nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:20

deedee19

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 15:09

Zaterdag is de smid geweest en nu passen de hoefschoenen wel! Kan nu zelfs een maatje kleiner aan voor. :D

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:03

Voor wie nog hoefschoenen zoekt. Ik heb een paar Easyboot Glove Back Country maat 4 te koop (Breed 136-139mm en lang 146-149mm).
100% nieuw, geen meter mee gelopen. Keurig in de verpakking.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:02

Hartje schreef:
Voor wie nog hoefschoenen zoekt. Ik heb een paar Easyboot Glove Back Country maat 4 te koop (Breed 136-139mm en lang 146-149mm).
100% nieuw, geen meter mee gelopen. Keurig in de verpakking.

Ships.... zijn deze te groot? Wat een pech.
Die van mij zijn trouwens ook te groot, ze klossen. Ze blijven ondanks dat keurig zitten en zijn erg makkelijk aan te doen.
Iemand nog een maat 3? Ik rit gedragen......

Er wordt trouwens geadviseerd ze groter te nemen ivm groeien na het bekappen maar ik vind ze erg ruim vallen.

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 09:22

Ideale schoenen bij aan- en uittrekken inderdaad !! Baal er onwijs van dat ze niet passen.....

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 10:14

Ik ben klaar met de Renegades. Heb nog geen rit gehad dat ik niet hoefde af te stappen om de weer recht onder de voet te doen.

Mocht iemand interesse hebben in zwarte Renegades maat 4, ik bied ze te koop aan. Inruil Easyboots Epic maat 3 of 4 bespreekbaar).

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 10:53

wat jammer odi!

Ik heb gisteren mijn nieuwe cavallo's geprobeerd. Een schoen was onderweg gedraaid maar ik vond de schoen zeker niet te groot. Er zaten losse gelzooltjes in ik denk dat ik volgende keer zonder die zooltjes ga proberen misschien draaien ze dan minder... Paard liep er wel heel goed op.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 14:09

Meelezer meldt zich :)
Ik ben bang dat ik voor mijn nieuwe Spaanse prinses ook aan de hoefschoenen moet. Ze is sinds juni in Nederland, 7 jaar oud en heeft 4 jaar op ijzers gestaan. Ik heb de ijzers eraf laten halen. Ze loopt nu op het harde gevoelig op rechtsvoor. Nou zie ik eerlijk gezegd door de hoefschoenen het bos niet meer ;)
Wat is een 'eenvoudige' schoen? Hare witte hoogheid vindt voeten geven niet heel erg leuk dus het moet een schoen zijn die gemakkelijk is aan te trekken. Wij zijn geen fanatiek stel dus ze zal ze voornamelijk dragen op korte ritjes en de enkele keer dat ze op stal staat. In de paddock en wei loopt ze dusdanig goed dat ze gewoon op blote voeten kan. Hebben jullie suggesties? Welke schoen raden jullie aan?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 14:28

Kinke schreef:
Meelezer meldt zich :)
Ik ben bang dat ik voor mijn nieuwe Spaanse prinses ook aan de hoefschoenen moet. Ze is sinds juni in Nederland, 7 jaar oud en heeft 4 jaar op ijzers gestaan. Ik heb de ijzers eraf laten halen. Ze loopt nu op het harde gevoelig op rechtsvoor. Nou zie ik eerlijk gezegd door de hoefschoenen het bos niet meer ;)
Wat is een 'eenvoudige' schoen? Hare witte hoogheid vindt voeten geven niet heel erg leuk dus het moet een schoen zijn die gemakkelijk is aan te trekken. Wij zijn geen fanatiek stel dus ze zal ze voornamelijk dragen op korte ritjes en de enkele keer dat ze op stal staat. In de paddock en wei loopt ze dusdanig goed dat ze gewoon op blote voeten kan. Hebben jullie suggesties? Welke schoen raden jullie aan?

het eerst zul je moeten gaan kijken wat de lengte en breedte van de voeten is wil je 2 schoenen alleen voor voor of wil je ook achter.dan kun je gaan kijken welke schoenen geschikt kunnen zijn voor haar voeten enuit die merken kun je kiezen.wil je schoenen die makkelijk aan en uit te doen zijn dan heb je renegade,easyboot glove,dallmer clogs (dit zijn schoenen die je niet hoeft in te lopen),nog makkelijke schoenen zijn de boa,marquis(deze moet je op pompen),cavallo dit zijn wel alle 3 schoenen die je hoort in te lopen want anders krijgen sommige paarden wondjes er van.succes heb je vragen kun je mij pb sturen

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 14:36

Thanks Keona! Ik ga het eens even in alle rust bestuderen :)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 14:37

Inderdaad eerst goed de maat van de hoeven bepalen :j dan zal er namelijk al het een en ander afvallen. Ook is het per paard denk ik wel verschillend hoe ze op de schoenen reageren. De easyboots vond die van mij helemaal niet prettig met aan en uittrekken. Ik moest zn hoef dan te lang omhoog houden en best wel wat wrikken om ze aan of uit te krijgen. Terwijl anderen er zo mee weglopen. Ik heb nu de Equine Fusion Jogging Shoes. Mijn pony vindt het ideaal met het aan en uittrekken, je vouwt ze namelijk als het ware om de hoef heen, en moet dan wat riempjes aanttrekken terwijl de hoef alweer op de grond staat. Maar kan me zo weer voorstellen dat andere paarden dat weer veel te veel gefruts vinden, en liever hebben dat je even wat moet 'wrikken' met de voet in de lucht en dat de schoen dan huppa om de hoef zit.
Kwestie van uittesten denk ik! Bij veel aanbieders kun je ze passen en bij niet tevreden gewoon retour sturen. Ik had het geluk dat Ciska (dennis@bokt) een behoorlijke verzameling in iniminimaatjes heeft om te passen. Wie weet is er ook iemand in jouw omgeving, of hier in het topic in de buurt met de juiste hoefmaat, die je kunt uitproberen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 14:53

Ik vermoed dat die van mij ook liever zo snel mogelijk d'r voeten weer op de grond zet. Die Equine Fusion schoenen lijken heel flexibel te zijn?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 18:16

Ja, die zijn aardig flexibel en passen daardoor op veel verschillende vormen voeten.

Mijn pony's vinden de fusions ook veel prettiger dan de easyboots. Dus in de loop der tijd zal ik meer fusions bij kopen (heb nu nog maar 1 setje, maar wil ooit een compleet 2span er op kunnen zetten).

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:08

Voor zover ik kan zien, zijn ze comfortabel. Tenminste, zo zien ze er uit :)
Heb bij manlief een paar rubber matten geritseld uit de koeienstal, heb ze voor het voerhek gelegd. Hopelijk is dit wat comfortabeler voor haar wanneer ze weer op stal moet. (vannacht blijven ze lekker buiten)

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:12

Zou voor op stal wel schoenen nemen die zo zacht mogelijk zijn en geen scherpe clips hebben.

Ik vind kwa omdoen de renegades en de cavallo t makkelijkst (de marquis ook maar die waren elke X lek).

Maar mijn paarden lopen t makkelijkst op de easy boots.

Annne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:21

Grrr. Mijn easyboot glove blijft draaien om de rechtervoorvoet van m'n pony
(lengte 12,7 en breed 11,6) aardig verschil dus in lengte en breedte. Ik had maat 1,5 voor hem, ook met powerstrap blijft die niet zitten in galop.

Overweeg nu toch om de equine fusion jogging shoes te proberen, wel erg duur als 2 paar in korte tijd, maar blootsvoets is t echt n ramp. Hoe zijn jullie ervaringen met jogging shoes in het bos, met modder en mul zand? En hoe vallen ze? Raden jullie eerder de maat 12 of 13 aan?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:22

Ik rag rustig met mijn Fusions door de blubber heen. Met mijn easyboots is er geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt!
Mijn pony's zitten op 9,5 ongeveer en hebben de maat 10 (9 bestaat nog niet). Dat gaat, maar zou graag de 9 uit proberen als die er straks is.

Annne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:52

Lastig hè als ze net tussen 2 maten in zitten he :+
Maar de jogging shoes draaien dus niet bij jou pony, ondanks dat ze eerder wat te groot zijn?
Dan Miss toch maar voor 13 gaan..

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:10

Die van mij heeft maatje 10, en dat gaat eigenlijk prima :j zeker met zn dikke berenvacht eronder nu := Maar ze zitten als een huis hoor! Je kunt ze behoorlijk goed aansnoeren, dus uitvallen of draaien zie ik niet zo snel gebeuren :n Of ze klein of groot uitvallen durf ik niet zo goed te zeggen. Die van mij zijn als zn hoeven net bekapt zijn ietsje ruim, maarja in 6 weken groeit de hoef natuurlijk weer wat, en te krap is vervelender dan iets te ruim. Juist doordat je ze zo goed aan kunt snoeren boven de hoef.

Overigens, als je op de site kijkt dan kun je ook precies zien hoe je de voeten moet meten voor deze schoenen. Ze zitten wel iets anders dan de easyboots namelijk.

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:35

Heb net mijn 2e paar Renegades besteld.
Dit keer maar rechtstraaks bij Renegade zelf vandaan.
Scheelt noga; wat in aanschaf.
Incl. 4 extra straps en verzenden ben ik 189 kwijt ipv 225 bij Hans.
De mijne draaien ook wel een beetje, maar ik denk dat dit meer komt doordat Lau d'r voeten ook niet helemaal recht zijn. Slijten aan de binnenkant altijd veel meer dan aan de buitenkant. Verder blijven ze echt prima zitten door blub, water en andere zooi.
Heb deze vanaf september 2011 en eigenlijk zijn nieuwe straps voldoende om er nog wel een tijd mee te kunnen doen. Dus de extra straps gaan om de oude schoenen en de nieuwe zijn gewoon nog compleet. Hebben we een extra paar. Heb deze keer voor Burgundy Blitz gekozen ipv zwart. Ben benieuwd hoe ze staan

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:51

Ik heb nu ook tiewraps aan mijn gloves zitten, maar wat een gedoe om die gaten in de schoenen te maken zeg!

Annne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:57

Ja das echt n eeeeeelend ja :j
Bij mij verkwam t draaien helaas niet, met als t gevolg dat ze daarna meteen uit vlogen

Enne Burgundy Blitz is gaaf! Ben ook altijd pro 'niet-Zwart' :D

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:28

Blijven keurig zitten. Draaien niet, vliegen niet uit, pony's lopen er super op :).

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:05

Hoe maken jullie de tiraps vast?

Annne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:06

Nou dan ga ik ze bestellen! Nu maar hopen dat de hoefschoenenwinkel n beetje meewerkt :o