Ravina is gelukkig erg verkeersmak,ondanks dat ze nu blind verklaard is. Alleen wil ze niet harder dan stap buiten wat ook logisch is. Fijn zeg Norton!
Ik ga nu trouwens de duivelsklauw afbouwen,kijken of het goed blijft gaan.
snoevie ik vind het al heel knap dat ze op buitenrit durft! dat spreekt echt al van enorm vertrouwen in jou! ben heel benieuwd hoe het gaat met haar zonder duivelsklauw!
Ja absoluut. Enige verschil wat ik dus merk,dat ze niet meer wil draven. Ons vaste buitenrij maatje is er sinds eind april niet meer,dat was echt haar rots in de branding,
Ik ben ook benieuwd zonder de duivelsklauw,best een beetje eng
ohh dat maakt het voor haar natuurlijk nog een stuk lastiger! en ik snap het echt wel hoor, als je niks kan zien weet je ook niet waar je loopt, en dat vergt echt enorm veel vertrouwen in de ruiter. in stap al, maar harder helemaal! nee hoor gewoon lekker blijven stappen en genieten met haar!
Ja zeker weten. Ik ga alleen niet echt langs drukkere stukken meer,dat vind ik toch onverantwoord met een blind paard. Achter de manege ligt een klein parkje waar we lekker doorheen kunnen rijden en op stille dagen als de zondag kunnen we ook stukjes langs de weg
Wat zijn jullie ervaringen met brandnetel en duivelsklauw? (duivelsklauw in een supplement)
Ik had dit ook in het hk topic gevraagd maar misschien dit is toch echt artrose vraag.
Wie geeft er duivels klauw? En kan je dit gewoon langere tijd geven?
Over de brandnetel ik las in een boekje voor mensenziektes en planten dat je ook brandnetel voor artrose kan gebruiken. Werkt dat ook met paarden zo? Of heeft niemand hier ervaring mee?
Maris
Geplaatst: 15-08-13 10:09
Brandnetel zuivert het bloed. en wordt idd ook gebruikt bij artrose. Duivelsklauw is een pijnstiller, alleen soms niet zo goed voor de maag.
zou brandnetel iets zijn wat je voor lange tijd kan geven, eigenlijk altijd, of juist maar periodes en dan weer een periode niet?
bloedzuivering is wel goed, en er staat ook dat het goed is voor de bloedsomloop. en dat lijkt me in het geval van de pssm bij Mister ook wel extra goed.
Maris
Geplaatst: 15-08-13 10:19
Je kan het langere tijd geven, wel afentoe even een week stoppen tussendoor. Je kan er ook thee van zetten, dan heb je een infuus ( zo heet dat ) , dat werkt nog sterker dan droge brandnetels voeren.
Lorenz gaat nu ook echt goed sta versteld heb voor zaterdag gelijk een les gepland
Waarom is die stop week tussendoor? Wat voor gedachte zit daarachter?
Auky
Geplaatst: 15-08-13 14:47
Maris schreef:
Duivelsklauw is een pijnstiller, alleen soms niet zo goed voor de maag.
Annika ten Napel (Den Hoek) vertelde mij juist dat duivelsklauw een behoorlijke belasting voor de lever is. Ik moest er in ieder geval acuut mee stoppen.
Mijn bejaarde krukkie gaat góed! Ze is blij, goed op gewicht en loopt lekker. Kreeg de vraag of ik haar op stal wilde laten staan of buiten. Twijfels twijfels twijfels. Met de regen zoals vandaag staat ze namelijk rillend in de wei. Op stal kan ze opdrogen. Maaaaaar staat ze wel in een modderige wei waarin ze niet beweegt. Dat is niet goed voor haar. Plus dat ze alleen op stal hooi kan eten en dat net te weinig is om zich goed warm te kunnen stoken. Dus heb de keuze gemaakt, ze blijft buiten op de wei waar ze nu ook staat. Die ligt hoger, is droger, ze heeft er onbeperkt ruwvoer en meer natuurlijke beschutting dan in de wei bij stal. En als het écht smerig wordt krijgt ze gewoon een deken+hals op, in plaats van haar normale deken. En heel eerlijk... als ze het dan nog niet redt, dan is het ook gewoon einde verhaal. Ze moet wel paardwaardig door kunnen gaan.
Dat zijn ook zorgen Berdien! Ik vind het nogal wat nu al rillend op de wei met deze temperaturen. Af en toe wel wat koud door de wind en de regen maar toch.... Wel fijn dat ze goed gaat, blij is en op gewicht is en lekker loopt. Genieten van elk goed moment!
Wei verharden is met een andere wei geprobeerd maar werkt niet echt.
Andere merrie (Arabier, jonger, geen artrose) rilde nog veel harder En het was woensdag ook niet warm plus dat het ook goed hard regende hier. Wil het niet goed praten maar ja, wat doe je eraan... Verder is ze topfit namelijk.
Linnie050
Geplaatst: 16-08-13 07:01
Ik geef Lorenz ook joint comp. Boswelia schrijf je het volgens mij. Ben nu op me werk kan zo het niet nakijken. Het werkt ook ontstekingsremmend.
Berdien je kan ook niks doen dan afwachten komende maanden. Voldoende ruwvoer en lekker warme dekens en hopen dat ze goed de winter door komen.
bertine37
Geplaatst: 16-08-13 10:28
Hallo, ik kom ook weer even binnenvallen. Wil jullie even attenderen op deze site. http://dierenkruiden.nl//shop/index.php ... d4d259ffcd Ik heb hier de brandnetelpellets vandaan. In brandnetel zit van nature msm welke ondersteunend is in combinatie met glucosamine. Brandnetel schijnt nog beter te werken in combinatie met kleefkruid.