Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
BruineWelsh schreef:
Odi schreef:PBT zaten de schoenen gelijk goed? En hoe weet je of de schoenen goed zitten (voor het rijden). Heb de schoenen thuis laten afstellen, gingen de eerste rit al gelijk draaien. Toen zou het er aan liggen dat er geen mustang rol was gevijld. Schuin randje gevijld, ging iets langer goed maar toch ging de schoen weer draaien. Mijn zus heeft precies hetzelfde problem. Allebei de paarden draaien de voorhoef niet in de beweging, achter wel.
keona schreef:BruineWelsh schreef:
ik vind dit een hele vreemde voet hielen steken enorm uit naar achter.lijkt mij geen hele normale voet.het rubber zal denk ik voor de sneeuw zijn.alleen komt er niet veel lucht aan de zool,en als een paard dit niet nodig heeft zou ik het ook nooit doen.ook de rommel wat er van achter nog in kan glippen,en je niet schoon kunt maken.nee dan kun je beter sneeuwringen plaatsen(ga er van uit dat het daarom gedaan is,heeft het paard het om medische redenen nodug dan heb ik er niks op tegen,ook snap ik niet goed waarom het geplaatst word in het hoefschoen topic
BruineWelsh schreef:countrygirl schreef:Waarvoor zit dat rubber tussen de zool en het ijzer? Lijkt het maar zo of ziet er iets op de hielen?
Omdat er ijs onder haar hoef plakt en als ze op een 15 cm hoog ijs staat, kan ze haar been breken
Odi schreef:Heb het op verschillende manieren geprobeerd. Allereerst zoals de gebruiksaanwijzing, twee dunne vingers. Wat strakker geprobeerd. Als ik de schoenen aantrek zitten de hoeven heel mooi voorin.
Wat me altijd opvalt. Dat hoefbalkapje moet ik toch altijd aardig omhoog trekken om op de juiste plaatst te krijgen, dus dat de hoefballen er mooi invallen. Als ik terug kom van het rijden is dat kapje altijd weer naar beneden "gezakt" en zit dan lager dan de hoefballen. Strakker zetten kan niet, dan krijg ik het kapje niet meer op de hoefballen. Wat ik ook vervelend vind is dat het bovenste klittebandje dan best strak zit (was 2 vingers, maar door het naar beneden zakken gaat het bandje strak zitten).
En wat helemaal vreemd is. Mijn paard heeft 1 bokhoefje (minimaal) en juist bij dat voetje blijft de schoen wel goed zitten.
keona schreef:BruineWelsh schreef:
Omdat er ijs onder haar hoef plakt en als ze op een 15 cm hoog ijs staat, kan ze haar been breken
Dan krijg je normaal sneeuw beslag bij een goede smit en niet een zooltje.maar je bent nog jong de tijd zal het wel leren en dan weet je dat je beter een andere smit kunt nemen.ook is dit een hoefschoen topic
Odi schreef:Naar dat opvulspul had ik al gekeken en ook al over getwijfeld of dat wat kon zijn. Zal er nog eens naar gaan kijken en over twijfelen.
Ik blijf het raar vinden, zoveel tevreden mensen over de Renegades. Terwijl mijn zus in ik allebei dezelfde problemen met de schoenen hebben.