Maggie_Eddy schreef:volgende week vrijdag gaat Vario aan de Tildren... ben benieuwd!!
Ben erg benieuwd, hou ons op de hoogte! Sterkte...

Edit: typo...
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maggie_Eddy schreef:ik heb alleen geen flauw idee hoe dan de verdere revalidatie/trainingsopbouw eruit moet gaan zien.. iemand ervaringen mee?
Embe schreef:Maggie_Eddy schreef:ik heb alleen geen flauw idee hoe dan de verdere revalidatie/trainingsopbouw eruit moet gaan zien.. iemand ervaringen mee?
Dat zal je DA vast weten. Maar ik ben daar ook erg benieuwd naar omdat ik onze pony niet echt stil kan zetten of op de wei ivm gevoeligheid voor hoefbevangenheid.
mariskalove schreef:Pony
Het gaat wel redelijk, met de nieuwe medicijnen heeft ze vrij weinig tot geen last
Wel is ze nog wat stijf, maar dat heeft ze, zolang ik haar ken, altijd al gehad.
Maar echt trainen zoals voorheen doen we niet meer, aangezien ze ook al wat ouder is (24) en ik het druk heb met mn andere paardje en school. Vandaar dat ik gewoon een rustig ritje wou maken, en omdat het warm was natuurlijk...
Ze geniet lekker van haar pensioen. Momenteel staan ze dag en nacht buiten, wat natuurlijk ook ten goede komt voor haar benen. Maar af en toe een stapritje of een stukje wandelen om de stijfheid tegen te gaan is natuurlijk mooi megenomen.
TigerBD schreef:Vandaag dus naar Utrecht geweest. Moesten eerst even heen en weer stappen, en heen en weer draven + op de volte draven.
Toen zag ze dat ie idd licht onregelmatig is, maar niet ernstig ofzo.
Toen naar binnen en ging ze van alles voelen en meten met zo'n frequentie metertje.
Zijn SI gewricht was wat scheef waardoor hij overbelasting op zijn kniegewricht heeft gekregen waarschijnlijk.
Deze heeft ze weer losgemaakt. Nu even 4/5 dagen lekker op het land en daarna rustig aan opbouwen met stappen en draven, vooral lekker buiten.
En 2 x daagjes druppeltjes om van binnen de gewrichten + kniebanden weer wat aan te sterken + 1 x daags smeren met een spulletje voor zijn rug en kniegewricht.
Over 6 weken weer terugkomen mits hij goed loopt dan hoeft dat niet, dus nog even aankijken.
Verder vond ze Tiger een erg open paard, en ze vond hem wel grappig omdat ie zo met zijn lipjes bewoog
Hij was erg rustig trouwens, hadden we niet verwacht, tot 1 paard wegging en hij alleen achter bleef dat vond ie niet zo grappig,
maar ach vrij gauw weer redelijk rustig en toen weer lekker naar huis
Ohja ze zei ook nog dat ze weinig van zijn spat merkte, wat wel positief is natuurlijk!