Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lolclub schreef:KootMiraDrum schreef:Ik zal nog even er bij vertellen, hij verdraagt geen getimmer op de hoefwand, en geen nagels in zijn witte lijn.
Ik heb hem een tijd op plakbeslag gehad, maar streef toch naar blootvoets.
Hij is steeds na een minimale bekapping toch direct ERG gevoelig, en de vorige keer duurde het 3 volle weken voor hij weer pijnvrij liep.
Dit keer heb ik direct zijn hoefschoenen aangedaan, die had hij dan zo'n 21 uur per etmaal aan, en die gingen gelijk uit als ik er was, dan konden de 2-3 uur dat ik bezig was zijn voeten en hoefschoenen drogen en luchten. Ik checkte wel elke dag de hele voet en hoefballen, om te kijken of de hoefschoenen niet irriteerden. Na een week konden ze weer uit, toen liep hij nog een paar dagen niet fijn, maar wel wat beter.
Momenteel overweeg ik om met mijn hoefsmid te gaan overleggen over http://www.youtube.com/watch?v=yfm81FBQdY0
interessant spul, dit werkt alleen als zoolbeschermer toch ?
wat ik mij alleen afvraag is of een paard met zere voeten 1 voet zolang in de lucht kan houden,
want wat ik begrijp uit het filmpje moet het een paar minuten droger voordat de voet wordt neergezet.
Hoe lang blijft dit spul zitten ?
Heeft jouw paard met name gevoelige zolen of is juist de hoefwand erg gevoelig ?
KootMiraDrum schreef:Celia schreef:Je zegt wel dat er ontzettend veel suiker in zit en dat jou pony daardoor ging schuren. Maar of dit bewezen is, dat lijkt me minder waarschijnlijk. Misschien gaan ze wel net schuren door een helemaal ander bestanddeel in die koeken.
Het is speciaal voor sobere rassen en zou dan toch zo'n suikerbom zijn? Hmm lijkt mij toch onwaarschijnlijk. En veel reactie is er niet in dat topic..
Tik de ingredienten eens neer dan? Dan kunnen we je uitleggen wat er allemaal niet goed aan de bestanddelen is.
Heb je voor de pony bv een graaskorf? Dan kun je de pony in ieder geval even op het gras zetten.
KootMiraDrum schreef:Het kan zijn dat de zool extra hoorn aanmaakt om het gekantelde hoefbeen te beschermen. Gebeurde bij mijn Fjord en bij Shetje Isabella ook.
KootMiraDrum schreef:Nee, dat gebeurt niet bij iedere hoef.
Ik ben met de Safe & Sound heel voorzichtig, hooguit 2 handjes per dag voor het lekkere, omdat er toch ook melasse in zit. De overdreven voorzichtigheid komt doordat mijn Fjord al meerdere hoefbevangenheden heeft gehad.
dianalamboo schreef:De onderkant daarvan ziet er zo uit:het is een masker van het paardenkenniscentrum waarin we zelf een gaatje hebben geknipt. Na 24 uur om gehad te hebben was hij al echt dunner geworden en zagen geen grasresten in de korf. Stond ook suf in het land.
Marcella schreef:Celia kan je niet eventueel aan de koeken komen van Marstall. Die heeft namelijk weide- en stalkoeken met nog minder suiker/zetmeel.
Of inderdaad zoals KMD zeg een vitaminenkorrel en die heb je van verschillende merken/soorten.