Rollkur filmpje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:37

Bandida schreef:
Rana schreef:
en deze methode is gebaseerd op vertrouwen en wederzijds respect, als je geen wederzijds respect hebt, ook niet de mogelijkheid om deze houding aan te nemen.
Het word niet bereikt door dwang en overmacht en pijn
Met pijn en dwang creeer je angst. Ik zie geen angst....

Kan best, maar het gaat nog steeds over dat filmpje, en als ik dat zie is vertrouwen en wederzijds respect niet meteen het eerste waar ik aan denk.

Dat filmpje ik ga het gewoon nog een keer zeggen, want geloof dat het niet helemaal begrepen wordt en lees goed het is mijn mening: is gemaakt met DESTRUCTIEVE bedoelingen, de ts is langs de zijlijn gaan staan met de intentie te fotograferen om een negatief beeld te schetsen. Zo kan ik ook bij haar langs de zijlijn gaan staan. IK hecht dus totaal geen waarde hieraan. Als ik mijn vinger langs me neus haal kan je ook een foto nemen alsof ik er uit loop te vreten. Graaf ik dan ook dag en nacht in me neus??

Ayasha
Blogger

Re: Rollkur filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:39

Maar als je het over het filmpje hebt, kan je het niet over Rollkur hebben :D Dus dan moet je wel kiezen... Of je hebt het over rollkur, of je hebt het over het filmpje.

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:42

juust

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:43

filpje is 95% geen rollkur of hyperflexie :D :D

tis wel 100% ongelukkige opnames.............. die ik echt zeker weten ook van TS kan maken als ik een daggie met haar mee loop

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:45

ja dat zeg dus ook met de verkeerde intentie kan je alles laten lijken als of het realiteit is

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:56

pharagirlke schreef:
Ik noem dat ook geen rollkur :D
Dat noem ik "En nou ga jij GVD een keer op de REM want ik wil morgen nog kunnen staan!!!! -:(-" :D

Maar dat was niet "En nou ga jij GVD een keer op de REM want ik wil morgen nog kunnen staan!!!! -:(-" :D
Dat was steeds dieper trekke ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:57

Trekken... Hm... Zo hard trekt die ruiter IMO niet. ;) Kijk maar naar stang en mondje en lengte van de teugels en zoals een bokker er eerder op wees (ben even haar naam kwijt) moet je met je handen in die houding maar eens kracht proberen te zetten. Dus "trekken" zal wel een beeeeeettjjee overdreven zijn :D Dan had die stang sowieso anders gestaan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:59

trekken kan ik zowizo niet met mijn schouders..............

charlie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 17:13

P_A_R_Love schreef:
pharagirlke schreef:
Dat noem ik "En nou ga jij GVD een keer op de REM want ik wil morgen nog kunnen staan!!!! -:(-" :D

Maar dat was niet "En nou ga jij GVD een keer op de REM want ik wil morgen nog kunnen staan!!!! -:(-" :D

Als ik het goed versta komen de foto's allemaal van dezelfde wedstrijddag???

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 17:24

charlie1989 schreef:

Ja Charlie1989, en dat is het trieste ervan.

KiWiKo schreef:

tis wel 100% ongelukkige opnames.............. die ik echt zeker weten ook van TS kan maken als ik een daggie met haar mee loop

Je kan zeggen dit zijn ongelukkige momenten, maar het zijn wel heel veel ongelukkige momenten, van verschillende topruiters. (dus niet van de gemiddelde manegeklant) En dan zal ik maar niet een trainingsfilmpje van sommige ruiters hier plaatsen. Ook de "pro flex" bokkers hier weten dat er soms een uur lang (!) zo losgereden wordt. Ruiters die in de ring netjes rechtzitten hangen met losrijden een halve meter achter de teugels aan om dat paard maar met zn kin naar de borst te krijgen. (en dan heb ik het over internationale ruiters) Maar ok daar gaat het nu niet over toch?

Als ik het in procenten mag uitdrukken, dit filmpje is voor 80 % dierkwellerij en voor 20% ongelukkige opnames.

lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 17:26

prioika schreef:
Ik ben naar een paardenevenement geweest en daar foto's gemaakt. Dit was het resultaat:

http://www.youtube.com/watch?v=Oor36P2UzmE

tip: doe het geluid aan.

Anders kom je eens langs en dan zal ik eens wat leuke foto's schieten van jou en je paard, kan je verzekeren dat als ik m'n best doe ook zulke prettige foto's van jou kan maken. :D

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 17:27

P_A_R_love schreef:
pharagirlke schreef:

Als ik het goed versta komen de foto's allemaal van dezelfde wedstrijddag???[/quote]
Ik stond erbij toen de foto die op een van de pagina's staat gemaakt werd ja ;)
Ik heb het ook allemaal zien gebeuren ;)

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 17:28

Mooi gezegd Whinnylando :j

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 17:30

Whinnylando schreef:
charlie1989 schreef:

Ja Charlie1989, en dat is het trieste ervan.

KiWiKo schreef:

Je kan zeggen dit zijn ongelukkige momenten, maar het zijn wel heel veel ongelukkige momenten, van verschillende topruiters. (dus niet van de gemiddelde manegeklant) En dan zal ik maar niet een trainingsfilmpje van sommige ruiters hier plaatsen. Ook de "pro flex" bokkers hier weten dat er soms een uur lang (!) zo losgereden wordt. Ruiters die in de ring netjes rechtzitten hangen met losrijden een halve meter achter de teugels aan om dat paard maar met zn kin naar de borst te krijgen. (en dan heb ik het over internationale ruiters) Maar ok daar gaat het nu niet over toch?

Als ik het in procenten mag uitdrukken, dit filmpje is voor 80 % dierkwellerij en voor 20% ongelukkige opnames.

hou nou toch op......... ik kan meer ongelukkige momenten schiten van ts van ts qo gp paarden

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 17:32

@Phara en KIWIKO, toch enkele die ldr en rollkur rijtechnisch kunnen plaatsen en het verschil knnen maken tussen training en dierkwelerij.

Iedereen kan mijn paarden narijden, als man zijnde rij ik op techniek en niet op kracht. Pas ik bij mijn verder doorgereden paarden ook ldr en rollkur mee, maar blijft de basisafrichting klassiek en als het ware een comfortzone waaraan ze steun vinden.

Ik ben zelf heel kritisch en blijf leren, niet elk paard is hetzelfde. Maar ik rijd zelf het liefst snelle sensibele beestjes, dus die riitigheit in die benen zit er in, dat blijven werken ook en dat kom zeker van pas voor het zwaardere werk als je dan van die combinatie: snel, kracht en energie kan kanaliseren kan je zoveel meer laten zien. Tuurlijk ben ik dan de egoist omdat ik competitie wil rijden en idd mijn paard daarbij betrek en onderwerp maak. En hoewel het een atleet en een sporter is blijft het wel mijn vriend, die niets te kort komt. Hij werkt graag voor mij en ik denk dat de meeste paarden die correct behandeld worden voor hun eigenaar door vuur gaan.

charlie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 17:32

Ohnee da vind ik echt niet normaal |( Hadden de ruiters dat wel graag dat er zomaar foto's werden getrokken?
Misschien wel ja, want ze waren zeker en vast trots op hun werk.
Jammer vind ik, mensen moeten stillaan weer leren wat paardrijden echt is. (ik ben er dagelijks mee bezig)

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 17:33

Whinnylando schreef:

Daar ben ik het mee eens, en ik begrijp ook echt niet waarom sommige mensen hier reageren als aangeschoten wild. 't is gewoon wat het is: triest!

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 17:38

KiWiKo schreef:
hou nou toch op......... ik kan meer ongelukkige momenten schiten van ts van ts qo gp paarden

Ik probeer het zinnetje te snappen.....* je kan meer ongelukkige momenten schieten van de TS als van de gemiddelde GP ruiter?

Natuurlijk kan je dat, kan ik ook trouwens, maar ik vind niet dat dit ter discussie staat.

En niet om te slijmen... ik vind jouw manier van rijden (na je foto's gezien te hebben) supernetjes met een hoofdhouding van het paard waar ik u nu wél graag naar kijk.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 17:41

pharagirlke schreef:

Weet je, eigenlijk maakt het helemaal niet uit of dit nou rollkur is of niet.
Ik vind het niet normaal dat je een paard dat enigzins opgeleid is, nog zo "op de rem" moet trekken. Eigenlijk alleen maar erger dat je op zo'n evenement zoveel plaatjes kan maken van mensen die hun paard op de rem moeten trekken. Ik streef naar een hoog niveau van africhting, maar daar moet ik duidelijk niet voor in de dressuurring zijn :n

Als het paard psychisch niet in orde zouden zijn, moet je je afvragen waarom je daar mee wilt sporten :? Door deze paarden als psychisch niet in orde te bestempelen, maakt het voor mij alleen maar een naarder gezicht. Blijkbaar is dat een vrijbrief om er maar alles mee te doen wat je wilt :n

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 17:42

Doe het ze eens na...

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 17:43

aangeschoten wild? dat ziet er minder onderbouwd uit hoor. Een discussie dat noe ik het meer. En als de ts een goed onderbouw statement had willen maken had ze beter de filmcamera mee kunnen nemen en gewoon de heedagf moeten filmen. Met deze intentie foto's manken is not done... en het heeft geen effect ook... Met name omdat het een aantal foto's betreft welke op 2 paar handen te tellen zijn.... in vergelijk tot de rest van de momenten welke goed zijn en geen moment opname is over deze plaatjes in mijn ogen niet meer te zeggen dan: onkunde, onwetendheid en amateuristisch.... jammer ts

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 17:43

Liever niet op die manier Rivaldo

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 17:45

ontwetendheid.... nogmaals....

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 17:48

Ja dat filmpje is de top dressuur, ja het is één schamele inrijbak op één wedstrijd, ja het is lelijk om te zien. En blijkbaar is het geen rollkur, maar ?? Ja het zijn momentopnames, allemaal momenten die echt hebben plaats gevonden.
Wat wil jij hier precies verdedigen Rana? Je idolen? Jezelf omdat je het anders doet? Ik volg niet hoor..
Laatst bijgewerkt door Ruga op 08-06-09 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 17:50

Ik weet niet of je op mij doelde Rana, maar er zijn meer wegen die naar Rome leiden.

Bekijk deze eens, ik gooi hem er nogmaals in. (instructiefilmpje van dr. Klimke 6 voudig Ol. Kampioen)

Edit Link vergeten!!!! http://www.youtube.com/watch?v=l1jF4E4QnAg