setteke schreef:Vanmiddag geweest en hij was zo slecht klinisch, kreupel op het harde en zachte, dat er weer een foto genomen is. Toen moest hij terug met een hoefzak naar het smederijgedeelte en ik wist niet wat ik zag. Hij kreupelde zo erg, dat de tranen in mijn ogen sprongen. Iedereen schrok ervan, samen hebben de 2 hoefsmeden en 2 dierenartsen naar een oplossing gezocht (foto was weer stabiel).
De hoefsmid heeft het aangedurfd om voorzichtig in de zool te zoeken, er kwam een rode lijn met wat viezigheid naar boven en een heel oud zwart zweertje. Omdat hij ook een sincker heeft is dit dus best risicovol. Ze zijn vrij bang zoor een zoolbreuk.
Hij staat nu RV op gips met een holte met betadineverband op de pijnlijke plek. Hopelijk laat hij het gips wat langer zitten.
Wel waren ze blij met de "doorbraak van de rode lijn en het oude zweertje (al veroorzaakt door de HB)", zo kan er nu wat rust komen in zijn voet.
Hoe het nu verder gaat, weten we niet. Hij liep in ieder geval beter op zijn gipsvoet.
Ik ga duimen, dat een zool breuk niet gaat gebeuren, want dat zou het einde kunnen zijn. Hij is gelukkig in goede handen.
Jemig meis, wat krijgen jullie het te verduren
,
Waar precies zat de rode lijn met de viezigheid ?,
Hoeveel ruimte heeft hij nog tussen de "punt" vh hoefbeen en de zool ?