[INFO] artrose

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Re: Centraal topic voor artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:09

Fijn dat de dierenarts zo snel kan komen.
Hopen dat het daarna beter gaat!

branki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:51

linnie050 schreef:
Fijn dat de dierenarts zo snel kan komen!

Hij komt niet hoor, ik ga er naar toe ;) , scheelt weer in de kosten.
Meestal kan ik dezelfde dag nog komen als ik 's ochtends bel, maar ik had vandaag geen auto.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 19:57

veel succes/sterkte Branki.
ja welke van de twee is het? beetje moeilijk. maar je begrijpt waarschijnlijk wel wat ik bedoel! :o

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 18:13

ik heb al een hoop pagina's gelezen, maar ik ontdek nergens de symptomen, kenmerken waardoor jullie er achter zijn gekomen dat jullie paard artrose heeft
kunnen jullie me dat vertellen, waardoor besloot je naar de da te gaan en hierop te laten testen

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 18:18

quibje
ik denk ook niet dat er echt een symptomen lijst te maken is.
bij ons paard begon het met niet te benoemen kreupelheid bij andere begon het met stijf uit de boks komen.

branki weet je al iets?

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 18:24

iig dank je voor je reactie
dus het was meer een gevoel dat je had dat je het na moest laten kijken?

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 18:34

ja ik denk dat het voor de meeste zo is het is het gevoel er klopt iets niet met mijn paard

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:00

Mijn pony begon met een peesblessure aan beide voorbenen,en ze had aan het eind van het revalideringsproces dat ze erg stijf haar box uitkwam,en ondanks dat de scan een goed beeld gaf,bleef ze soms onregelmatig,en veel vocht in haar benen houden. Toen zijn er foto's gemaakt en bleek dat eruit.

branki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 20:32

Nou, ik denk dat ik weer afscheid kan nemen van dit topic.......

Vandaag met Branco naar de kliniek geweest om hem in de hoef te laten inspuiten.
DA wilde hem toch eerst nog zien lopen en om er helemaal zeker van te zijn dat het inderdaad door de lichte artrose in zijn hoef kwam, heeft hij het gewricht verdoofd. Maar hij bleef net zo kreupel lopen. Toen hele hoef verdoofd om uit te sluiten dat het door de dunne zool kwam. Ook geen verbetering.
Hij bleek nu wel heel erg te reageren op de schiefel die hij heeft na een scheurtje in het griffelbeentje afgelopen herfst. Dat verdoofd en toen liep hij een stuk beter.
Waarschijnlijk heeft hij zich hier aangetikt en is dat toch weer gevoelig. Wel raar dat aantikken, want het zit aan de buitenkant van het voorbeen. Misschien dat hij het bij het rollen of opstaan doet? De achterijzers gaan er in ieder geval af.

Hij heeft wel een injectie met langwerkende onstekingsremmer gehad voor de artrose en volgens de DA moet dit verder geen probleem vormen.
Nu moet ik 2 weken lang de schiefel met iets insmeren (ben de neem even vergeten).
Over een week of 5 moet hij opnieuw beslagen en op verzoek van de DA ga ik daarvoor naar de smid waar zij mee samenwerken. Hij was niet tevreden over hoe het ijzer er nu onder lag. Zooltje en siliconen was niet zoals hij het bedoeld had, dit gaf nog te weinig demping en hij vond het ijzer er ook wat scheef onder zitten.
Direct nadat hij dan opnieuw beslag is, wil de DA hem ook meteen zien lopen.

Ben benieuwd. Aan de ene kant gelukkig dat het niet de artrose is, maar als hij gevoelig blijft aan die schiefel hebben we ook een probleem. Uiteindelijk zou het griffelbeentje dan nog verwijderd kunnen worden. Moet toch maar eens gaan proberen om een euroboompje te kweken ;) \
Intussen mag ik gewoon met hem stappen onder het zadel en als hij wil mag hij ook draven, maar dat wil hij denk ik niet. Doet hij op het moment in de wei ook niet.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 07:04

Wat fijn dat je de artrose kan uitsluiten nu.
Ik hoop voor jullie dat het goed komt met de schiefel!

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 13:44

Branki dat is beter nieuws dan artrose! Niet dat het goed is, maar niet onoverkomelijk.

Veel succes met het traject! En hopelijk knapt je paardje snel op!

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 07:09

Dat is mooi nieuws Branki.

Popje loopt hier ook perfect, komt wat stijfjes uit de box en loopt lekker kort :(
Maar na een 15 minuten opwarmen, komt ze lekker op gang en loop ze weer rad.
Mevr. mag graag met de neus (letterlijk)door het zand draven, maar dat lukte haar
eerst niet, dit ging eergisteren al wel. Vandaag weer verder en nu ook een galopje
erbij, zodat de lange rug spier weer langer gaat worden!

Beweging is o zo belangerijk bij een atrose paard!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 07:17

Lorenz gaat nog steeds goed.
Ik had hem 2 dagen geen beweging gegeven.
1 dag was de hoefsmid geweest krijgt hij altijd even dagje vrij en de dag erna moest ik bij me vader op bezoek maar overdag loopt hij wel op de weide.
Gisteravond dacht ik even een buitenritje maken.
We hebben een klein stukje bos vlakbij stal hij racen door dat bos niet normaal.
Ik was al een tijdje bezig met concequent zijn met hem.
Omdat hij eerder met buitenritten volle galop of draf terug naar huis wilde had hem net zover dat hij in stap hele stukken met lange teugel kon stappen.
Gisteren was het echt groot feest de heenweg al kwamen ook wel wat spannende dingen tegen. Maar hij zat gewoon vol energie denk ik.
Was wel fijn om te zien maar ik denk dat ik hem de volgende keer wel weer even moet gaan opvoeden. :+

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 09:49

Haha... Popje wil ook wel gaan racen, maar als ze dat te vroeg doet dan is ze zo weer kreupel.
Vind het wel jammer dat ik haar dan niet haar gang kan laten gaan. Maar goed we hebben het
hier gelukkig aardig onder controle.

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 17:47

Ik heb een fjordenruin van 22 jaar. Hij heeft lichte spat aan zijn achterbenen. Links achter heeft hij het meeste last en is wat stijf en stram. In het verleden heb ik al een homeopathische druppels en primeval gegeven maar vond niet dat het werkte.

Ik wil hem een supplement geven die de boel een beetje soepel kan houden. Zijn er mensen die met bepaalde producten goede ervaringen hebben?

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 18:23

Hoi, weten jullie of corticosteroiden invloed heeft op arthrose. Hij wordt voor een luchtwegprobleem behandeld, maar de reactie uit zijn " arthrosebeen " lijkt ook minder.

Melody94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 18:52

Corticosteroiden zijn pijnstillend. Dus kan best zijn dat ie wat beter loopt

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 19:33

opie1991 er zijn zeer veel verschillende middelen op de markt voor artrose, in poeder vorm en vloeibaar, varierend van 10 euro tot 500 euro geloof ik.
en wat bij het ene paard werkt hoeft totaal niet te werken bij het andere.

dus het is een beetje lastig je iets aan te bevelen, ik zou zeggen zoek op google naar verschillende producten en vergelijk voor jezelf wat of je graag wil hebben.

bertine volgens mij zijn die medicijnen ook ontstekingsremmend, dus vandaar dat het ook werkt voor de artrose.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 19:35

Opie1991 schreef:
Ik heb een fjordenruin van 22 jaar. Hij heeft lichte spat aan zijn achterbenen. Links achter heeft hij het meeste last en is wat stijf en stram. In het verleden heb ik al een homeopathische druppels en primeval gegeven maar vond niet dat het werkte.

Ik wil hem een supplement geven die de boel een beetje soepel kan houden. Zijn er mensen die met bepaalde producten goede ervaringen hebben?

zoek even in dit topic met de zoekfunctie ( helemaal links onderaan kan je in dit topic alleen zoeken )
Of hier b.v. : [VS] artrose suppl. welke de beste optie: Subli, Puur & Groene Os

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 21:06

Opie1991 schreef:

Ik geef joint comp deze bevalt goed.

Fanny_1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 16:58

Hallo allemaal,

Hierbij even een update over mijn paard. Omdat er hier een aantal fel reageerden op mijn besluit om mijn paard weg te doen, wil ik daarom dit berichtje plaatsen. Na ander beslag en inspuitingen blijkt hij het nog slechter te doen dan voorheen. Hij kan niet meer draven en daarom heb ik het aller moeilijkste besluit genomen om hem uit zijn lijden te laten verlossen. Aanstaande dinsdag zal hij gaan. Dit lijkt mij dan de enige juiste keuze. Het is helaas wel heel snel gegaan (5 a 6 weken na constatering), maar ik ga niet wachten tot dat hij niet meer overeind komt van de pijn in zijn benen. Dit wilde ik met jullie delen. Ik hoop dat andere paarden met artrose langer van het leven mogen en kunnen genieten dan mijn paard heeft mogen doen.

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 17:01

Sterkte Fanny! Het is heel moedig van je! :(:)

Fanny_1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 17:04

Ka_tje schreef:
Sterkte Fanny! Het is heel moedig van je! :(:)

Het was echt een kl*te besluit. Maar goed, een vriendin van mij zei. Verwijt je niks, je hebt er alles aan gedaan wat in je bereik stond. En hij heeft zware artrose. Je kunt er nu niets meer aan doen. Dan is dit het mooiste kado wat je hem nu nog kan geven. In de wei laten staan voor jezelf is egoistischer. Dus hier kon ik me in vinden. Daarom heb ik me nu berust in mijn besluit. Doet veel verdriet, dat nog wel. Maar het is helaas niet anders.... ;(

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 09:00

sterkte Fanny

naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 10:20

Sterkte Fanny! uiteindelijk zullen we allemaal met onze artrose paarden op het moment komen dat het besluit gemaakt moet worden! Je hebt een goede keus gemaakt. Egoistisch zijn en het paard laten lopen help je hem niet mee! Heel veel sterkte met het verwerken van dit grote verlies. Hou je vast aan mooie herinneringen!!