LV
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KGEIU6Y7.jpg

RV
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UXFFAFQC.jpg

die van achteraan zijn mislukt
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SpikyBlue schreef:Waarschijnlijk is daarvoor gekozen omdat hij zonder beslag niet kan lopen van de pijnLaat maar weten als dat niet zo is, Yellofoon.
Ik zie zelf niet zoveel nadelen aan dit ijzer, hoor. Heb nog nooit meegemaakt dat een hoef, zoals jij omschrijft, 'uit elkaar' getrokken wordt. Als er maar genoeg garnituur gelegd wordt en het paard maar goed op tijd beslagen wordt, met het juiste nageltje.
Zooltjes zouden inderdaad ook kunnen. Maar vaak zakken de verzenen daar iets in weg, cq slijten door het hoefmechanisme een geultje in het zooltje, waardoor ze na een tijdje 'vast komen te zitten' in dat geultje.
Andere optie is kunststof.
Begrijp me niet verkeerd: blote voeten heeft ook mijn voorkeur. Maar helaas is het niet altijd haalbaar. Zoals ik al aangaf ken ik ook een aantal paarden met arthrose die het juist zonder ijzers heel goed doen. Maar als zij nog iets met haar paardje wil doen (rust roest) en hij zonder beslag niet uit de voeten kan, dan zij het zo.
Zo zie je maar: zoveel meningen over één gevalletje, ik zou als paardeneigenaar erg onzeker worden van al die verschillende visies
petitparis schreef:een weekje later, maar voor zij die erachter vroegen extra foto's
LV
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KGEIU6Y7.jpg
Yellomofoon schreef:Ik zou wel eens willen proberen om haar op blote voeten te zetten maar heb bang dat ze dan veel pijn zal hebben, en zo'n verandering is waarschijnlijk ook niet bevorderend voor de artrose?
mirgino schreef:@Arabesk
mooi geschreven.
wij hebben een paard op stal staan die al vanaf 2 jr op ijzers met een zool en sileconen staat
als je haar hoeven ziet....om te huilen
omdat ze nu in de reserve tijd staat en straks van mijn stalhoudster word is ze van de ijzers gehaald en nu 2x bekapt
ze heeft erge platvoeten en ik heb de onderkant gezien voor de kapbeurter zat gewoon een open ruimte tussen de hoefwand en de zool
ik hoop dat dit nog goed gaat komen,paard is 7 jr en heeft dus 5 jr met met dichte ijzers gestaan.
precies zoals jij beschreven hebt.
scoxxx schreef:Als je het niet probeert, weet je het niet.
Blote voeten = betere bloeddoorstroming.
Theoretisch gezien is blote voeten beter tegen de pijnbeleving (door atrose) op den langere duur.
scoxxx schreef:He bah zeg, wat een naar nieuws.
Yellomofoon schreef:Maar als ze met gewone ijzers al gevoelig loopt dan zal ze toch heel gevoelig lopen zonder ijzers, of zie ik dat verkeerd?
mirgino schreef:de DA wilde begin deze maand al inslapen ,maar dat is verschoven omdat ze toch nog wat langer wilde aankijken ,maar het gaat niet.
Chubby schreef:Ik heb vandaag ook foto's gemaakt van de pootjes van mijn paardje. Heb er een topic van gemaakt: [BEH] Traditioneel > natuurlijk: Chubby
Of willen jullie liever dat ik hier wat foto's plaats om het centraal te houden?
scoxxx schreef:Kei-slim idee om een hoevendossier te gaan bijhouden
Voor de rest, zie ik dunne hoefwandjes en een dunne hoefzool + een hoef idd niet helemaal in correcte formatie.
Maar dat weet je zelf ook heel goedAls je de NB-boekjes van Paardnatuurlijk al doorgenomen hebt, weet je al op theoretisch gebied genoeg.
Ben benieuwd hoe de praktijk je straks gaat bevallen en je hebt helemaal gelijk: indien je paard standaard kreupelt na ieder hoefsmidbezoek, zou ik als ik jou was ook de vijl in eigen handen gaan nemen!
Sterker nog, zo ben ik ook ooit begonnen -haha-
Henkje schreef:Hij wordt natuurlijk bekapt en daarna beslagen?
Atalanta schreef:Ik volg dit topic ook al een tijdje en heb gister ook de foto's van chubby bekeken, waar ik nieuwsgierig naar ben is waar je aan kan zien dat een paard dunne hoefzolen heeft?