen.
Maar het hele veulen redden draait om geld want de ts wil het veulen voor geld wel door verkopen om het een ander te laten proberen.Ik heb nog nergens gelezen kom het maar gratis halen.
Ik heb een heel dubbel gevoel bij dit topic ,vooral bij de Hoera de ts is zo goed roepers.
beatje schreef:maava schreef:Ik vind het wel komisch, meerdere die willen die het veulen blijft leven en behandeld word, maar niemand van hun wil het veulen onzer zijn hoeden nemen. "Want we hebben het geld niet." TS wel dan?
Met die insteek dat Ts het veulen voor de handel heeft gekocht en alleen een realistische afweging maakt of het redden van het veulen prijstechnisch voor haar haalbaar is.
Iedereen kan hier de TS wel toe juichen en iedereen die het veulen een kans wil geven de grond intrappen.
Maar het hele veulen redden draait om geld want de ts wil het veulen voor geld wel door verkopen om het een ander te laten proberen.Ik heb nog nergens gelezen kom het maar gratis halen.
Ik heb een heel dubbel gevoel bij dit topic ,vooral bij de Hoera de ts is zo goed roepers.
Thenexttry schreef:Ook hier even een positieve ervaring. Ik heb alleen niet het hele topic doorgelezen.
Op een wedstrijdstal waar ik heb gewerkt had een zelf (spring)gefokt veulen ook zo'm hoef. tot de opfok was het niet heel erg opgevallen. Toen meneer als 3 jarige terug kwam oogde het net als dit, misschien zelfs nog wel erger.
Paard ondervond er geen last van en was een ontzettend goede springer.
Wel wat moeilijker verkoopbaar wegens het feit dat het er niet gezond uit ziet.
Toch heeft hij nergens last van gehad. verder ook goedgekeurd.
Edit: Sorry ik geloof dat ik een beetje laat was