Bij mijn pony loopt zijn pees nog steeds op tijdens het stappen.
Al heb ik wel het idee dat hij minder dik wordt en sneller weer dun wordt
tijdens het koelen.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Esther28 schreef:Mijne krijgt vd week voor t eerst een shockwave behandeling. Iemand ervaring mee ad tussenpees?
Chrissie schreef:Wat goed dat hij de kans bij jou krijgt om nooit meer te hoeven werken en dat jullie beide genieten van het stappen!
ChocoBesnier schreef:Dus ook als je al een heel eind in de revalidatie zit en geen tekenen meer zijn van ontsteking op het eerste zicht kan je er nog baat bij hebben?
Wij hebben namelijk al groen licht om alle werk terug op te nemen en ben een goede 3 weken aan het galopperen. Zelfs cirkels en longewerk en alles blijft (voorlopig) super goed. Been slank en niet voelbaar warm. Maar toch blijf ik bang dat het opeens weer bij af is..
michelle___ schreef:ChocoBesnier schreef:Dus ook als je al een heel eind in de revalidatie zit en geen tekenen meer zijn van ontsteking op het eerste zicht kan je er nog baat bij hebben?
Wij hebben namelijk al groen licht om alle werk terug op te nemen en ben een goede 3 weken aan het galopperen. Zelfs cirkels en longewerk en alles blijft (voorlopig) super goed. Been slank en niet voelbaar warm. Maar toch blijf ik bang dat het opeens weer bij af is..
Daar ben ik ook altijd bang voor..
yeye schreef:Ik heb even een vraagje.
Bij de vorige eigenaar van mijn paardje is een blessure van aanhechting van de interosseus vastgesteld.
Toen ik haar kocht kreeg ik het advies om haar gewoon te rijden.
Zo gingen we toen na 3 keer rijden door de bak:
http://www.youtube.com/watch?v=0UJVJn21l8s
Daarna heb ik besloten om haar toch stil te zetten in afwachting van inspuitingen.
Nu wonder boven wonder, na 6-8 maanden boxrust kwam de dierenarts voor een nieuwe echo van haar pees.
Zijn beoordeling (na buigproef en keuring en echo) was peesblessure vrij maar wel zwakke kogels.
Zijn advies was eerst hoefsmid om te corrigeren van haar platvoet en daarna 2 maanden rijden om de kogels op gang te krijgen.
Als dat niet helpt dan inspuiten van de kogels. Nu zijn we dus een dikke maand aan het werk (enkel stap en draf in zoveel mogelijk lange lijnen) en merk ik dat het steeds beter gaat. We hebben 1 keer een galop geprobeert om te kijken of ze dan misschien onregelmatig loopt maar ze liep gewoon zonder balans en leek best regelmatig te lopen.
Toch zit ik met een vreemde gevoel in mijn buik door haar vreemde stap. Ik heb haar al door 3 dierenartsen laten onderzoeken maar ze weten het niet meer. Nu komt de dierenarts over een maand op controle voor haar pees maar vroeg ik me toch af of jullie misschien een idee hebben wat dit kan zijn. Mijn dierenarts zegt dat het door stijfheid in de hals en schouder kan komen en dat ik dus nog een tijdje moet doorrijden om haar soepel te maken.
Zo gingen we na 2 weken:
http://www.youtube.com/watch?v=IxgwUmsxAxc
Zo gaan we dus nu na een dikke maand door de bak (2.38 kleine stukjes stap):
http://www.youtube.com/watch?v=bLl0Pe2h2w0