paars schreef:@lolclub, Vash krijgt nu in de ochtend 9 á 10 kg hooi in het net, dat deelt hij met zijn vriendinnetje. Daar zit 2 kg weidehooi in, aangevuld met graszaadhooi. Ze staan bij ons nu buiten tussen 9.00 - 16.30. Samen zijn ze tot een uurtje of 13.00 aan het knagen. Als hij in zijn box komt hangt er 10 kg klaar in zijn hooinet, dat mag hij helemaal alleen oppeuzelen, 4 kg weidehooi en 6 kg graszaad.
Hij blijft hiermee mooi op gewicht (is de verwachting). Na de vorige keer wegen, in maart (605 kg), ben ik begonnen met weidehooi toevoegen, want ik vond hem toen wel wat té schraal worden. Hij is sedertdien 32 kg aangekomen, maar we doen nu ook meer, dus langzaam aan komen er weer wat spieren op (en die wegen óók natuurlijk).
Hittie krijgt nu 11 kg, Vash zit totaal op 14-15 kg (werkelijk gewicht dus).
Hij stond onder een 100 grams deken, maar de laatste week bleek dat te warm en is de ongevoerde er weer opgegaan.
Dan klopt het wel ongeveer, Vash is natuurlijk groter dan Hittie.
toch heb ik het idee dat het afvallen hier nu niet meer zo snel moet gaan, je ziet en voelt haar nog met de week slanker worden.
Hoeveel (in gewicht droog gewogen) en hoevaak geef je Vash gekookte lijnzaad bij ?