nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BruineWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 01:25

Ik heb rubber onder de hoefijzers :)
Afbeelding

countrygirl

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 04:25

Waarvoor zit dat rubber tussen de zool en het ijzer? Lijkt het maar zo of ziet er iets op de hielen?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 09:29

BruineWelsh schreef:
[ Afbeelding ]

ik vind dit een hele vreemde voet hielen steken enorm uit naar achter.lijkt mij geen hele normale voet.het rubber zal denk ik voor de sneeuw zijn.alleen komt er niet veel lucht aan de zool,en als een paard dit niet nodig heeft zou ik het ook nooit doen.ook de rommel wat er van achter nog in kan glippen,en je niet schoon kunt maken.nee dan kun je beter sneeuwringen plaatsen(ga er van uit dat het daarom gedaan is,heeft het paard het om medische redenen nodug dan heb ik er niks op tegen,ook snap ik niet goed waarom het geplaatst word in het hoefschoen topic

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:11

Waarom wordt die foto geplaatst in dit topic? Ik ken alles van zooltjes met siliconen, speciaal beslag, etc.. Been there, done that.. Maar daarom volg ik dit topic niet! :+ Nutteloze foto.. En naar mijn inziens is dit ook niet heel lekker passend beslag en snap ik niet dat het zooltje open is gelaten aan de achterzijde..
Mijn merrie is na heel veel nadenken, wikken en wegen van de ijzers af gegaan begin september.

Morgen bestel ik de Fusions voor mijn merrie.. Op advies van Klaas Feuth. Had ze eerder willen bestellen, maar ze zijn echt best wel duur :P ..

Hoefzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 12:52

Er zijn wel meer schoenverkopers. Ik heb alle maten van Fusions op voorraad (mijn voorkeur gaat hiernaar, hoewel ik 4 jaar Epics gebruik). Easyboot Epics enkel in maat 7, 6, 5, 3, 2, 1, pony. Ben bezig met bij te bestellen. Ik verkoop enkel ter plaatse, na een bekapping, niet op afstand.

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 13:42

Staan ook nog 2 paar fusions op marktplaats!!

PBT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 13:52

Ook wij hebben alleen maar positieve ervaringen met de Renegades voor onze quarter. Voor heeft hij ronde hoeven en de schoenen zitten perfect!
Red is sinds 29 oktober van de ijzers af. Wij kunnen onze gewone buitenritten voortzetten.
Drie jaar geleden hebben we ook geprobeerd om Red van de ijzers af te halen en toen gebruikten we Smitjes. Die waren helaas helemaal geen succes. De ballen van de hoeven lagen na iedere rit open. Dus terug op ijzers en nu gelukkig toch weer er af.

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 15:40

PBT zaten de schoenen gelijk goed? En hoe weet je of de schoenen goed zitten (voor het rijden). Heb de schoenen thuis laten afstellen, gingen de eerste rit al gelijk draaien. Toen zou het er aan liggen dat er geen mustang rol was gevijld. Schuin randje gevijld, ging iets langer goed maar toch ging de schoen weer draaien. Mijn zus heeft precies hetzelfde problem. Allebei de paarden draaien de voorhoef niet in de beweging, achter wel.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 16:38

Odi schreef:
PBT zaten de schoenen gelijk goed? En hoe weet je of de schoenen goed zitten (voor het rijden). Heb de schoenen thuis laten afstellen, gingen de eerste rit al gelijk draaien. Toen zou het er aan liggen dat er geen mustang rol was gevijld. Schuin randje gevijld, ging iets langer goed maar toch ging de schoen weer draaien. Mijn zus heeft precies hetzelfde problem. Allebei de paarden draaien de voorhoef niet in de beweging, achter wel.

doe je ze heel strak om of wat losser?

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 16:44

Op de site van Renegade staat dat er minstens 1 vinger dikte tussen het aansnoerbandje moet zitten. Maar.... dan schieten ze bij mij ook uit hoor! Ik doe ze redelijk strak. Niet superstrak, maar wel aan. En dan gaat het goed.

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:37

Heb het op verschillende manieren geprobeerd. Allereerst zoals de gebruiksaanwijzing, twee dunne vingers. Wat strakker geprobeerd. Als ik de schoenen aantrek zitten de hoeven heel mooi voorin.
Wat me altijd opvalt. Dat hoefbalkapje moet ik toch altijd aardig omhoog trekken om op de juiste plaatst te krijgen, dus dat de hoefballen er mooi invallen. Als ik terug kom van het rijden is dat kapje altijd weer naar beneden "gezakt" en zit dan lager dan de hoefballen. Strakker zetten kan niet, dan krijg ik het kapje niet meer op de hoefballen. Wat ik ook vervelend vind is dat het bovenste klittebandje dan best strak zit (was 2 vingers, maar door het naar beneden zakken gaat het bandje strak zitten).
En wat helemaal vreemd is. Mijn paard heeft 1 bokhoefje (minimaal) en juist bij dat voetje blijft de schoen wel goed zitten.

BruineWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:38

keona schreef:
BruineWelsh schreef:
[ Afbeelding ]

ik vind dit een hele vreemde voet hielen steken enorm uit naar achter.lijkt mij geen hele normale voet.het rubber zal denk ik voor de sneeuw zijn.alleen komt er niet veel lucht aan de zool,en als een paard dit niet nodig heeft zou ik het ook nooit doen.ook de rommel wat er van achter nog in kan glippen,en je niet schoon kunt maken.nee dan kun je beter sneeuwringen plaatsen(ga er van uit dat het daarom gedaan is,heeft het paard het om medische redenen nodug dan heb ik er niks op tegen,ook snap ik niet goed waarom het geplaatst word in het hoefschoen topic

De hoefsmid zei dat dit het beste is hoor! :+
En ze heel hele goede hoeven hoor...

BruineWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:42

countrygirl schreef:
Waarvoor zit dat rubber tussen de zool en het ijzer? Lijkt het maar zo of ziet er iets op de hielen?

Omdat er ijs onder haar hoef plakt en als ze op een 15 cm hoog ijs staat, kan ze haar been breken ;)

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:50

BruineWelsh, dit topic gaat specifiek over hoefschoenen. Niet over het beschermen van de onderkant van de hoef. Misschien is daardoor verwarring ontstaan?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:55

BruineWelsh schreef:
countrygirl schreef:

Omdat er ijs onder haar hoef plakt en als ze op een 15 cm hoog ijs staat, kan ze haar been breken ;)

Dan krijg je normaal sneeuw beslag bij een goede smit en niet een zooltje.maar je bent nog jong de tijd zal het wel leren en dan weet je dat je beter een andere smit kunt nemen.ook is dit een hoefschoen topic

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 19:51

Odi schreef:
Heb het op verschillende manieren geprobeerd. Allereerst zoals de gebruiksaanwijzing, twee dunne vingers. Wat strakker geprobeerd. Als ik de schoenen aantrek zitten de hoeven heel mooi voorin.
Wat me altijd opvalt. Dat hoefbalkapje moet ik toch altijd aardig omhoog trekken om op de juiste plaatst te krijgen, dus dat de hoefballen er mooi invallen. Als ik terug kom van het rijden is dat kapje altijd weer naar beneden "gezakt" en zit dan lager dan de hoefballen. Strakker zetten kan niet, dan krijg ik het kapje niet meer op de hoefballen. Wat ik ook vervelend vind is dat het bovenste klittebandje dan best strak zit (was 2 vingers, maar door het naar beneden zakken gaat het bandje strak zitten).
En wat helemaal vreemd is. Mijn paard heeft 1 bokhoefje (minimaal) en juist bij dat voetje blijft de schoen wel goed zitten.

Klopt... die heel captivator (hoop dat ik het goed schrijf!) is soms niet zo simpel. Dat heb ik ook zo ervaren.
Daarom doe ik idd. het bandje ook wat strakker als aangegeven wordt door de fabrikant. Dit gaat bij mijn paard prima.
Chaser heeft ook hele korte voeten en dat gaat goed.

Is ook een soort 2-componentenspul, denk een soort kunsthars, die je IN de schoen kunt maken en dan net zo lang bewerken tot de schoen perfekt past. Het is vloeibaar materiaal, maar als het uithard, is het gewoon hard plastic en zit het permanent in de schoen.
Zou dat geen oplossing voor je zijn? Moet wel gebeuren door iemand die ervaring heeft met dat spul...
Het staat wel op de site van Renegades USA beschreven.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 19:54

keona schreef:
BruineWelsh schreef:

Dan krijg je normaal sneeuw beslag bij een goede smit en niet een zooltje.maar je bent nog jong de tijd zal het wel leren en dan weet je dat je beter een andere smit kunt nemen.ook is dit een hoefschoen topic

Precies... ook ik ga eventjes off topic maar die voeten mogen idd. wel wat meer/betere aandacht krijgen. En dat schrijf ik niet om jou of je paardje af te kraken, maar die voet ziet er echt vreemd uit. Dat beslag zit er gewoon niet goed onder.
Verdiep je er eens in, ga eens in het hoeventopic kijken hoe een goed beslagen voet eruit hoort te zien...

En verder gaat dit topic over hoefbescherming d.m.v. hoefschoenen en niet over beslagen voeten met ijzers.

Annne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 22:54

Ik heb op hoop v zegen toch nog n maatje kleinere gloves besteld ( welke volgens de tabel niet zouden passen) maar t past!! Gaat niet draaien, kan en mee door blub, plassen en zand en lekker snel aan en uit!
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* jeej, volgens mij eindelijk de perfecte schoen gevonden :-) yes! Dus als nog iemand interesse heeft in m'n fusion joggingboots maatje 12? :-)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 00:32

Fijn Annne! :D

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 11:15

Naar dat opvulspul had ik al gekeken en ook al over getwijfeld of dat wat kon zijn. Zal er nog eens naar gaan kijken en over twijfelen :) .
Ik blijf het raar vinden, zoveel tevreden mensen over de Renegades. Terwijl mijn zus in ik allebei dezelfde problemen met de schoenen hebben.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 13:57

Odi schreef:
Naar dat opvulspul had ik al gekeken en ook al over getwijfeld of dat wat kon zijn. Zal er nog eens naar gaan kijken en over twijfelen :) .
Ik blijf het raar vinden, zoveel tevreden mensen over de Renegades. Terwijl mijn zus in ik allebei dezelfde problemen met de schoenen hebben.

Tsja... is de hoef van jullie paard vlak na bekappen wel goed opgemeten dan? Zijn ze wel goed bekapt, dus lage hielen?
Maar goed... het zal toch nooit een hele maat kunnen schelen? Dus dat de Renegades gewoon te groot zijn?

Dat opvulspul is een 2-componenten plastic of zo... het wordt hard zodra je de beide ingredienten mengt.
Je kunt het IN de schoen aanbrengen, aan de zijkanten... (als je handig bent) en dan de paardenvoet IN 'N PLASTICZAKJE erin...
op die manier maak je een perfecte afdruk van die specifieke paardenvoet.
Beetje glad schuren en je hebt een maatschoen. Als je beide schoenen doet, neem aan dat we het over voorschoenen hebben, markeer ze dan wel met links en rechts. Normaal maakt dat niet uit, maar wel als je opvulmiddelen gaat gebruiken.

Er moet ergens een filmpje van bestaan, hoe je hoefschoenen op kunt vullen.... en je bekapper/leverancier moet het ook weten.

PBT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 15:03

Odi, de schoenen zaten direct goed .....
Red is niet natuurlijk bekapt. De ijzers zijn er onderuit gehaald en we vijlen nu steeds de randjes bij (resten van de nagelgaten). Dat doe ik zelf onder het toeziend/controlerend oog van onze smid.

Wij doen de Renegades absoluut niet strak. In de handleiding staat ook, liever te los dan te strak. Red is tot nu toe nog niet één keer een schoen verloren. Niet heuvel op, niet heuvel af, niet in rengalop, niet door het water, niet bij het door de modder of het mulle zand gaan ......
Misschien heeft Red wel de 'ideale Renegade hoef'.....

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:08

mijn paard word ook bekapt door een traditionele smid en zelfs zitten de renegades niet echt heel strak want bij 1 voet heb ik best veel ruimte over.maar zelfs dan heb ik geen problemen.wel lage verzen natuurlijk

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:58

Volgens mij heeft het ook heel erg met de manier van bewegen te maken of de renegades goed blijven zitten. Deze hoefschoenen zijn zeker niet voor elk paard geschikt. Ik heb ze voor onze quarter ook en daar bevallen ze prima maar voor mijn andere paarden denk ik niet dat ze geschikt zijn, daar heb ik o.a. easyboots en de equi fusion voor.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 14:52

ik heb gister via de hoefschoenwinkel,zooltjes besteld.toen heb ik ingevuld bij betaling vooraf.maar ik krijg geen mail van mijn bestelling in mijn postvak.hoe moet ik het dan betalen erg raar dit.normaal staat dan in die bevestigings mail wat je besteld hebt.wat je moet betalen.welk rekeningnummer.en het factuurnummer.ik vind dit vreemd of ligt dit nu aan mij