nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lotje5lotje

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 09:06

Countrygirl, welke maat heb jij genomen voor 11x13 cm?

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:52

lotje5lotje schreef:
@ countrygirl: leuk die rode!
ik had ook al gekeken om ze in Usa te bestellen, maar komen daar geen invoerrechten bij dan??
En waar heb jij ze besteld? Vast bedankt voor de info!!!

dank je! Ik heb ze gewoon bij Renegade zelf besteld, aan de fabriek. Je hebt dan mailcontact met de eigenaar.
Ja, als ze je pakket bij de douane eruit pikken moet je invoerrechten betalen ja.
Je kunt ook geluk hebben en dan glipt het erdoor, kan. Meestal niet.

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:58

Ik ga ze even mailen/bellen voor info.

Bedankt!

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 16:47

keona schreef:
Odi schreef:
Heb Renegades hoefschoenen en ben er totaal niet tevreden over. Gaan draaien, zowel voor als achter. Heb de schoenen laten aanmeten en laten aanpassen. Aan 1 hoef blijft de schoen goed zitten en dat is haar bokhoefje??? Wil ze verkopen, mocht je interesse hebben.

ja welke maat heb je

Maat 4WW

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 17:00

@ Odi,
Die zijn helaas een paar maatjes te groot :D . Ik zoek maat 0 en maat 1...

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 17:33

ik heb ook de maat 0 nodig :o
maar twijfel nog iets want heb nu maatje kleiner voor onze ijslander en d pony maar die is echt veel te klein voor mijn merrie

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 18:16

lotje5lotje schreef:
@ Odi,
Die zijn helaas een paar maatjes te groot :D . Ik zoek maat 0 en maat 1...

Misschien dat alle 4 de voetjes in 1 schoen passen :D .

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 18:45

:D

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 19:40

Haha... vier voetjes in 1 schoen... tsja, dan zouden hoefschoenen 'n koopje zijn! LOL!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:02

countrygirl schreef:
lotje5lotje schreef:
Heb jij toevallig een foto van jouw paard met de schoenen om??
Bedankt vast voor de info.

[ Afbeelding ]

Zoals je ziet rode renegades. Ben super tevreden. Aangezien ik zelf bekap heb ik gewoon de voet op een papier gezet, een omtrek getekend met een potlood, en toen de juiste maat opgemeten. Daarna heb ik ze zelf besteld in de USA, aan de fabriek.

Renegades zijn m.i. niet zo geschikt voor hele ronde hoeven, dus b.v. 13 x 13.
Dit paard heeft 11 cm breedte en 13 cm lengte. Ze blijven perfect zitten, ook in volle galop heuvels op etc.etc.

ben ik het niet mee eens.mijn paard heeft vrij ronde voeten en zitten echt goed.ook heb je de cutback deze zijn korter van achter

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:39

keona, oh, OK. Dus toch iemand met ronde hoeven en positief over Renegades!
Ik denk dat ik die cutback heb. Die kun je idd. nog ietsje beter afstellen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:44

countrygirl schreef:
keona, oh, OK. Dus toch iemand met ronde hoeven en positief over Renegades!
Ik denk dat ik die cutback heb. Die kun je idd. nog ietsje beter afstellen.

alle paardjes die ik heb hebben ronde voeten hoe dat kan weet ik niet.maar de merrie met de renegade schoenen heeft zelfs een voet kleiner dan de andere en ook die voet draaid niet.zelfs in rengalop geen problemen ;)

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 23:09

Ook mijn ijslander heeft ronde voeten, geen problemen

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 23:19

Hier ook positieve ervaringen met Renegade schoenen.
Voor heeft mijn tinkermerrie ronde voeten, achter zijn ze meer lang dan breed. Beide geen probleem.

Een foto:
Afbeelding

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 08:28

fijn dat ze bij een paard met sokken ook goed zitten! klinkt positief allemaal.

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 16:36

Ik heb 2 bedrijven gemailt in Nederland, maar ze reageren allebei niet. Je zou toch denken dat die bedrijven graag iets willen verkopen in crisis-tijd....
Ik heb ook een bedrijf in duitsland gemailt, en die heeft gezegd, n.a.v. foto's dat mijn paard te lage verzenen heeft...........nu snap ik het echt niet meer. Mijn paard heeft absoluut geen lage verzenen, gewone hoeven. Volgens de amerikaanse site zijn de Renegades juist geschikt voor de wat lagere verzenen, of ben ik nou gek???

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 16:48

lotje5lotje schreef:
Ik heb 2 bedrijven gemailt in Nederland, maar ze reageren allebei niet. Je zou toch denken dat die bedrijven graag iets willen verkopen in crisis-tijd....
Ik heb ook een bedrijf in duitsland gemailt, en die heeft gezegd, n.a.v. foto's dat mijn paard te lage verzenen heeft...........nu snap ik het echt niet meer. Mijn paard heeft absoluut geen lage verzenen, gewone hoeven. Volgens de amerikaanse site zijn de Renegades juist geschikt voor de wat lagere verzenen, of ben ik nou gek???

foto?

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 17:16

Foto's plaaten ben ik niet echt een ster in ;( , maar ik stuur een linkje (als dat al lukt....) met 2 voorbeelden van hoeven, en die van mij zit er ongeveer tussen in kwa verzenen. Achter heeft ze wel iets lagere verzenen dan voor.

https://www.google.nl/search?q=hoef+ver ... 66&bih=651

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 17:18

mislukt dus ;( , maar op deze pagina is het de zevende rij en dan de middelste foto.......
Sorry voor dit gedoe hoor!

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:13

lotje5lotje schreef:

Nee, dat ben je niet. En dat klopt ook. Renegades zijn juist ontwikkeld voor natuurlijk bekapte voeten, dus: lage verzenen.
M.i. kunnen verzenen nooit écht te laag zijn, maar goed.

Is het die foto van die donkere schimmel? Anders heb ik het fout. :+

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:39

Ik heb ondertussen de fabrikant gemailt en die heeft advies gegeven over de maten, en die vonden blijkbaar dat de hoef er niet abnormaal uitzag.

Die link van de fotopagina die ik hier op heb gezet klopt voor geen meter meer, dus daar heeft niemand meer wat aan, er staat ineens een hele ander foto |o
Misschien moet ik op zo'n computercursus voor bejaarden :)*

Maar goed, ik heb gelukkig een beetje advies gehad, maar ik blijf het een gedoe vinden dat je nergens in Nederland een testschoen ofzoiets kan proberen. Een mail beantwoorden zou al helpen!

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:54

lotje5lotje, ja, ik kwam er ook achter dat je dan steeds andere foto's ziet. Ligt ook nog aan de beeldbreedte van je PC. Maar goed, het maakt ook niet uit. Je moet die ene foto aanklikken, en daarvan de link hier plaatsen.
Maar als het toch niet de hoeven van jouw paard zijn, hoef ik ze niet te zien hoor.

Het zou idd. fijn zijn als er 'n hoefschoenenleverancier van alle soorten schoenen testparen zou hebben.
Zou trouwens wel een dure aangelegenheid zijn!
Er zijn wel natuurlijke bekappers die een aantal schoenen in de auto hebben liggen, maar Renegades weet ik zo niet.

Als jij die voet goed qua lengte en breedte opmeet, net na 'n bekapping, moet het toch goedkomen lijkt mij.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:14

Een paar test schoenen van alle merken en alle maten zou geweldig zijn, maar onbetaalbaar voor een leverancier helaas. Anders was ik daar meteen mee begonnen.

Ik heb al wel een paar keer mijn eigen schoenen uitgeleend om te proberen (easyboots en fusions) aan mede-shet-eigenaren om vervolgens zo'n zelfde paar te verkopen.

Van de week een paar fusions bij iemand gepast die al renegades had (renegades voor voor, maar voor achter waren ze te groot). Fusions die ik op voorraad had waren krap aan, haar huidige renegades achter gepast en toen voor achter maar een maatje kleiner besteld en geleverd.
Ik probeer wel wat voorraad te krijgen, niet alle maten, maar om de maat om mee te beginnen (dan kan je passen en kijken of je de tussen liggende maat nodig heb) en de merken die ik zelf getest heb. En vooral kleine maatjes ivm mijn vakgebied (kleine pony's bekappen en beslaan, maar doe ook groter).

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:33

die test-kit in UK was ook alleen maar een zool, zo kan je kijken welke maat je zou moeten hebben. Je kan dus niet proefrijden.
Het lastige is dat ik twijfel (en de fabrikant ook een beetje) tussen maat 0 en 1, aangezien mijn paard 1 mm smallere achterhoeven heeft als de maximale breedte van maat 0.....Voor de voorhoeven is wel duidelijk dat ik maat 1 moet hebben. Misschien eerst maar een maat 1 bestellen en die eventueel ook even passen bij de achterhoeven :)*

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 13:23

Idd, als je maat 1 nodig heb voor voor kan je er ook een keertje achter mee passen en mee rijden.
Heeft mijn klant van de week ook gedaan, haar eigen maat 1 voor schoenen achter geprobeerd (nadat de fusions echt wel krap aan waren).