Hier hebben ze vandaag ook een half uurtje gras mogen happen.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

"Oh zal ik me even voorstellen?" "Ja doe dat maar" 
Van het paard weet ik het inmiddels wel, gezien het bordje op de stal 
Blijf gewoon lekker grondwerk doen enzo.
Dat ik niet elke keer bij terugvallen het wandelen moet 'opgeven' (jaja, met die woorden
) verdomme, ik gééf het niét op! Het KAN niet, wandelen met een paard wat pijn heeft KAN NIET.. Heb ook zooo geen zin meer in die bemoeienissen en discussies 

Maar door de blubberbende kunnen we even niet zoveel
Hij staat vooral op z'n tegeltjes om het hoekje te gluren omdat ie geen vieze voeten wil
Hij was verder in z'n gedrag niet anders oid. Maar dat kwam denk ik door een behoorlijk grover pak tussen het graszaadhooi. Het pak nu is weer wat fijner spul en nu heeft ie er geen last meer van. Maar doe nu dus steeds 2 pakken tegelijk open en meng het. Ben wel weer wat gaan schuiven. Heb een halve kilo gewoon overjarig hooi vervangen door 1 kilo graszaadhooi. Momenteel krijgt hij 2,5 kilo overjarig hooi en 5 kilo graszaadhooi, verdeeld over 4 porties. Alleen daarvan kan ie nog steeds niet onbeperkt knabbelen, zou ik de hoeveelheid graszaadhooi nog wat kunnen verhogen? Wil eigenlijk naar de 3 (en misschien als het lukt uiteindelijk weer 2) keer per dag naar hem toe want dit hou ik ook niet eindeloos vol natuurlijk
Wendy15 schreef:Ik heb vanmiddag alle dekjes, longeersingel, singel, halsters, beenbeschermers enzo van Tryggur gewassen. Rijden doen we (voorlopig?) toch niet meer, dus ga het op zolder opbergen. Is nu ook rottig om er steeds tegenaan te kijken en dan zien we na de winter wel verderBlijf gewoon lekker grondwerk doen enzo.
Kreeg vandaag trouwens weer een opmerking, kan me daar zoooo boos om makenDat ik niet elke keer bij terugvallen het wandelen moet 'opgeven' (jaja, met die woorden
) verdomme, ik gééf het niét op! Het KAN niet, wandelen met een paard wat pijn heeft KAN NIET.. Heb ook zooo geen zin meer in die bemoeienissen en discussies
. Laat die mensen maar kletsen, verstand hebben ze er niet van, dat blijkt. Misschien kan je de volgende keer zeggen: óf verdiep je in deze aandoening en kom daarna met echte tips, óf bemoei je gewoon verder met je eigen paard en laat mij doen wat juist is. Mensen hebben er echt soms geen idee van. Ze bedoelen het vast nog goed ook (of maak ik het nu alleen maar erger
)Wendy15 schreef:@paars: Hoe gaat het nu? Geen koorts meer en komt het een beetje los allemaal?
Wist trouwens niet dat je paarden ook bisolvon kan geven, ik neem het zelf wel altijd als ik last heb van slijm/hoest
. 
Heb dus de hele middag in bad alles staan soppen (aangezien ik het niet in de wasmasjien mag gooien hier
) stuk of 10 dekjes, longeersingel, 2 singels, paar halsters, touwen.. Pffff, way veel werk
Maar alles is schoon, lekker met dettol dus het hele huis meurt ernaar
Dan nog m'n zadel soppen en het leerwerk in het vet en dan wil ik het voorlopig niet meer zien
(hoewel af en toe toch nog wel de hoop voorzichtig bovenkomt dat we het ooit nog zullen gebruiken
)
Soms is dat best even zuur 
En vooral van de mensen die ik mag of respecteer is het extra frustrerend als die zo weinig begrip lijken te tonen.
Moeilijk he, om te oordelen als je paard zo op je eigen gevoelens reageert. Ik hoor dit jaar van veel paarden die hoesten trouwens, voor mijn gevoel meer dan anders maar kan ook zijn dat ik er meer op let? (Tryggur heeft van het voorjaar ook ontzettend lopen hoesten, al 2 keer dierenarts gevraagd of hij er iets voor moest hebben, nah viel wel mee, uiteindelijk hoestte hij dikke witte klodders op en stond ie te pompen zo benauwd, weer gebeld op vrijdagmiddag, of dat niet na het weekend kon "NEE!")
Staat als een malle te weven, hoop dat dat wat beter gaat worden als ie gewend is. Wendy15 schreef:Kijk nu alleen nog elke dag tegen het marathonwagentje aan waar ik hard voor het gespaard en nooit heb kunnen gebruiken Soms is dat best even zuur
).
Probeer nu vooral gewoon te genieten van de momenten dat het goed gaat. Eerst was ik bang dát er een terugval zou komen, nu wacht ik af wannéér die terugval komt. Af en toe betrap ik mezelf er op dat ik weer wat vertrouwen krijg en dat beangstigd me, ben dan bang dat ik niet meer genoeg oplet, of weer een teleurstelling en verdriet te verwerken krijg. En af en toe wil ik gewoon m'n kop in het zand steken en er allemaal even niet aan denken
Krijg wel langzaam wat meer rust, maar dan toch regelmatig in ene weer die angst van stel dat... Ach, ik denk dat iedereen hier dat wel herkent.
Trekt dat nou veel makkelijker dan een 4wieler?
Dan hoeft de voorpony (lees: isa
) niet zo hard te werken. Heel leuk iemand hier bij de menvereniging rijdt nu ook wedstrijdjes in het tandem, heel mooi 
Maar dat ik 'm nog nooit heb kunnen gebruiken maakt het wel extra zuur
Hoop wel dat Tryggur er ooit voor zal komen. Maar als dat niet zo is en hij alleen als wandelpony bij me kan blijven dan knijp ik al m'n handjes dicht
Zolang hij maar geen pijn heeft en vrolijk is. Firegurl schreef:Heb netgezocht op hoefbevangenheid en ventipulmin, maar kan het niet vinden. Wel als er ook prednison is gegeven, maar dan is dát de trigger waarschijnlijk. Waar heb jij het gelezen dan? Misschien kijk ik eroverheen.Ik heb het gelezen hier op bokt...als je het invult bij de zoekfunctie zie je het ook..