nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annne

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:22

Heb je m er wel even op laten staan, dan pas gaat de glove goed aan zeg maar :-)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:31

Ja heb ik gedaan daardoor schoot links uiteindelijk toch aan. Maar rechts lukt echt niet. Eerst het kappen volgende week maar eens afwachten (als ze dan te ruim zijn heb ik maatje 3.5 ook nog liggen) Ik heb maar een fjorden niet eens met hele grote voeten dus de gloves zijn niet zo groot heb ik het idee.

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 20:49

Weet iemand hoe het is qua slijtage van de Equine Fusion Jogging Shoes?
En met name slijtage door veelvuldig over het asfalt te gaan.
En zijn die schoenen ook geschikt voor hoeven die breder dan lang zijn?

Heb nu Easyboots voor mijn shet maar dat blijft aanmodderen. Achter zitten ze eigenlijk prima maar met voorhoeven ben ik nog steeds aan het rommelen. Mijn shet heeft vrij kleine hoefjes. Bij de voorhoeven heeft ze qua breedte echt een maatje 000 nodig, maar qua lengte past ze met gemak een maatje Pony. Ook moeten er comfortpads in omdat anders Easyboots te hoog zijn. Ook ben ik niet blij met die ijzeren puntjes die aan de backstrap vastzitten. Ondanks dat je van de cleat covers hebt om ze te bedekken zie ik alsnog beschadigingen op de hoef van die ijzeren punten. Pony heeft al wat zachte hoeven die nauwelijks groeien dus dat gaat weer eeuwigheid duren voordat die beschadingen eruit groeien.
Oppervlakkige beschadiging vind ik niet erg maar er zitten nu gewoon echte putjes in haar hoeven van die cleats en dat vindt ik minder.
Zit er nu aan te denken binnenkort maar een comfortstraps te bestellen, met desnoods zo'n gaiter en ze dus om te bouwen tot Easyboot Epic. Dan heb ik in ieder geval geen last meer dat de hoeven steeds weer beschadigd worden door die cleats.

Ondanks dat ik de pasvorm niet naar mijn tevredenheid krijgt loopt pony namelijk wel als een trein op de Easyboots. Ze blijven verder ook prima zitten en draaien niet of dergelijks.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 20:51

helpt het niet om de metalen punten gewoon plat te slaan?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 20:53

Heb er nog niet extreem veel mee gereden, maar houden zich tot nu toe net zo goed als de easyboots toen die net zo veel gebruik waren.
Ze zijn erg flexibel, Roos met haar smalle puntige achtervoetjes loopt er super op, en Whit met haar brede korte (zou het van hun pappie komen?) voetjes loopt er ook super op. En geen beschadiging op de voeten, vind ik ook een plus.

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 21:00

Kan dat misschien nog eens proberen om die ijzeren punten plat te slaan. Als dan alsnog die cleat cover ook blijven zitten. En als dat niet werkt kan ik altijd nog ombouwen tot Epics.

Zu mij niet verbazen als die hoefvorm wel een familietrekje van mijn Vosje en Whit is.
Die schoenen staan bij nog wel op het lijstje eens uit te proberen. Geen beschadingen is bij mij ook zeker een plus. Als is het wachten tot ze in kleinere maatje komen. Maatje 10 zal nog te groot zijn.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 21:18

ik heb de de Epics gebruikt met de hele hielband eruit. Alleen dus wel de zijkanten van de hielband laten zitten om de schoen bij elkaar te houden, met de metalen punten platgeslagen. Ging prima.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 06:23

Mijn keuze gaat nog steeds naar de Easyboot.. En dan met name de Glove.. Hopelijk vallen ze bij mijn paard ook in de smaak ;) .. Kan je in NL ook zo'n pakket kopen/huren, waarin drie maten zitten en zodat je kan kijken welke het dichtst in de buurt komt van jouw benodigde maat?

Ik zit te denken om van die mooie tasjes te kopen van Stowaway, dan kan ik ze netjes opbergen en aan mijn zadel hangen mocht ik ze op een bepaald punt af doen. Heeft iemand deze tasjes ook? Zie link.. Zijn ze ook op een Nederlandse site te bestellen?

http://www.longridersgear.com/catalog/p ... cts_id=271

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 07:51

Mijn pony's zitten op het randje voor de maat 10 fusions. Ik wil (straks als die er is) ook zeker een maatje 9 er bij om te testen. En daarna pas verder bestellen om een heel span rondom op schoenen te gaan zetten.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 08:58

Ik had ook het probleem van de beschadigingen aan de hoef met de easyboots :j vond dat wel echt een minpunt, want mn pony vond daardoor het aan en uittrekken ook echt niet leuk :n En de punten waren platgeslagen, dus dat had ook niet veel verschil. Maar de gloves waren er niet in zijn maat, want daar zit natuurlijk ook niks in.
Slijtage van de jogging shoes ben ik ook wel benieuwd naar, ik heb ze ook pas net dus kan er nog niks over zeggen. De zool is een stuk flexibeler dan de easyboot (meer schokdemping e.d.) maar lijkt verder van net zulk stevig materiaal te zijn. De tijd zal het uit moeten wijzen!

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 09:09

WolinLotte schreef:
Mijn keuze gaat nog steeds naar de Easyboot.. En dan met name de Glove.. Hopelijk vallen ze bij mijn paard ook in de smaak ;) .. Kan je in NL ook zo'n pakket kopen/huren, waarin drie maten zitten en zodat je kan kijken welke het dichtst in de buurt komt van jouw benodigde maat?

Ik zit te denken om van die mooie tasjes te kopen van Stowaway, dan kan ik ze netjes opbergen en aan mijn zadel hangen mocht ik ze op een bepaald punt af doen. Heeft iemand deze tasjes ook? Zie link.. Zijn ze ook op een Nederlandse site te bestellen?

Als je even googled, vindt je ze ook op ebay en in de UK. UK scheelt natuurlijk invoerrechten e.d.
Ze zien er handig uit!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 10:49

WolinLotte schreef:

http://www.goedhard.nl/N_frame.html?htt ... _home.html

* Voor het paard
* Zadeltassen.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 11:04

ik heb ze daar een aantal jaar geleden gekocht , maar eerlijk gezegd nog nooit gebruikt.
Voor de liefhebbers: ik heb 2 zwarte te koop.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 21:19

Hoeveel schoenen passen in zo een tasje?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 21:26

Als het goed is eentje.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 22:16

van de kleinere maatjes wel 2, hoor!
Vroeger stond dat erbij op de site.
Voor de liefhebbers kan ik ze wel opmeten.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 23:28

Ik heb de epics maat 1, 4 stuks, wel fijn voor bv wedstrijden (endurance) om evt onderweg aan te doen en ze mee te nemen in een tasje.

estella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 23:47

Mijn paardje heeft voor Renegade hoefschoenen. Ik verwacht in de toekomst ook op gras te gaan springen en dan gaiters (stiften) nodig te hebben. In renegades kunnen die dingen niet. Nu slijten helaas ook haar achterhoeven te hard dus moet ik ook achter hoefschoenen hebben. Ik wil dus hoefschoenen waar gaiters in kunnen. Haar hoef is 13,5 cm lang en 12 cm breedt. Ze is echt net bekapt. Ik zal ze enkel gebruiken met buitenrijden (1x per week) en later ook met springen op gras. Ik zit nu aan de Easyboot te denken.Glove mt 1 (B120-123 L130-133) Mt2 (B124-127 L124-137) of epic mt 1 (B117-123 L125-130) mt2 (B124-130 L131-140) of Edge mt 1(B117-123 L125-130) mt2 (B124-130 L131-140).
Vraag 1) welke schoen en maat raden jullie aan?
Vraag 2) heeft er iemand nog tweedehandsjes liggen?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 00:00

Glove maat 2 heb er 2 van liggen die niet meer passen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 07:07

renegade heb je ook met studs in als je die goed bevallen en ze zitten goed bij je paard zou ik eerst daar eens heen kijken en contakt met hun zoeken of ze ook geschikt zijn met springen.maar waarom niet blootvoets dan springen als het op gras is,blootvoets heb je nog de beste grip.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 12:06

Vandaag voor het eerst de Easyboot Glove Trail gebruikt. Met wat gepuf en gehijg van mijn kant gingen ze goed aan. Met lopen kun je ze echter goed "horen", ze klossen echt behoorlijk. Pony heet nu dan ook Klossie, geen hert meer te zien in het bos als wij aan komen rijden.....
Heeft iemand daar nog een goede tip voor? Ze zijn keurig blijven zitten, stap, draf, galop en blubber. Van boven kijk je er ook zo in, ze sluiten niet echt aan, misschien moet dat ook niet?
Pony liep er zo op weg en heeft onderweg ook niet gestruikeld wat ze anders bij een steentjespad erg veel doet. Ze liep heel ruim en relaxed dus haar bevielen ze wel.

estella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 23:56

keona schreef:
renegade heb je ook met studs in als je die goed bevallen en ze zitten goed bij je paard zou ik eerst daar eens heen kijken en contakt met hun zoeken of ze ook geschikt zijn met springen.maar waarom niet blootvoets dan springen als het op gras is,blootvoets heb je nog de beste grip.

Thnx voor de tip, heb hoefschoenenwinkel.nl nu even een mail gestuurd met vraag of ik er zelf studs in kan draaien. Vrees van niet, maar idd nee heb ik en Ja kan ik misschien wel krijgen:) Blootsvoets springen, denk dat ik dat niet aan ga durven. Stel dat ik in de barrage een scherpe bocht moet nemen, dan denk ik dat zowel ik als mijn paardje ons fijner voelen met studs..

estella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 23:57

Marcella schreef:
Glove maat 2 heb er 2 van liggen die niet meer passen.

Hoi marcella, ik heb je een PB gestuurd:) praten via PB wel ff verder

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 19:11

goedhard is een goede site idd voor die tasjes.

ik ga voor mijn nieuwe verzorgpaard hoefschoenen zoeken. Hij heeft platvoeten zogezegd, ben benieuwd welke schoenen daarop passen. Iemand ervaring?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:15

estella81 schreef:
keona schreef:

Thnx voor de tip, heb hoefschoenenwinkel.nl nu even een mail gestuurd met vraag of ik er zelf studs in kan draaien. Vrees van niet, maar idd nee heb ik en Ja kan ik misschien wel krijgen:) Blootsvoets springen, denk dat ik dat niet aan ga durven. Stel dat ik in de barrage een scherpe bocht moet nemen, dan denk ik dat zowel ik als mijn paardje ons fijner voelen met studs..

in de renegades kun je ze niet zomaar zetten,helaas.
in de easyboots kan dit wel.

een hele fijne schoen die denk ik ook heel goed geschikt zal zijn,is de dallmer clog dit is net een ijzer dat ze onder de voet heeft en daar kun je ook studs in zetten.