Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tancreda4 schreef:Ik kan mijvoorstellen dat een zooltje de schoenen iets kleiner maakt voor de hoeven. Iemand die ik ken had er van zulke zooltjes in gedaan omdat ze bij haar wat te ruim waren (gingen draaien) en met de zooltjes was dat over.
Waarvoor heb je de comfort pads eigenlijk?
Tancreda4 schreef:Ik kan mijvoorstellen dat een zooltje de schoenen iets kleiner maakt voor de hoeven. Iemand die ik ken had er van zulke zooltjes in gedaan omdat ze bij haar wat te ruim waren (gingen draaien) en met de zooltjes was dat over.
Waarvoor heb je de comfort pads eigenlijk?
Ik zit een beete te peinsen over alles en nog wat. Paard heeft wat spier problemen, scheef met rijden, moeilijk aan het been, vast in de lenden bladieblaa. Nu zat ik gisteren er een beetje over te praten en kwam ook haar gevoelige voorvoetjes naar voren. Dat is utieraard ook niet echt bevoordelijk voor spieren en dergelijke, want als ze zo krampachtig voorzichtig gaan lopen of ineen krimpen op steentjes, trekt dat ook verkeerd in de rug mogelijk, misschien dat die gevoeligheid het allemaal dus niet mee zit of zelfs tegenwerkt...
Hoe denken jullie daarover? Ga de komende keer hoefsmid het er even over hebben, of hij er nog een idee van heeft wat we kunnen proberen (dat mm randje laten staan bv) of anders weer op ijzers... maar bij de gedachte al wordt ik kriegel, want het enige wat ik dan voor mij zie is afgesleten (scherpe) ijzers, achterlijke sprongen en wonden, aftikken van ijzers, brokkelhoeven etc etc... Been there, done that, geen zin in. Maar ja, paard eeuwig gevoelig laten lopen is ook niet eerlijk. Ik zie niet dat ze gevoeliger loopt op asfalt, maar echt op steentjes, maar ik ben ook maar een leek.
Chubby schreef:Tancreda, voor jou klinken die ijzers als een no go. Er zijn vast andere oplossingen! Heb je al eens een 2nd opinion gevraagd van een NBer? Wellicht zijn hoefschoenen de oplossing..
Scoxxx, artrose die meer pijn- en stijfheidsklachten geeft bij regenachtig weer is normaal. Dat zit dan in de gewrichten, niet per sé in de hoef. Geef je ook iets van Glucosamine - Chondroitine? Het duurt wel een paar weken voor dat supplement resultaat geeft.
Chubby schreef:Tancreda, voor jou klinken die ijzers als een no go. Er zijn vast andere oplossingen! Heb je al eens een 2nd opinion gevraagd van een NBer? Wellicht zijn hoefschoenen de oplossing..
Isapaardje schreef:Ik meld me ook even hier. Was met Gemske aan het mailen geraakt over de zoolkleur.
Isabella's zolen zijn ook verkleurd en ik heb het vermoeden dat haar (vrij ernstige) bevangenheid met fikse zool/hoefzweren in 2009 er wat mee te maken hebben.
Voorheen had ze mooie zwarte zolen:
Nu zijn ook bij haar de zolen wit geworden en de structuur, vooral in de toon, is anders ... gummi achtig (de vijl maakt geen raspend geluid als ik er overheen ga):
Sowieso is ook de witte lijn erg verbreed door hoefbeenkanteling, maar gelukkig is de zool niet meer bol, maar weer wat hol aan het trekken.
Buiten loopt ze op hoefschoenen.
Easyboot (normaal) of Cavallo (kleinste maat, met zelfgemaakte binnenvoering, anders waren ze net iets te groot).