[INFO] Spat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:48

Welkom Vctory..
@PBA: das vreemd idd! Misschien vanwege 't weer ofzo?

en uhm.. nu even een heeeeeeeel super blij goed nieuws berichtje van mij *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
We zijn met Vario bij de kliniek geweest, in Woudenberg, Kliniek de Vallei. Hij moest eerst op een rechte lijn stappen en draven, daarna op de volte op het harde. hij liet hier duidelijk rechtsom zien dat hij er moeite mee had. Toen ging de DA even 'piano' spelen op zijn rug, en heeft ie 'm gekraakt. daarna weer op de volte, en hij zette zijn been er zoveel beter onder!! Wat een kraakbeurt al niet kan doen.. Nou daarna moest ie op de foto, en heeft ie heel duidelijke foto's gemaakt. Hierop was te zien dat hij al duidelijk verbeterd is, en dat de woekering amper aanwezig is. Het advies: 2 tot 3 weken buikspier en rugspier oefeningen en daarna longeren. gewoon aan een halstertje. dit is om te controleren dat hij tijdens het lopen zijn rug en buikspieren beter gaat gebruiken. Dit helpt hem weer met het beter kunnen gebruiken van zijn benen. Dan moeten we weer terugkomen, met zadel en hoofdstel. Dan mag ik er even op, en gaat de DA mij tips geven om hem te helpen sterker te worden op de juiste manier tijdens het rijden. Daarna krijgt hij nog een Tildren infuus, omdat dit bij Vario heel goed zal helpen, vanwege de plek en de manier van ontwikkeling van de spat. En het allermooiste cadeau wat de DA mij op m'n verjaardag heeft kunnen geven, Heeel waarschijnlijk, wordt Vario weer een heel leuk dressuurpaard :D :D :D :D Mag ik even een feestje vieren :)) :):) *\o/*

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 23:02

Gefeliciteerd met dit succes dan, maggie!! :D
Hoe vaak heeft hij een Tildren behandeling gehad en had hij dan ook de vorm met botafbraak??

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 23:07

hij heeft nog nooit tildren gehad, alleen 10 maanden 24/7 weidegang zonder verdere behandeling. Wat ik begrepen heb van meneer de DA, is zijn kraakbeen aan het afbreken, en wil ie dat dus nu stoppen met de tildren, zodat daarna het bot weer kan aangroeien... hoop dat ik het goed zeg zo := Hij zal eenmalig tildren krijgen, een infuus dan van ong. 1 tot 1.5 uur. Dat zou voldoende zijn voor hem. Volgens de DA had hij ook maar weinig 'nieuwbouw', oftewel botwoekering. Wel erg blij mee dus.

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 08:08

Goedemorgen,al vast mijn excuses aan iedereen als ik stomme vragen stel die al keer op keer beantwoord zijn in dit topic :o
Maggie,bot AFbraak....gaat dat ook gepaard met botwoekering?Mijn logica zegt dat dat niet samen gaat aangezien botwoekering met botAANmaak te maken zou moeten hebben??

BasiNami

Re: Centraal topic over spat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 10:03

Fijn dat je goed nieuws hebt gehad Maggie! Hopelijk knapt hij op na het infuus en wordt het inderdaad weer een fijn dressuurpaard!
Welkom Victory..!
Sham staat nog steeds op spat beslag, hoefsmid wil binnenkort wel gaan afbouwen maar volgens hem was het (voor haar in ieder geval) altijd beter om binnendoor te staan. Het opzetje kan dan wat dunner worden.

Hier gaat het super trouwens, Sham zit heel goed in haar vel, ze is vrolijk, actief en ook heel fijn te rijden. Over een paar weekjes hebben we zelfs ons M1 debuut gepland!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 12:02

Wauw, super nieuws ME. DAt nieuws willen we allemaal wel. Blijf lekker even op je wolkje zitten.

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:08

Dank jullie :D Ja ik blijf zeker nog even op mijn wolkje zweven... zo blij :D

@victory: ja idd, dat was voor mij ook heel onlogisch, maar toch had hij het over beide. Het kraakbeen oplossen, en het bot aanmaken. Of in het geval van Vario na de tildren, de kraakbeen oplossing, stoppen, en dat wat er weg is, opnieuw aan laten maken, in een natuurlijke weg gezien dan.. Als iemand anders hier een betere uitleg aan kan geven, dan heel graag. ik heb het ook al wel vaker gehoord trouwens, dat er over beide gesproken werd.. Naja, hoe het ook zij, ik heb in ieder geval wel vertrouwen in de DA, dus we gaan er gewoon voor :D

edit: even iets duidelijker gemaakt ;)

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:56

Maggie Eddy, wat super zeg :j

BasiNami, wat heerlijk dat het zo goed gaat :)

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 16:37

Dank je wel voor de uitleg Maggie...Kan ik weer verder prakieseren..... ;)

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 20:59

Mooie verhalen allemaal!! :D

@Victory2000; ik weet eigenlijk niet hoe ik het uit moet leggen van adb, maar die van mij liep met een holle rug, en dan krijgen ze ongetwijfeld last van kwaaltjes.. ook zat ik een beetje scheef, ook al was het niet dramatisch toch had mijn pony er last van. Ook was mijn pony scheef, die wordt nu weer rechtgericht, en ze gaat straks een weekje logeren bij stalfaber :D :D

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:02

Heb vandaag een dip dag.....
Gelukkig lees ik in dit topic dat iedereen daar op z`n tijd last van heeft.
De onzekerheid met wat te doen,hoe ver te gaan....En dan zit ik nog maar op dag 8!!!!Ik ben echt zo`n drama-queen.Wordt soms een beetje moe van mezelf :o

Enniee,ben benieuwd hoe dat gaat bevallen....weekje uit logeren :D

BasiNami

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:16

Geduld is een schone zaak Victory, vooral bij spat! Nog niet de moed opgeven hoor, rustig de eerste maandjes/weekjes afwachten en dan pas weer nadenken.

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:58

Victory2000 schreef:
Heb vandaag een dip dag.....
Gelukkig lees ik in dit topic dat iedereen daar op z`n tijd last van heeft.
De onzekerheid met wat te doen,hoe ver te gaan....En dan zit ik nog maar op dag 8!!!!Ik ben echt zo`n drama-queen.Wordt soms een beetje moe van mezelf :o

Enniee,ben benieuwd hoe dat gaat bevallen....weekje uit logeren :D

dit herken ik wel, de eerste maand was ik hele dagen aan het piekeren wat te doen met mijn pony! ;)
geef de moed niet op!!

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:08

Dank jullie wel......Valt niet mee voor iemand die normaal al hele nachten wakker ligt van...de boodschappen,het weer,een verjaardag,de vakantie.....noem maar een onderwerp en ik kan er over piekeren.Laat staan als er dan echt wat gebeurt :P
Ok eerste maanden niet meer denken dus :z

Vandaag is de hoefsmid geweest.Die heeft Vic de ijzers er onder weg gehaald en netjes binnendoor bekapt.Daarnaast zei hij ook dat ze over de hele dag genomen wel iets meer mocht bewegen dan een 15min stappen.Stalhouder had dat ook al gedacht(maar niet gezegd....liefffff)
Dus nu staat Vic in een stalletje met uitloop *D
Toch weer een beetje betere dag.....ken maar zo.

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:57

Mooizo Victory2000, mijn pony heeft ook nog hko.. vage toestanden heb je dan met ijzers enzo. :P

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 08:11

Enniee,lastig is dat!Heb je een beetje een goede hoefsmid?Dat is nl wel fijn.Die van mij heeft zich gespecialieseerd in problemen waaronder hko.Fijne vent 8-)

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:42

Ik heb een goede inderdaad, heeft lang in de kliniek Wolvega gewerkt, maar is nu voor zichzelf begonnen geloof ik :D

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:17

Vic gaat heel slecht.....Ze staat te dansen (ene been,andere been enz enz enz)
Daarnaast loopt ze alsof ze een hanetred heeft.
Vanmiddag lag ze in haar stal.Iets wat ze gewoon nooit doet.
Ze heeft duidelijk heel veel pijn.
Morgen ochtend bel ik de dierenarts.....

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:49

he Victory, bah! Ik duim voor je! :(:)

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 17:00

Vreselijk Victory, je hebt inmiddels de DA gehad denk ik? wat was het?

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 18:14

Wat erg ;( Hopelijk is de DA inmiddels geweest...

BasiNami

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 18:36

He bah, dat is schrikken! Succes ermee Victory..!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 19:05

vic hoe is het gegaan?

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:12

Sterkte Victory, hoe is het gegaan bij de da?

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:43

HS is terug gekomen.Ze heeft nu haar oude ijzers er weer onder zitten en staat weer recht.Ze was zo gevoelig op haar L. hoef.Vanavond nog even gaan kijken.Ze is nog steeds niet helemaal happy maar stond niet te "dansen"....
Het kòn ook gewoon niet van de spat zijn.Zo slecht heeft ze nog nooit gelopen.Er moest iets met het bekappen zijn.
Hopelijk is het morgen weer ietsjes beter.
Dinsdag komt de DA weer.