Isapaardje schreef:Ik meld me ook even hier. Was met Gemske aan het mailen geraakt over de zoolkleur.
Isabella's zolen zijn ook verkleurd en ik heb het vermoeden dat haar (vrij ernstige) bevangenheid met fikse zool/hoefzweren in 2009 er wat mee te maken hebben.
Voorheen had ze mooie zwarte zolen:
Nu zijn ook bij haar de zolen wit geworden en de structuur, vooral in de toon, is anders ... gummi achtig (de vijl maakt geen raspend geluid als ik er overheen ga):
Sowieso is ook de witte lijn erg verbreed door hoefbeenkanteling, maar gelukkig is de zool niet meer bol, maar weer wat hol aan het trekken.
Buiten loopt ze op hoefschoenen.
Easyboot (normaal) of Cavallo (kleinste maat, met zelfgemaakte binnenvoering, anders waren ze net iets te groot).
Ik zie vooral bij de 1e foto een voet die onderhouden wordt. Hoefwand steekt niet boven de zool uit, zool draagt mee

Bij de 2e foto zie ik een hoef die nodig bekapt moet worden. De hoefwand/witte lijn lijkt dusdanig uitgerekt te zijn door een te lange hoefwand, zool draagt niet mee (behalve op dat kleine zwarte stukje rechtsvoor van de teen). Je ziet ook dat de ruimte van de punt van de straal tot aan de teen bij de bovenste (onderhouden) hoef korter is dan bij de onderste foto.