Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Focussed schreef:Twiggy2008 schreef:Ik sluit me bij Eva's woorden aan. Verder denk ik dat je mijn posts (ik ben in grote lijnen zeker een natural
, als je het per se in een hokje wilt plaatsen) beter moet lezen, Electra63, want ik heb niet voor niets gezegd dat elk paard individueel is en dat er tussenwegen zijn.
![]()
Maar een stalpaard (dus meerdere uren per etmaal op stal dan buiten op het land of in een paddock) is gewoon niet gezond. Dan kun je hoog of laag springen, ik denk dat een ieder met gezond verstand van paarden, dat toch wel met mij eens is.
Nee dat ben ik niet met je eens
Ik heb een stalpaard.. die van mij gaat geheel over de zeik wanneer ze te lang buiten staat.. En echt waar, het liefst heb ik haar 24/7 buiten, zeker in de zomer. Maar ik heb het al 5 jaar geprobeerd en al 5 jaar gaat ze volledig over de zeik als ze langer dan 7-8 uur buiten staat. Context maakt niet uit: Paddock/weide, solitair/kudde-verband, een hoop zooi om mee te spelen/enkel ruwvoer... Ik loop al 5 jaar te soebatten maar leg me er maar bij neer, mijn paard is nou eenmaal niet zo zoals vele anderen paarden... Hoewel ik haar het liefste ook gewoon dag en nacht op het land heb in een kudde.
Citaat:Nee dat ben ik niet met je eens
Ik heb een stalpaard.. die van mij gaat geheel over de zeik wanneer ze te lang buiten staat.. En echt waar, het liefst heb ik haar 24/7 buiten, zeker in de zomer. Maar ik heb het al 5 jaar geprobeerd en al 5 jaar gaat ze volledig over de zeik als ze langer dan 7-8 uur buiten staat. Context maakt niet uit: Paddock/weide, solitair/kudde-verband, een hoop zooi om mee te spelen/enkel ruwvoer... Ik loop al 5 jaar te soebatten maar leg me er maar bij neer, mijn paard is nou eenmaal niet zo zoals vele anderen paarden... Hoewel ik haar het liefste ook gewoon dag en nacht op het land heb in een kudde.
pip_nijn6 schreef:Twiggy2008 schreef:Ik heb zelf geen ervaring met gevoelig lopende paarden (bij NB). Dus daar kan ik weinig zinnigs over zeggen, vrees ik.![]()
Het lijkt me vreselijk om je paard pijn te zien hebben.
Een gevoelig lopend paard is niet per definitie een paard wat pijn heeft!
Tussen gevoelig en pijn zit toch wel een behoorlijk verschil!
[/quote]Electra63 schreef:Jullie trekken alles van het éne uiterste naar het andere uiterste.
van 24/7 op de wei naar brandschoon onder een deken op stal, daar kan nog een hoop tussen zitten.
Dat bedoel ik dus, met dit soort discussies.
pip_nijn6 schreef:Tuurlijk is het niet confortabel! Maar hoefijzers is voor haar ook een naar alternatief (Ze is bang voor het beslaan geworden)
Ik houd haar goed in de gaten en grijp ook in, als ze pijn zou hebben.
Mijn NBer is Björn van "Paard in Balans"
OneForza schreef:Niet beginnen aan natuurlijk bekappen, heb er nog nooit een paard beter van zien worden, bij een gewone smid kan je ook alleen laten bekappen en die zijn jaren opgeleid ervoor, maar dat is mijn ervaring.
rapido schreef:Een paard op de wei in rust geneest van zijn HKO??
fl*kker toch op zég met het verkondigen van al die onzin!
rapido schreef:Hoezo moet iedereen die tegen NB is zijn mening onderbouwen?? Heeft geen enkele nut,
jullie walsen er keihard over heen
eva1979 schreef:Haahahah idd, mijn paard is soms zo vies als een varken, geregend? dan moet er gerold worden![]()
Ik rijd overigens ook bitloos, alleen om het feit al dat dat ding absoluut nutteloos is en niet prettig voor het paard.
Ik ben me er nu bewuster van geworden sinds ik in het buitenland woon.
Mijn paard heeft 2 weken op de manege gestaan om beleerd te worden (helaas niet gelukt daar), ik heb daar in die 2 weken flink rottige dingen gezien vandaar misschien mijn felle reacties.
).
, Sam is bitloos ingereden, die kent helemaal geen bit. rapido schreef:Hoezo moet iedereen die tegen NB is zijn mening onderbouwen?? Heeft geen enkele nut,
jullie walsen er keihard over heen
Twiggy2008 schreef:Electra63 schreef:Jullie trekken alles van het éne uiterste naar het andere uiterste.
van 24/7 op de wei naar brandschoon onder een deken op stal, daar kan nog een hoop tussen zitten.
Dat bedoel ik dus, met dit soort discussies.
Lees nou eens!!! Ik zeg toch dat er nuances zijn. Maar ik heb niets met paarden die continu op stal gehouden worden. Of beter gezegd, met eigenaren die vrede hebben met zo'n manier van paarden houden. Ik ken de nuances en de tussenwegen. En daar heb ik niets tegen. Een van mijn beste vriendinnen had een heel oud paard die in de zomer 24/7 buiten stond en in de winter met deken op overdag buiten stond en 's nachts op stal. In de zomer trouwens bij regen e.d. ook op stal. Prima. Snapte ik, het beestje was oud en deed je geen plezier met buiten staan in naar weer. Ze is bijna 40 geworden.![]()
En een paard wat geschoren wordt met deken buiten houden, snap ik ook. Al ben ik niet van het scheren, maar als iemand dat wel doet, vanwege sport e.d., prima, zolang zo'n paard ook maar buiten komt. Daar kan ik mee leven.
Maar nee, ik heb niets met de paarden hier om de hoek op de manege (bv de pensionpaarden daar) die NOOIT buiten komen in een groep. En maar staan in die box, naast hun uurtje training of hun half uurtje stapmolen. Sorry, maar ik kan daar gewoon niet achter staan. Snap je het nu? Je hoeft je niet aangevallen te voelen, tenzij je zo je paard houdt. Dan wel, maar ja, het is mijn mening maar. Net als dat iemand roept hoe zielig het is dat mijn paard in de winter wel eens in de prut staat (hij kan ook droger staan). Mijn paard houdt van prut, breek me de bek niet open, word er zelf soms GEK van.

daar lees ik ook overheen.. Twiggy2008 schreef:Slofje schreef:Twiggy, wat heb jij een heerlijk paardje trouwens
Dank je wel!!! Jij ook trouwens, een IJsje met ook zo'n leuk warm kleurtje.
![]()
Wat een lieffie.... Hihihi..... ik ben dol op rooie kleurtjes.
Hij heeft in de zomer van die sexy roodgetijgerde benen, vind ik zo leuk staan
Toad schreef:Citaat:Nee dat ben ik niet met je eens
en wat doet ze dan?
Electra63 schreef:Ik kan prima lezen hoor en ik voel me NIET aangesproken, immers jullie kennen mij niet, dus kunnen helemaal niet oordelen hoe ik mijn paard(en) hou of wat ik er mee doe.
Ik heb nl. niet de behoefte om me hier te verantwoorden.
Ik lees alleen graag bepaalde topics (ik heb wat tijd over momenteel) en dan valt me op, dat bepaalde bokkers altijd reageren in bepaalde topics op een bepaalde manier.![]()
De vergelijkingen met paarden in het wild, gaat IMO sowieso niet op, want in Nederland leven geen paarden in het wild.
En als ik lees hier op Bokt hoeveel bokkers wel niet hun paarden 24/7 op de wei houden, dan geloof ik daar weinig van.
Ik zie nl. in het winterseizoen niet zo veel paarden in de wei staan. Maar misschien staan ze wel heerlijk in de paddock van de manege?
En nu kap ik er echt mee om te reageren, ik heb gezegd, wat ik wilde zeggen.