Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Hartje schreef:Voor wie nog hoefschoenen zoekt. Ik heb een paar Easyboot Glove Back Country maat 4 te koop (Breed 136-139mm en lang 146-149mm).
100% nieuw, geen meter mee gelopen. Keurig in de verpakking.

Kinke schreef:Meelezer meldt zich
Ik ben bang dat ik voor mijn nieuwe Spaanse prinses ook aan de hoefschoenen moet. Ze is sinds juni in Nederland, 7 jaar oud en heeft 4 jaar op ijzers gestaan. Ik heb de ijzers eraf laten halen. Ze loopt nu op het harde gevoelig op rechtsvoor. Nou zie ik eerlijk gezegd door de hoefschoenen het bos niet meer
Wat is een 'eenvoudige' schoen? Hare witte hoogheid vindt voeten geven niet heel erg leuk dus het moet een schoen zijn die gemakkelijk is aan te trekken. Wij zijn geen fanatiek stel dus ze zal ze voornamelijk dragen op korte ritjes en de enkele keer dat ze op stal staat. In de paddock en wei loopt ze dusdanig goed dat ze gewoon op blote voeten kan. Hebben jullie suggesties? Welke schoen raden jullie aan?
dan zal er namelijk al het een en ander afvallen. Ook is het per paard denk ik wel verschillend hoe ze op de schoenen reageren. De easyboots vond die van mij helemaal niet prettig met aan en uittrekken. Ik moest zn hoef dan te lang omhoog houden en best wel wat wrikken om ze aan of uit te krijgen. Terwijl anderen er zo mee weglopen. Ik heb nu de Equine Fusion Jogging Shoes. Mijn pony vindt het ideaal met het aan en uittrekken, je vouwt ze namelijk als het ware om de hoef heen, en moet dan wat riempjes aanttrekken terwijl de hoef alweer op de grond staat. Maar kan me zo weer voorstellen dat andere paarden dat weer veel te veel gefruts vinden, en liever hebben dat je even wat moet 'wrikken' met de voet in de lucht en dat de schoen dan huppa om de hoef zit. 
zeker met zn dikke berenvacht eronder nu
Maar ze zitten als een huis hoor! Je kunt ze behoorlijk goed aansnoeren, dus uitvallen of draaien zie ik niet zo snel gebeuren
Of ze klein of groot uitvallen durf ik niet zo goed te zeggen. Die van mij zijn als zn hoeven net bekapt zijn ietsje ruim, maarja in 6 weken groeit de hoef natuurlijk weer wat, en te krap is vervelender dan iets te ruim. Juist doordat je ze zo goed aan kunt snoeren boven de hoef.
.