Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 11:16

Chrissie schreef:
Eiwitten welke in de pees gespoten zijn ter ondersteuning en bevordering van de groei van de pees en zoutbandages (onderlappen in een emmer zout onderdompelen en droge bandage erover heen) voor de afvoer van afvalstoffen.

Ahh wat een tegenslag Michelle! Hoe gaat het met de blessure van jouw paard?

Dat gaat wel goed. We doen nu totaal een halfuur draven, en dat vind ze heeeerlijk! :) tot nu toe altijd zuiver gebleven.

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 20:18

Ook ik kan mijzelf hier jammer genoeg melden.

Mijn pony liep 5 januari niet helemaal lekker in de springles. Dagje rust gegeven toen weer gekeken hoe hij liep aan de longe.
Was niks te zien dus weer gaan rijden, maar na 20 minuten weer niet goed. Toen paard daagjes aan de hand gestapt en na een
week weer gekeken maar weer na 20 minuten kreupel. Na de diagnose van de DA was hij eigenlijk afgekeurt voor de sport.

We zijn voor een second opinion naar de kliniek geweest en daar bleek het iets heel anders te zijn. Sinds 26 februari weten we dat
het een peesblessure in zijn linker voorknie is. Hij heeft eerst 6 weken boxrust gehad en toen 2 weken 2x per dag 10 minuten aan de hand
stappen en daarna 2x per dag 20 minuten. Het liefst hadden ze hem niet op de wei, maar aangezien het een drama queen eerste klas besloten
hem op een klein stukje wei te zetten.
Vorige week groen licht van de kliniek gekregen, we mochten er weer op en 5 minuten draven. Woensdag, donderdag, vrijdag & zaterdag gedraaft
zondag en maandag aan de hand gestapt. Dinsdag had hij een iets dikkere pees op zijn rechterbeen (zijn eerst goede been) Kliniek gebelt, nu weer
aan de hand stappen en 4 juni weer terug.
Hoop dat hij zich licht aangetikt heeft...

Esther28

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 10:18

Hebben jullie trouwens ervaring met het bijvoeren van msm voor een peesblessure?
Ik voerde t al voor de peesblessure omdat het ook goede effecten zou hebben op allergie...maar nu lees ik dat het ook een positief effect op peesblessures zou hebben...
Over 3 weken de eerste controlescan...op de een of andere manier heb ik er een positief gevoel bij.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 10:29

Ik voer het nog, en boek met sprongen vooruitgang.
Wel word die van mij er heet van en was na bijna een jaar niet meer te handelen aan de hand...

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 12:41

Linsey_X schreef:
Ook ik kan mijzelf hier jammer genoeg melden.

Mijn pony liep 5 januari niet helemaal lekker in de springles. Dagje rust gegeven toen weer gekeken hoe hij liep aan de longe.
Was niks te zien dus weer gaan rijden, maar na 20 minuten weer niet goed. Toen paard daagjes aan de hand gestapt en na een
week weer gekeken maar weer na 20 minuten kreupel. Na de diagnose van de DA was hij eigenlijk afgekeurt voor de sport.

We zijn voor een second opinion naar de kliniek geweest en daar bleek het iets heel anders te zijn. Sinds 26 februari weten we dat
het een peesblessure in zijn linker voorknie is. Hij heeft eerst 6 weken boxrust gehad en toen 2 weken 2x per dag 10 minuten aan de hand
stappen en daarna 2x per dag 20 minuten. Het liefst hadden ze hem niet op de wei, maar aangezien het een drama queen eerste klas besloten
hem op een klein stukje wei te zetten.
Vorige week groen licht van de kliniek gekregen, we mochten er weer op en 5 minuten draven. Woensdag, donderdag, vrijdag & zaterdag gedraaft
zondag en maandag aan de hand gestapt. Dinsdag had hij een iets dikkere pees op zijn rechterbeen (zijn eerst goede been) Kliniek gebelt, nu weer
aan de hand stappen en 4 juni weer terug.
Hoop dat hij zich licht aangetikt heeft...

balen dat nu goede been, dik is

hier ook tegen advies van de dierenarts toch halve dagen op een landje van 5x5, ze heeft hier meer rust dan in een stal :j

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:40

We hebben het wel in overleg besloten :j
Hij staat er niet lang oo maar voor het idee dat hij niet achtergelaten wordt.

ik voer niks extra voor zijn blessure. Hij krijgt alleen kruiden voor spieren pezen gewrichten
en een goede doorbloeding, maar dit kreeg hij al. En pavo nerv control om hem wat rustiger te
houden

x_Lovely

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 14:08

Wat voor klei kun je nou het best gebruiken bij pees blessures? De paardendrogist heeft een aantal kleien maar daar staat bij sommige dat het na een tijdje juist warm wordt. Is er ook een klei die wel koud blijft en die je sowieso een dag kan laten zitten en ook weer makkelijk af te halen is? :) Ik dacht zelf misschien aan Icetight van de paardendrogist, iemand ervaringen of andere suggesties?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 11:07

Groene leem

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 17:11

Ik smeer nu met compagel.
Heb wel het idee dat het minder dik wordt.
Het werd dik na het stappen.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:03

de meeste klei is eerst koel, om de temperatuur naar beneden te krijgen in de benen en daarna
warmen de benen op om de doorbloeding te stimuleren (zodat de pezen kunnen herstellen na het rijden)

x_Lovely

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 00:12

florence123 schreef:
de meeste klei is eerst koel, om de temperatuur naar beneden te krijgen in de benen en daarna
warmen de benen op om de doorbloeding te stimuleren (zodat de pezen kunnen herstellen na het rijden)

Ah ja oké, bedankt :j

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 11:32

x_Lovely schreef:
florence123 schreef:

Ah ja oké, bedankt :j

ik gebruik altijd klei na de cross; en bij mijn ander paard die een peesblessure heeft gehad na het springen :) hij is nu al een goed jaar in het werk

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 12:31

x_Lovely schreef:
Wat voor klei kun je nou het best gebruiken bij pees blessures? De paardendrogist heeft een aantal kleien maar daar staat bij sommige dat het na een tijdje juist warm wordt. Is er ook een klei die wel koud blijft en die je sowieso een dag kan laten zitten en ook weer makkelijk af te halen is? :) Ik dacht zelf misschien aan Icetight van de paardendrogist, iemand ervaringen of andere suggesties?

ik gebruik nu twee soorten

http://www.agradi.nl/vertargil-grof-1kg.htm
dit is poeder en moet je dus nog aanmaken met water, ben erg tevreden over dezen :j
alleen moet je wel even goed wassen om er af te krijgen

http://www.pfiff.com/nl/producten/zorg- ... ml-010055/
is eigenlijks al klaar dus je hoeft het er alleen op te smeren makkelijk er van af te halen, moeilijk te zeggen of deze goed werkt, aangezien mijn pony zijn been toen net weer dik werd omdat ze zo gek had gedaan.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 12:33

hier gaat het eindelijk weer goed *\o/*
woensdag was echt een Piep dag -O-

been dik en warm omdat ze zo idioot had gedaan op stal
toch besloten dat ze op een weitje van 5x5 moest halve dagen
en sinds gisteren is de zwelling weer helemaal weg en is het been weer normaal, stapt er goed op :j
probeert soms stiekem te draven aan de hand maar dan houd ik haar tegen

hopelijk gaan de komende 5 weken ook zo goed, het is wel een pokke werk 3x op een dag na stal maar heb het er voor over :j

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 13:54

Esther28 schreef:
Hebben jullie trouwens ervaring met het bijvoeren van msm voor een peesblessure?
Ik voerde t al voor de peesblessure omdat het ook goede effecten zou hebben op allergie...maar nu lees ik dat het ook een positief effect op peesblessures zou hebben...
Over 3 weken de eerste controlescan...op de een of andere manier heb ik er een positief gevoel bij.

Ik voer MSM al een hele tijd bij. Moeilijk te monitoren of het daadwerkelijk helpt, maar sinds ik het voer heeft ze geen terugval meer gehad. We zijn alweer een half jaar blessure vrij en het gaat heel goed *\o/*

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 14:03

Ok, dank voor jullie reacties....Ik zal denk ik wel tijdens de eerste controlescan zien of het nut heeft gehad of niet.....
Ik gebruik nu de icevibe ook 2 tot 3x per dag met beide trilplaatjes erin op de hoogste stand dus benieuwd of dat ook wat bijgedragen heeft ah herstel

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 23:09

hier toch msm bestelt
en ecostyle promotion

hier opzich gaat alles goed met been, alleen pony is aan het vermageren wat gek is hier van haar doen ze hoeft normaal gesproken maar eten te zien en ze groeit 10 kg

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:55

Die van mij gaat inmiddels zo door de bak:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:57

Hihi wat een aap!! Gelukkig doet ie niet zo heel lelijk!

Wat is jullie baan droog!

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:58

Nee ze is gewoon super blij!
Ja mooi he! Hij is gister droog getrokken en gevlakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:58

Fijn joh!

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 22:05

Haha hertje!

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 22:31

Ik maak me inmiddels ook geen zorgen meer, ze kan zelf prima pijlen wat ze wel en niet kan. :)

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 10:20

Jammer kan het filmpje niet zien op mijn werk...

Ik heb gisteren het goede nieuws gekregen dat we stilletjesaan alles mogen doen. De pees is genezen, wel jammergenoeg met bindweefsel.
Dus vanaf vandaag mag er worden gegallopeerd. Hoe hebben jullie het galloperen opgebouwd?

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 10:21

Ik doe het met rondjes.. Elke week doe ik 2 rondjes erbij opbouwen. :)