Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yoika schreef:Ik heb de schrale weide die nu veranderd is in een modderpoel (wel met droog schuilhok waar ze veel vertoefd) en een drogere weide, maar daar is nog heel veel gras... Er zitten nu koeien op in de hoop dat ze er deze winter opkunnen met wat minder gras, er is dus 'nu' niet echt een andere oplossing...
Ik dacht aan de hoefzakken om 'nu' haar hoeven wat te beschermen tegen vuil en modder ?
Ik ga het in ieder geval bespreken met de hs
lolclub schreef:Ik had om om 14.00 een kleine 15 minuutjes in de longeerbak, wat gestapt en paar rondjes gedraafd. En nat achter z'n oren was hij om 20.00 toen hij sinds 16.30 binnenstond. En het was "warm" gisteravond hier. Vandaar dat ik dacht dat hij het nu "gewoon" te warm had en heb de ongevoerde deken erop gedaan. Die blijft er nu op tot dit "warme" weekend voorbij is. Hij kan het immers wat te koud hebben, dan te warm. Wie weet is er hoop strakkies als zijn thermostaatgewend is aan zijn dunne lijf, en hij weer dekloos kan! Volgende winter bedoel ik dan hoor, natuurlijk. Ze kunnen het uiteindelijk het allerbeste met hun eigen wondervacht.Natte warme oren kan door koorts komen, natte koude oren zijn vaak het gevolg van nazweten van het werk
als de weerstand even wat minder is gaan paarden ook vaak nazweten, ze hoeven dan dus geen koorts te hebben.
paars schreef:Ik had om om 14.00 een kleine 15 minuutjes in de longeerbak, wat gestapt en paar rondjes gedraafd. En nat achter z'n oren was hij om 20.00 toen hij sinds 16.30 binnenstond. En het was "warm" gisteravond hier. Vandaar dat ik dacht dat hij het nu "gewoon" te warm had en heb de ongevoerde deken erop gedaan. Die blijft er nu op tot dit "warme" weekend voorbij is. Hij kan het immers wat te koud hebben, dan te warm. Wie weet is er hoop strakkies als zijn thermostaatgewend is aan zijn dunne lijf, en hij weer dekloos kan! Volgende winter bedoel ik dan hoor, natuurlijk. Ze kunnen het uiteindelijk het allerbeste met hun eigen wondervacht.
lolclub schreef:@Marcella
Wat is hij mooi strak en wat ziet hij er goed uit, top hoor !!!
lolclub schreef:Nee, wonderlijk. Heb echt het idee dat die fluim die dinsdagmorgen voor zijn box lag hem danig in de weg heeft gezeten. Hij daarom zo benauwd was, wel gek dat de DA niets hoorde rochelen, maar als COPD patient weet ik dat ik bij de huisarts soms ook net even zodanig moet ademhalen dat hij hóórt waar ik last van heb. Kan zo bepalen of ik mét of zonder AB de deur uit loopHeb je hem nog horen hoesten vandaag ?
paars schreef:Zoals ik de manenkam kan zien van deze kant is die nog behoorlijk "bol", of ze heeft dik haar (of allebei)?
Marcella schreef:Zit me nu af te vragen of er nog wat vanaf moet betreffende kilo's. En zit toch ook te twijfelen of ik niet een keertje bloed moeten laten trekken om te kijken of alles in goede verhoudingen is.
Marcella schreef:Die van mij heeft trouwens ook af en toe scheten waar wat vocht mee komt. Maar zijn mest ziet er de laatste tijd super uit. Alleen als ik minder dan de 3 handjes D&H sensitive geef dan is hij aan de schijterij.
Af en toe worden er nog tussendoor balen voordroog gevoerd van vorig jaar als ik het goed heb. De balen van vorig jaar zijn namelijk dunnere plakken en van dit jaar dikkere plakken. Merendeel is mooi droog spul en ruikt dan ook vaak lekker fris en niet zurig.
paars schreef:Enfin. Ik ga gewoon door met de pilletjes, na hoeveel dagen ga jij terug naar 2 dd 5? Hij heeft er nu 3 1/2 dag 2dd7 opzitten.
paars schreef:Denk dat ik hem vanaf vandaag maar weer gewoon rustig aan de slag laat gaan. Overdrijven doen we toch al nooit daarmee, dus ik laat het bij 15 minuutjes spelevaren.
paars schreef:Hoi Yvanka_, wat vervelend allemaal zeg. Leuke mini's heb je (even in je profiel gekeken. Om welke gaat het? Benji? Hopelijk doet de kliniek nog meer dan alleen pijnstilling geven, wat doen ze nog meer? Op pagina 1 van dit topic kan je zien wat er zoals in de acute fase gedaan kan of moet worden. Het verband tussen een ontsteking (waar?) en zand ontgaat me, maar misschien begrijp ik het verkeerd? In ieder geval hoop ik dat je hier wat wijzer gaat worden van dit ziektebeeld en dat je mini weer snel opknapt. Heb gelezen dat met name bute als pijnstiller bij mini's heel nauwkeurig gedoseerd moet worden, is dat de reden dat ze hem in de kliniek hebben gelaten?
KiimSharon schreef:ik hou een werkstuk over hoefbevangenheid en nu ben ik bij het onderwerp belemmeringen en mogelijkheden . Nou mijn vraag als een paard hoefbevangenheid heeft gehad kan hij/zij erna weer gewoon rijden zoals voor de hoefbevangenheid?