[INFO] Spat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 20:59

Maggie_Eddy schreef:
volgende week vrijdag gaat Vario aan de Tildren... ben benieuwd!!

Ben erg benieuwd, hou ons op de hoogte! Sterkte... :(:)

Edit: typo...

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:27

Dank je wel Embe, en ja ik zal jullie zeker op de hoogte houden! Ik heb er wel een goed gevoel over, ook omdat hij nu al best goede dingen laat zien. Als ie na een minuut of 10 draven al helemaal rad gaat lopen, met zijn neusje over de grond, ben ik heel benieuwd wat ie dan na de tildren laat zien. ik heb alleen geen flauw idee hoe dan de verdere revalidatie/trainingsopbouw eruit moet gaan zien.. iemand ervaringen mee? Al ga ik er wel vanuit dat het voor ieder paard wel weer anders zal zijn, maar dan heb ik misschien alvast een beetje een idee voor wat er komen gaat.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 07:59

Maggie_Eddy schreef:
ik heb alleen geen flauw idee hoe dan de verdere revalidatie/trainingsopbouw eruit moet gaan zien.. iemand ervaringen mee?

Dat zal je DA vast weten. Maar ik ben daar ook erg benieuwd naar omdat ik onze pony niet echt stil kan zetten of op de wei ivm gevoeligheid voor hoefbevangenheid.

enniee

Re: Centraal topic over spat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 12:42

kan hij niet gewoon in een bak staan Embe? als je hem bijvoert?

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 19:05

Maggie_Eddy ben benieuwd, hou ons idd op de hoogte ;)

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 19:27

Embe schreef:
Maggie_Eddy schreef:
ik heb alleen geen flauw idee hoe dan de verdere revalidatie/trainingsopbouw eruit moet gaan zien.. iemand ervaringen mee?

Dat zal je DA vast weten. Maar ik ben daar ook erg benieuwd naar omdat ik onze pony niet echt stil kan zetten of op de wei ivm gevoeligheid voor hoefbevangenheid.

Ik moest/ mocht gewoon lekker gaan stappen en draven en als ze aangaf te willen galoperen mocht dat. We moesten de sessies steeds iets langer maken met lopen.

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 19:39

Vandaag weer gereden op Maris.

Ik zou zonder zadel een rustig stapritje door het land gaan maken, aangezien het erg warm was.
Nou..... mevrouw dacht daar anders over :Y)
Was dus lekker met een los teugeltje aan het stappen (land van ong. 100/150 meter lang), ik wil omkeren en madam gaat lekker racen 8-)
Ik zat dus zonder zadel, maar ben wel blijven zitten.
Daarna was ze ook nog een tijdje lekker druk.

Die pony is nog net zo gestoord als voorheen :+

(In de bak of als we trainen is ze niet vooruit te branden, maar zodra je op een lang, recht stuk komt dan moet ze sneeeeeeel!)

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 19:41

Als hoor ik mezelf praten mariskalove!! :D

Mooi dat het nog soepeltjes gaat met je paard?pony?

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 19:46

Pony ;)

Het gaat wel redelijk, met de nieuwe medicijnen heeft ze vrij weinig tot geen last :D
Wel is ze nog wat stijf, maar dat heeft ze, zolang ik haar ken, altijd al gehad.

Maar echt trainen zoals voorheen doen we niet meer, aangezien ze ook al wat ouder is (24) en ik het druk heb met mn andere paardje en school. Vandaar dat ik gewoon een rustig ritje wou maken, en omdat het warm was natuurlijk...

Ze geniet lekker van haar pensioen. Momenteel staan ze dag en nacht buiten, wat natuurlijk ook ten goede komt voor haar benen. Maar af en toe een stapritje of een stukje wandelen om de stijfheid tegen te gaan is natuurlijk mooi megenomen.

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:46

Morgen naar de kliniek..... Spannend!

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 11:01

Succes !! ;)

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 11:01

mariskalove schreef:
Pony ;)

Het gaat wel redelijk, met de nieuwe medicijnen heeft ze vrij weinig tot geen last :D
Wel is ze nog wat stijf, maar dat heeft ze, zolang ik haar ken, altijd al gehad.

Maar echt trainen zoals voorheen doen we niet meer, aangezien ze ook al wat ouder is (24) en ik het druk heb met mn andere paardje en school. Vandaar dat ik gewoon een rustig ritje wou maken, en omdat het warm was natuurlijk...

Ze geniet lekker van haar pensioen. Momenteel staan ze dag en nacht buiten, wat natuurlijk ook ten goede komt voor haar benen. Maar af en toe een stapritje of een stukje wandelen om de stijfheid tegen te gaan is natuurlijk mooi megenomen.

Hartstikke mooi toch :D

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:48

Maggie_Eddy schreef:
Morgen naar de kliniek..... Spannend!

Succes ik duim voor je :)

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 20:49

En hoe is het gegaan?

Hier niet zo'n goed nieuws. Rechtsachter loopt ie niet helemaal lekker (spat is linksachter) dit is nu al 2 weken zo, we willen er goed naar laten kijken of het niet vanuit zijn rug/bekken komt, of dat het echt uit zijn been komt, we gaan naar praktijk Den Hoek en die gaan hem helemaal controleren aanstaande woensdag.

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 00:20

Hallo!! :D De dierenarts was heeeel erg tevreden over Vario!! Zijn rug was praktisch helemaal los, hij heeft er nog maar een heel klein beetje aan gekneed. Daarna ging ie aan het infuus, gewoon in zijn hals. Vario heeft geen krimp gegeven met het inbrengen van die naald!! Ze stonden er ook wel een beetje van te kijken, maar hij liet zich heel rustig bewerken, heel knap van hem. Ik heb er ook wat foto's van, maar die heb ik nog niet op de laptop, dus die volgen nog ;) Nou toen heeft ie 2 flesjes van 750ml vocht gemengd met die Tildren gekregen. Nu moet ik weer 2 weken rug en buikspieroefeningen doen met 'm en dan weer contact opnemen met de Da, waarschijnlijk mag ik er dan weer op *\o/* *\o/* *\o/* De Tildren zal waarschijnlijk over 2 weken al wat resultaat laten zien, over 6 weken is het dan op zijn best aan het werk in het lichaam, en blijft dan nog zo'n 6 maanden in zijn lijf. Dus ik ben heel erg benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen!! :D :D

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:44

Spannend maggie_eddy, super nieuws zeg.

Tigerbd dat is ook wat in ieder geval veel succes bij de DA woensdag :)

BasiNami

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:19

Succes bij de da Tiger.. Hoop dat het meevalt..!
Mooi dat het goed ging met het Tildren infuus, ME! Ben benieuwd hoe snel je resultaat ziet.

Sham gaat goed, ze heeft energie voor tien en voelt zich goed! We zijn laatst M1 gestart en trainen ook weer volop. Neem altijd lang de tijd voor warming up/cooling down en ze laat tot nu toe geen onregelmatigheid zien :D

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:25

Mooi dat het zo goed gaat BasiNami! :D

ME hopen dat het goed gaat straks! mooi dat de DA zo tevreden was~!

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:45

Maggie_Eddy: dank voor al je info!

Onze pony heeft gisteren inmiddels Tildren infuus gehad. Hij moest wel een klein roesje want hij is nogal hyper en blijft niet zo goed stil staan. Ging allemaal heel rap. Vandaag was ie niet helemaal zichzelf (beetje sloom en slecht eten) maar best okay. Hoop dat de Tildren aanslaat en dat mijn dochter over een aantal weken weer lekker kan rijden.

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 01:01

Graag gedaan Embe ;)

Vario heeft nergens last van gehad, alleen een bul waar t infuus gezeten heeft, maar die was de volgende dag al weer weg. Heb 'm ook alweer aan de longeerlijn gehad, alleen aan het halster. Hij liep voor de tildren ook al behoorlijk goed, en het is nu nog te vroeg om iets van de werking van de Tildren te zeggen. Dus we gaan nog even braaf door e wachten nog maar even af. Wel doen die buik/rugspieroefeningen echt enorm veel! Hij is daardoor alleen al zoveel beter gaan lopen. Er zit nauwelijks verschil meer in linksom of rechtsom, en heeft ook nauwelijks meer 'opstart' problemen. Alleen hierom ben ik echt al reuze blij :D
Embe, ik hoop ook dat jullie pony goed reageert! Bij welke Da/ kliniek ben je nu geweest? Naar die in Wassenaar? En had de pony nou woekering ? Of toch alleen verdichting?

Tiger, hoe is t gegaan bij de Da? Iets wijzer geworden?

Edit: typo

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 18:05

Vandaag dus naar Utrecht geweest. Moesten eerst even heen en weer stappen, en heen en weer draven + op de volte draven.
Toen zag ze dat ie idd licht onregelmatig is, maar niet ernstig ofzo.
Toen naar binnen en ging ze van alles voelen en meten met zo'n frequentie metertje.
Zijn SI gewricht was wat scheef waardoor hij overbelasting op zijn kniegewricht heeft gekregen waarschijnlijk.
Deze heeft ze weer losgemaakt. Nu even 4/5 dagen lekker op het land en daarna rustig aan opbouwen met stappen en draven, vooral lekker buiten.
En 2 x daagjes druppeltjes om van binnen de gewrichten + kniebanden weer wat aan te sterken + 1 x daags smeren met een spulletje voor zijn rug en kniegewricht.
Over 6 weken weer terugkomen mits hij goed loopt dan hoeft dat niet, dus nog even aankijken.
Verder vond ze Tiger een erg open paard, en ze vond hem wel grappig omdat ie zo met zijn lipjes bewoog
Hij was erg rustig trouwens, hadden we niet verwacht, tot 1 paard wegging en hij alleen achter bleef dat vond ie niet zo grappig,
maar ach vrij gauw weer redelijk rustig en toen weer lekker naar huis
Ohja ze zei ook nog dat ze weinig van zijn spat merkte, wat wel positief is natuurlijk!

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 18:07

@Maggie, is Vario weer wat meer zichzelf? ben echt benieuwd hoe het zal gaan als je het rijden weer oppak straks, klinkt wel positief ook!

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 18:35

TigerBD schreef:
Vandaag dus naar Utrecht geweest. Moesten eerst even heen en weer stappen, en heen en weer draven + op de volte draven.
Toen zag ze dat ie idd licht onregelmatig is, maar niet ernstig ofzo.
Toen naar binnen en ging ze van alles voelen en meten met zo'n frequentie metertje.
Zijn SI gewricht was wat scheef waardoor hij overbelasting op zijn kniegewricht heeft gekregen waarschijnlijk.
Deze heeft ze weer losgemaakt. Nu even 4/5 dagen lekker op het land en daarna rustig aan opbouwen met stappen en draven, vooral lekker buiten.
En 2 x daagjes druppeltjes om van binnen de gewrichten + kniebanden weer wat aan te sterken + 1 x daags smeren met een spulletje voor zijn rug en kniegewricht.
Over 6 weken weer terugkomen mits hij goed loopt dan hoeft dat niet, dus nog even aankijken.
Verder vond ze Tiger een erg open paard, en ze vond hem wel grappig omdat ie zo met zijn lipjes bewoog
Hij was erg rustig trouwens, hadden we niet verwacht, tot 1 paard wegging en hij alleen achter bleef dat vond ie niet zo grappig,
maar ach vrij gauw weer redelijk rustig en toen weer lekker naar huis
Ohja ze zei ook nog dat ze weinig van zijn spat merkte, wat wel positief is natuurlijk!

Goed nieuws! :D

BasiNami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 21:08

Dat is goed nieuws Tiger! Mooi dat je weinig meer merkt van de spat.
Embe, jij succes met jullie pony. Hopen dat het infuus effect heeft.

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 23:31

@tiger: ja hoor, vario is gewoon zijn eigen jolige vrolijke ik :D Aan de longeerlijn wil ie zo nu en dan ook lekker maf doen, en loopt erg lekker. Ben ook echt reuze benieuwd hoe ie het onder het zadel gaat doen!