nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 15:25

Ik hoor hier ook al meer goede verhalen over de fusions en ben er zelf ook enorm blij mee.

En ook blij dat ik ze in mijn (beperkte) asortiment op heb kunnen nemen. Is net een beetje extra service als hoefsmid, wat hoef verzorgings spulletjes (straal tinctuur, goede hoef olie en nu dus de fusions).

Annne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:33

Top! Als m'n maatje 12 te klein is bestel ik bij jou de 13 :-)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 18:04

De vele riempjes lijken me zo onhandig bij de Fusions.. Niet echt een goed systeem.. En heb het idee dat ze gaan slobberen, zo soepel (slap?) zien ze eruit.. Gaan ze ook niet slobberen dan? Bij de Gloves vind ik het een fijn idee dat er niks om de kroonrand heen zit.. Maar dat ze zo stug zijn, is ook niet alles.. En ben ook bang dat mijn merrie het aantrekken niks vind..

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 18:26

Nou het zijn maar 2 riempjes hoor := waarvan je er eentje alleen maar strak hoeft te trekken. Ik begin er al steeds handiger in te worden moet ik zeggen.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 19:01

Ik vond de riempjes bij de Old Macs altijd erg vervelend. Op den duur gaan ze krullen en draaien en het is best een heel gedoe altijd....

De nieuwe glove country back ging heel wat makkelijker.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 01:21

Ik heb gewoon een aversie tegen riempjes :o ... Gedoetjes.. Ik wou dat ik in een winkel gewoon even kon voelen en kijken..

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 08:26

WolinLotte schreef:
Ik heb gewoon een aversie tegen riempjes :o ... Gedoetjes.. Ik wou dat ik in een winkel gewoon even kon voelen en kijken..

Dat zou inderdaad de ideale oplossing zijn..... malletje mee van de hoeven en een goed advies erbij...

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 10:59

WolinLotte schreef:
Ik wou dat ik in een winkel gewoon even kon voelen en kijken..

Dat heb ik gelukkig kunnen doen bij Klaas van hoefschoenenwinkel. Hij kwam bekappen bij mijn schoonzus op stal en heb hem toen gevraagd of hij niet zijn bus vol met schoenen wilde gooien, dan kwam ik ook langs :+ :D
Heeft hij gedaan en iedereen heeft daar toen kunnen voelen en kijken. Heel leerzaam, en grappig om ook eens de grootste maten schoenen te zien. Zien die schoenen er soms toch veel lomper uit als in het kleinste maatje haha.
Ik vond toen de gloves het fijnst ogen en in de hand liggen en ze bevallen mij voor de kar nog altijd super.
Geen inloopperiode, geen drukplekken, blijven prima aan, ook in de modder en prut. Maar moet ook zeggen dat ze perfect om Yoob zijn voeten passen, dat scheelt natuurlijk alles.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:23

heeft iemand nog een setje cavallo hoefschoenen maat 1 over
de easy boots werken bij onze newforest helaas niet
2e paar in korte tijd nu stuk en versleten, beetje zonde

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:37

Isapaardje schreef:
WolinLotte schreef:
Ik wou dat ik in een winkel gewoon even kon voelen en kijken..

Dat heb ik gelukkig kunnen doen bij Klaas van hoefschoenenwinkel. Hij kwam bekappen bij mijn schoonzus op stal en heb hem toen gevraagd of hij niet zijn bus vol met schoenen wilde gooien, dan kwam ik ook langs :+ :D
Heeft hij gedaan en iedereen heeft daar toen kunnen voelen en kijken. Heel leerzaam, en grappig om ook eens de grootste maten schoenen te zien. Zien die schoenen er soms toch veel lomper uit als in het kleinste maatje haha.
Ik vond toen de gloves het fijnst ogen en in de hand liggen en ze bevallen mij voor de kar nog altijd super.
Geen inloopperiode, geen drukplekken, blijven prima aan, ook in de modder en prut. Maar moet ook zeggen dat ze perfect om Yoob zijn voeten passen, dat scheelt natuurlijk alles.

Ik heb Klaas om advies gevraagd met foto´s van de voeten van mijn merrie. Ze is pas sinds september dit jaar van de ijzers en de hoeven gaan nog enorm veranderen natuurlijk.. Ze heeft flink ondergeschoven verzenen en daardoor is de voet te laag en krijgt ze problemen met de hoefballen in de Back Country, waar ook mijn interesse naar uit ging en de maat moet wel heel erg kloppen voor de Gloves, en ik ben bang dat haar hoeven nog te veranderlijk zijn.
Klaas adviseerde mij toch de Fusions met comfort pads :j , en dat lijkt ook de meest logische keus als je nadenkt over de vorm van de voet en het type hoefschoen. Dus die ga ik bestellen, de fusions :) , met 6 mm comfort pads erbij. Ben zo benieuwd!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 00:03

Een vraagje voor de Fusion-gebruikers :D .. Ik zie op de hoefschoenenwinkel.nl dat de maten om 10,11,12 enz gaat.. Gaat dit om de lengte van de hoef? Ik zie namelijk geen matentabel waaraan ik deze cijfers kan refereren.. :+ Need a little help.. :P Daarnaast heeft mijn merrie de ene hoef 14,5 cm in lengte en de ander 14 cm.. Kan ik dan voor die van 14,5 cm een 15 cm nemen? Of gaat dit teveel lubberen en moet ik gewoon bij een 14 cm blijven i.v.m. mogelijke standverandering de komende maanden? (Ze is pas sinds september van de ijzers af...)

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 00:53

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 09:49

Het zijn het aantal cm in lengte. 10=9,5 tot 10,5 11 is 10,5 tot 11,5 enz.
Ik zou naar 2x 14 kijken als ik jou was, dan zijn ze ook even zwaar.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 10:44

@Dennis: De lengtes die ik aangaf, zijn de lengtes vlak na bekapping (dag erna).. Ze hebben een verhard stuk, dus er zullen niet hele centimeters bij komen, maar is een 14 cm dan genoeg voor de rechtervoorvoet (14,5 cm)? En je hebt het over halvematen ook, maar ik zie op de site dus geen halve maten staan.. Op zich zijn het geen hele starre hoefschoenen zoals de Easyboots, dat scheelt misschien ook wel..
Goed punt van het gewicht :j , had ik niet zo bij stil gestaan.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 11:03

Als je kan passen zou dat het mooist zijn.
Fusions gaan normaal per paar (niet zo als de easyboots per stuk). Ik denk dat 15 voor het kleine voetje echt te ruim gaat worden, voor het grote voetje zou 15 wel kunnen. Ze zijn redelijk flexibel.

Mijn pony's hebben 9,5 dus 10 cm schoen (9 bestaat nog niet, maar ga ik zeker ook bestellen als hij er komt), kan dus nog niet oordelen over krappe schoenen, enkel over de wat ruime.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:10

Ik heb al contact met Dennis via PB over het eventueel passen van de Fusions bij mijn fjord.
Maar ik twijfel nog erg tussen de Fusions en de Glove's.

Is er nog een bedrijf/persoon die aan huis komt passen?

Mijn fjord heeft aan beide voorvoeten een breedte van 13,5 cm en een lengte van 14 cm. Dit net na de bekapping en ik houd ze zelf bij.

iemand met een 2e hands goed bruikbare set mag ook reageren. Maar ze MOETEN gepast worden. Ik heb 4x een dure miskoop gedaan en wil het nu nog 1x proberen en dan ook goed.

Paard woont in Hensbroek dat is 3 km vanaf Heerhugowaard (nabij Alkmaar NH)

Annne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 14:53

Mijn pony heeft lengte 12,7 en ik heb nu een paar keer met de fusions gereden (maat 12) maar ben er niet kapot van. Ze zijn wat lomp vind ik, hij struikelt er vaker mee dan op blote voeten en soms tikt die met z'n achter hoeven voor aan (maar kan natuurlijk ook aan z'n passen liggen). Verder vind ik de riempjes wel lastig, zeker met n ongeduldige pony ;-) de glove stap je veel sneller in. (maar deze draaien helaas bij m).

Ze beleven trouwens wel zitten de fusions, ook door blubber en in regallop :-)

Kortom, m'n zoektocht is nog niet geslaagd.. Misschien dat renagates nog n optie zijn of n ander model dan de glove van easyboot.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:49

Annne schreef:
Mijn pony heeft lengte 12,7 en ik heb nu een paar keer met de fusions gereden (maat 12) maar ben er niet kapot van. Ze zijn wat lomp vind ik, hij struikelt er vaker mee dan op blote voeten en soms tikt die met z'n achter hoeven voor aan (maar kan natuurlijk ook aan z'n passen liggen). Verder vind ik de riempjes wel lastig, zeker met n ongeduldige pony ;-) de glove stap je veel sneller in. (maar deze draaien helaas bij m).

Ze beleven trouwens wel zitten de fusions, ook door blubber en in regallop :-)

Kortom, m'n zoektocht is nog niet geslaagd.. Misschien dat renagates nog n optie zijn of n ander model dan de glove van easyboot.

renegade is een echte aanrader.zelf wil ik ook graag de dallmer (combi) clogs eens uit proberen

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 13:01

Ik vind dat ik maar heel moeilijk informatie krijg over de diverse hoefschoenen. Ik heb 3 hoefschoen-leveranciers gemaild en slechts van 1 krijg ik feedback, de andere 2 reageren zelfs niet op mijn mails. Eerlijk, ik denk dat als de service wat beter zou verlopen er meer mensen intresse zouden hebben in hoefschoenen. Het kost uiteindelijk toch allemaal genoeg geld!

Ik ga nu maar de equine fusions bestellen omdat dit de enige leverancier is die mij te woord staat. Ik had ook intresse in de renegades maar als men niet reageert op vragen dan stopt het natuurlijk ...

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 13:04

Mandyke schreef:
Ik vind dat ik maar heel moeilijk informatie krijg over de diverse hoefschoenen. Ik heb 3 hoefschoen-leveranciers gemaild en slechts van 1 krijg ik feedback, de andere 2 reageren zelfs niet op mijn mails. Eerlijk, ik denk dat als de service wat beter zou verlopen er meer mensen intresse zouden hebben in hoefschoenen. Het kost uiteindelijk toch allemaal genoeg geld!

Ik ga nu maar de equine fusions bestellen omdat dit de enige leverancier is die mij te woord staat. Ik had ook intresse in de renegades maar als men niet reageert op vragen dan stopt het natuurlijk ...

waar heb je dan heen gemaild voor renegades want ik krijg altijd netjes antwoord

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 13:07

Ik heb gemaild naar de hoefschoenenwinkel (ik had al van anderen vernomen dat het contact daar heel stroef verloopt) en naar renegadeverdeler in NL (Hans Arendse)

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 00:39

Mandyke, je kunt met je vragen over Renegades net zo goed de fabrikant aanschrijven in de USA... indertijd gaf hij mij gelijk netjes een antwoord. Ook de verzending indertijd is heel soepel en vlot verlopen. Ik vind de fabrikant top en de schoenen trouwens ook.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 07:58

Iemand dan nog een idee over de Glove Back Country Wide? Die kan ik nergens vinden...... de Hoefschoenenwinkel heeft ze al een poos geleden beloofd maar.....

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:23

countrygirl schreef:
Mandyke, je kunt met je vragen over Renegades net zo goed de fabrikant aanschrijven in de USA... indertijd gaf hij mij gelijk netjes een antwoord. Ook de verzending indertijd is heel soepel en vlot verlopen. Ik vind de fabrikant top en de schoenen trouwens ook.

Ik heb nog eens mails rond gestuurd en intussen dan toch antwoord gekregen.

Het staat nu vast dat ik de equine fusion jogging shoes neem. Deze heb ik kunnen uitproberen doordat een stalgenoot deze heeft. Ik had ook intresse in de renegades maar er is geen mogelijkheid om deze te testen en gezien het aankoopbedrag wil ik iets waarvan ik weet dat het goed gaat zijn.

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:59

Weet iemand of je de dallmer hoefschoenen altijd moet laten aanmeten door bijv. een hoefsmid?? Of kan je ze zelf makkelijk afstellen?
Ervaringen (blijven ze goed zitten bv) zijn ook erg welkom!!