nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Delphi2

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 09:30

Annne ik heb ook de joggingshoes maat 13, als je wilt mag je ze komen proberen ik woon 15 min van centrum nijmegen. Mij bevallen ze super, mijn vriend heeft in het voorjaar een TREC wedstrijd gereden, een hele blubberige route door het bos en een parcours op nat gras, hij heeft gesprongen, waterbakken genomen en zijn merrie is er een aantal keer flink tussenuit gepeerd, schoenen bleven perfect zitten.

Annne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:10

Super!!! Ik pb je!

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 13:35

Ik heb easyboot epics maar 1 van de 2 schoenen vliegt altijd uit vanaf dat we gaan draven. Ook vind ik deze moeilijk om aan en uit te trekken, mijn paard vind het getrek en geduw ook erg vervelend. Nu van't weekend equine fusion jogging shoes geprobeerd. Deze zijn super makkelijk aan en uit te doen. Heb er nog niet mee gereden maar ik had m'n paard wel gelongeerd en de schoenen bleven netjes aan. Van de week eens een ritje mee proberen.

Alleen ... mijn paard is dik een jaar geleden op ijzers gezet en daarvoor waren de afmetingen van haar hoeven 14cm x 14cm. Nu de ijzers eraf zijn heb ik ze nog eens gemeten en nu zijn die hoeven 15cm x 15cm. Dat is wel een heel verschil met een jaar terug! Ben nu toch wat bang om nieuwe schoenen te kopen, kost toch altijd een hoop geld en wie weet passen ze straks weer niet meer ...

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 14:03

kevje06 schreef:
Hoe maken jullie de tiraps vast?

Gaatjes prikken op de daarvoor bestemde plek en dan gewoon er doorheen halen. Ik trek hem zo strak aan tot het niet meer verder kan. Vorige week was hij geschrokken waardoor er een schoen uitgevlogen was. Gevolg gaither kapot...grom...dus vandaar nu de tiewraps. Gisteren heb ik hem ermee aan de longe gegooid en ze zijn geen mm geschoven (maar dat deden ze daarvoor eigenlijk ook niet, alleen door zijn actie dus)

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 21:46

he die tieraps vragen wel om een foto

iemand?

Annne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:34

Deedee, ik heb hetzelfde. Schoen vloog uit, gaither bleef hangen. Hop met n hoef op de schoen..
Schroefjes kwijt.. Iemand n tip waar deze goedkoop te verkrijgen zijn (glove model)? Bij hoefschoenenwinkel betaal je evenveel verzendkosten als schroefje zelf.. :-(

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 23:14

Bouwmarkt.

Annne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 12:37

Marcella schreef:
Bouwmarkt.

Daar heb ik ze helaas niet kunnen vinden -O-

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 13:57

wat voor schroefje precies?
Kan kijken of ik nog wat heb. Ik heb geloof ik ooit reserveschroefjes gekregen.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:47

Ik heb nog een zakje schroefjes van mijn epics, misschien zijn t de goede.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:52

kevje06 schreef:
Ik heb nog een zakje schroefjes van mijn epics, misschien zijn t de goede.

verkoop je die kevje06 ik heb er nog nodig

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:19

Jawel heb ze niet nodig

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:22

kevje06 schreef:
Jawel heb ze niet nodig

wat wil je er voor hebben?

Tjelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:31

Ik zal voor mijn paard ook hoefschoenen aan moeten schaffen en ik heb een vraagje...
Zijn hoeven zijn 12cm breed en 14cm lang, niet mooi rond dus. Moet ik hier rekening mee houden met het kiezen van een merk? Ik lees namelijk dat de schoenen nog wel eens willen draaien.
Mijn voorkeur ligt bij de Easyboot Epic. Is dit een verstandige keuze??

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:33

Tjelley schreef:
Ik zal voor mijn paard ook hoefschoenen aan moeten schaffen en ik heb een vraagje...
Zijn hoeven zijn 12cm breed en 14cm lang, niet mooi rond dus. Moet ik hier rekening mee houden met het kiezen van een merk? Ik lees namelijk dat de schoenen nog wel eens willen draaien.
Mijn voorkeur ligt bij de Easyboot Epic. Is dit een verstandige keuze??

easyboot epic is een schoen die inderdaad voor paarden met langere voeten dan breed geschikt is

Tjelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:40

Dankjewel, dan ben ik op de goede weg :)
Vallen ze normaal wat de maat betreft?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:48

Tjelley schreef:
Dankjewel, dan ben ik op de goede weg :)
Vallen ze normaal wat de maat betreft?

zijn de maten die jij aangeeft als hij net gekapt is?

Tjelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:54

Ja dan is hij net bekapt. Ik hou de hoeven zelf iedere week bij dus hierin zal niet veel veranderen. Wel is het zo dat één hoef een halve centimeter breder is (12,5).

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:57

Tjelley schreef:
Ja dan is hij net bekapt. Ik hou de hoeven zelf iedere week bij dus hierin zal niet veel veranderen. Wel is het zo dat één hoef een halve centimeter breder is (12,5).

ja dan zou mt 2 van de easyboot net passen als hij gekapt is.zelf heb ik ze bij mijn pony ook iets ruimer,maar je kunt ze goed strak doen met het kaabeltje en nergens last van ook om dat er een gaiter om zit.dus ik zou als jou paard demijne was een maat 3 kopen.je kan ze vaak ook bestellen en passen, passen ze niet kun je ze terug doen.maar denk dat de mt 2 toch echt te krap gaat zijn.succes

Tjelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:09

Bedankt voor je antwoord :)
Ja hij zit er net tussenin... Wordt een gokje!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:56

Tjelley schreef:
Bedankt voor je antwoord :)
Ja hij zit er net tussenin... Wordt een gokje!

nee je kunt ze beter dan iets rumer nemen want je kunt ze aan trekken ik denk dat 2 te krap gaat zijn in de lengte want ik vind dat ze met een sok in de lengte iets kleiner zijn.dus of nieuw via wesite bestellen waar je terug kunt sturen,of 2de handse nemen.misschien kun je er ook wel passen van iemand

Tjelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:00

Ik zal eens even gaan rondkijken wat de mogelijkheden zijn. Ben in ieder geval weer heel wat wijzer :j

Annne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 00:25

Hoefzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 11:52

Ik gebruik de Epics al vier jaar voor paarden in de overgang van beslagen naar bekapt en ook 24/7 voor bevangen paarden. Recent heb ik de Equine Fusion jogging shoes gebruikt bij een paard met een geschiedenis van hoefbevangenheid en een "ski-tip" hoefbeen. Ze ontspande en haar gangen waren echt veel beter dan bij de Epic. Die jogging shoes hoeven niet zo strak aangetrokken te worden en zijn heel licht (geen grote metalen sluiting zoals bij de epic - wat dat betreft is de glove misschien beter). Ze zijn gemakkelijk om aan te krijgen, de sluitingen zijn een beetje omslachtig (velcro zijkanten + 2 riempjes), ik ben er nog niet zo bedreven in als bij de Epics. Wat ook opvalt is de flexibiliteit van de onderkant, zelfs met de hand gemakkelijk te plooien, wat niet zo is bij de epics. Ik weet echter niet hoe lang ze meegaan, en ze zijn duurder.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 15:20

Ik heb ook easyboot epics maar ik heb andere schoenen nodig omdat 1 van de 2 schoenen nogal makkelijk uitvliegt. Ben momenteel de equine fusion jogging shoes aan het uitproberen (mocht ze lenen van iemand) en qua aan en uit doen vind ik deze schoenen, ondanks de riempjes, toch veel makkelijker dan de easyboots. Ze blijven goed zitten ook maar ik kan me daar niet geheel over uit spreken aangezien deze schoenen eigenlijk een maat te klein zijn ... Ben aan het overwegen om de jogging shoes te bestellen maar dan een maat groter maar dan heb ik weer schrik dat het toch kan tegenslagen ...
Ik heb wel de extra dempende pads nodig om in de schoenen te leggen want de flexibele zool van equine fusion jogging shoes heeft wel als nadeel dat paarden met gevoelige zolen er nog teveel mee voelen maar volgens mij moet da simpel op te lossen zijn door die extra dempende pads erin te leggen.