Meestal gaat het om de naam 'dextrose' die als vulmiddel in alle poedervormen wordt gedaan. Dat is de suiker die je niet wilt. Ik had eens een middeltje voor aanvulling vitamine E, waar 98% dextrose in zat. Tja ... dat schoot ook niet echt op als je bijna puur suiker aan het voeren was. Het is allemaal bedoeld om het lekkerder te maken voor een paard.
Moet zeggen dat mijn kieskeurige eters hier, de equiflexion (door wat grasbrok) zo naar binnen werken (ondanks dat het naar mijn idee smerig ruikt )
Gisteravond voor de eerste keer equiflex door een verkruimelde koek gegeven (heb een klein pakje pavo summerfit meegenomen om de tijd tot de hippostar te overbruggen) en meneer heeft vol smaak staan smikkelen echt zo fijn om te zien!
Nu weet ik zeker dat hij genoeg vitamine en mineralen binnen krijgt! En hij krijgt spul binnen voor zijn artrose.
dus ben blij blij blij! Nu nog zuiver gaan lopen en we zijn weer back on track
Maris
Geplaatst: 24-07-13 15:31
Fijn dat hij het opeet ( en het ook nog lekker vindt ook ) !
Ik heb naar Pharmahorse gemaild of paarden die last van hoefbevangenheid hebben gehad glucosamine van Pharmahorse mogen hebben. Hun antwoord was dat er geen vulmiddel gebruikt is ( wat vaak dextrose is ) en dat het dan ook prima kan worden gegeven.
ok dat zou iets goeds zijn Mootje82! dat zou dan een van de weinige producten zijn die geen vulmiddel van suiker gebruiken.
maar de glucosamine zelf is en blijft natuurlijk ook suiker.
het is heel lastig wanneer je een paard hebt met artrose om een middel te vinden wat maar weinig tot geen suikers bevat. of het wordt als vulmiddel gebruikt of de glucosamine is puur suiker.
Ik zit even met een vraagje. Mijn 19-jarige merrie heeft artrose in dr hals en kissin'spines in dr rug. Nu heb ik deze week al twee keer gehad dat ze na de arbeid niet meer met dr hoofd omhoog kwam, een soort van vast stond. Heeft wel een paar keer gehad dat ze wat met dr hoofd schudde, maar dit vind ik ineens toch wel heftig. Heeft iemand hier ervaring mee. Is dit de artrose? Ik voer nu ook een paar weken glucosamine van Pharmahorse, maar mijn merrie kan niet zo goed tegen suikers. Zou het een soort spierbevangen kunnen zijn? Ik kan het niet zo rijmen met dat ze het na de arbeid heeft. En zo ineens zo heftig in de zomer? Wie weet raad?
Wat voor arbeid moet ik mij voorstellen? Ik zou toch overleg plegen met DA en/of osteo. Lijkt mij niet normaal dat een paard na het werk niet meer met zijn hoofd omhoog kan komen. Heeft ze niet vreselijke pijn?
ik heb hier wel vaker over gehoord, en dat was in allebei de gevallen niet goed.
bel voor de zekerheid je DA en laat hem je paard nakijken voordat het nog erger wordt.
het kan ook iets heel anders zijn, maar het klinkt serieus genoeg voor een DA.
Melody94
Geplaatst: 04-08-13 19:17
Morgenochtend ga ik ook direct de DA bellen. Was ik al van plan. Denk toch steeds meer dat het een insulineresistentie is. Maar even afwachten wat ie zegt. Overigens is de arbeid hollyhobby, Langlaag rijden, en niet zo lang. Ze is herstellende van een andere blessure.
Ramona1993
Geplaatst: 06-08-13 13:02
Mijn pony van 27 jaartjes jong heeft artrose in zijn voor knieën, heeft speciale zooltjes en hoefijzers gekregen, nu loopt hij weer als een tierelier, voor hem nog geen pensioen want hij wordt al knetter chagrijnig als hij 2 dagen niks te doen heeft, dus nu maken we lekker veel buitenritjes, op het harde loopt hij vlot door, in de zware bak struikelt hij meer.
Gisteren dierenarts geweest. Bloed afgenomen, omdat mn symptomen lijken op cushing. Een soort ouderdomsdiabetisch. Maar ook vond ze dr links voor niet geheel goed lopen. Dit kan door de artrose komen. Het is zo'n kip en ei verhaal. Nu 2 weken rust en metacam. Als het dan nog niet goed is, wil ik alles weer op de foto zetten. Kijken of er zoveel verslechtering is opgetreken in een jaar. Vandaag was ze al wat monterder. Afwachten maar weer.