Ik was ergens op internet tegengekomen dat er ook groeiringen kunnen plaatsvinden door ondergrond nu ben ik vorige week begonnen met kleine wandelingetjes op straat kunnen die groeiringen daardoor veroorzaakt worden? en is dat dan negatief?
Dames, ze heeft in allebei haar voorvoetjes een dusdanige kanteling dat het gewoon afgelopen is. Hoe naar ik het ook vind. Ze krijgt nu 4 zakjes buut per dag en heeft nog steeds pijn (ook aangepast beslag) dat is ook niet eerlijk...
idifix ik weet ook dat het van voerverandering kan komen, maar ook stress, en hoefbevangenheid dus.. misschien dat je het niet gemerkt hebt. Kan blijkbaar: de mijne laat ook ringen zien dat hij het écht al langer heeft dan de afgelopen weken en hij heeft het nooit laten zien...
liespower ik kan je er zelf geen ervaringsreactie op geven sorry. houdt het in overleg met je veearts zou ik zeggen?
ipsilonka vreselijk nieuws...maar je bent sterk - je kiest voor je pony!! heel veel sterkte!
idifix het kan door te harde ondergrond soms ook slechter gaan. daar heb ik dan wel ervaring mee overigens..
Vandaag eindelijk overleg gehad met mijn vertrouwde smid, Arend-Jan Hamminck. Hij was positief over de pads die er onder zijn gezet nu door de dierenarts. Shet loopt ook als een trein nu. Ik hoop morgen de uitslag te krijgen van het bloed..benieuwd wat daar uit komt. Heb hem nu op half weidehooi, half graszaad. Dit zal wellicht ook helpen dat hij weer beter loopt? De kruidenmix Laminimix van de paardendrogist zijn ook binnen en begin ik morgen mee; in overleg met de dierenarts.
Ik had Geert Kengen laten langs komen, die wilde een stuk van de verzenen áfhalen.. dit heb ik toch niet laten doen maar de pads er onder laten zetten door de dierenarts. Blij dat we hier voor gekozen hebben, hij loopt veel fijner nu! En ik heb een smid in de buurt gevonden die lid is van de hoefsmedenvereniging. Als alles zo positief door blijft gaan, de shet blijft lopen en we misschien ook nog wat uit het bloedonderzoek krijgen, dan laat ik hem langskomen. Heb al een hoop positieve reacties ontvangen over hem.
fijn dat het zo goed gaat FF hoop dat het goed blijft gaan..duim voor je
Idifix
Geplaatst: 27-02-13 09:38
fayahfemke kan je mij een beetje uitleg geven daarover hoe het komt dat het dan slechter gaat ? ik probeer hem gwn een beetje terug in conditie te brengen. Hij loopt wel nog op ijzers die mochten er toen niet af van de dierenarts omdat hij dan helemaal niet stabiel zou zijn en het dan wel es mis zou kunnen gaan ..
heb wel in mijn hoofd om binnenkort eens een bloedonderzoek te laten doen aangezien de Da had gezegt als het bleef terugkomen eventueel Cushing in de mogelijkheden zat.
FahyaFemke
Geplaatst: 27-02-13 10:01
een klant van me had haar shetjes (waarvan 1 net beter van hoefbevangen) op de steilconplaten gezet, want dat shetje at blijkbaar ook zand. daardoor aan de diarree...dus alles van het zand af, op het harde.... staat prompt de andere shetlander bevangen. Geen enkele reden toe, bloed laten prikken: niks te vinden. Enige conclusie was: de overgang van zand naar straatje.
Mijn shetje is dit jaar ook een paar dagen na het op het straatje zetten bevangen geraakt. Aan de ringen te zien zat het er dus wel al in, maar op het straatje zetten + de nacht op stal: zal de doorslaggevende druppel geweest zijn om hem écht bevangen te krijgen..
En dan nog een klant van me, een welshje die bevangen was. En het ging weer beter, en ze mochten weer rijden. Dus op pad met de kar. en hij stond ook op verharding. En deze is ook weer bevangen geraakt, uit het niets. konden ze ook alleen maar de conclusie uittrekken: te veel op het harde.
Kun je niet in de bermen lopen?
en thanks purkii. duimen duimen duimen dat het zo blijft stijgen die lijn van verbetering..!!
Ja,ik kan wel op de bermen hoor .. ja ze gaan nu alleen op de piste de paarden of klein stukje wei heel eventjes omdat de grote weides er te nat bij liggen en dan is er in de zomer niks he .
Bedankt voor je uitleg! en nog veel succes met je shetje
Heel voorzichtig kijk ik hier om de hoek. Pony heeft nog 1 kans gekregen van een andere smid. equilibrium ijzer terug gelegd, toon eraf gevijld en vettec eronder gespoten. Vanmorgen kwam ze echt beter haar box uit. Of dit het wonder is waar we op hebben gewacht... Ik hoop het!
Ik ben blij dat je die kans gepakt hebt Ipsilonka.. met speciaal ijzer is er echt nog veel te doen ( hetzij de breakovers van Van Nassau, of de van die ijzers afgeleide vorm de Equilibrium). Na de Van Nassau ijzers heeft mijn paard ook een half jaar Equiibriums gehad - nu al weer een paar jaar blote voeten.
Heb je overigens van je DA de r-foto's gekregen? Ik zou die wel 's wilen zien - kun je ze hier plaatsen?