Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Isapaardje schreef:Even een vraagje van mij tussendoor aan degene wiens paarden NIET meer in de acute fase zijn:
Hoe lopen jullie paarden op harde bodem?
Ik vraag dit omdat het hier een tijd geleden wel leek te gaan, maar tot mijn verbazing toch wel, loopt Isabella weer voorzichtig op de harde weg. Niet echt kreupel (in draf wel trouwens, ook met schoenen), maar ook niet echt lekker vlot.
Ik las hier wel eens dat sommigen hun paard niet eens over harde weg laten lopen, maar hoe zit het met de rest? Gaat dat wel goed? En met of zonder hoefbescherming?
romeorowan schreef:Was het niet iemand van dit topic die een mailtje had gestuurd naar paardnatuurlijk over de cijfers van de fructaanindex?
Want ik kan nergens de betekenis van het cijfer na 'risico' vinden. Het is bij ons in de omgeving nu 17, maar op een schaal van hoeveel?
Kinke schreef:Als hij echt hoefbevangen is dan zou ik absoluut niet longeren. Het zou niet eens in me op komen om hem weer in de wei te zetten, en al helemaal niet zo snel. Ook al oogt hij niet ernstig bevangen, in het lijf is waarschijnlijk nog van alles mis. Hoefbevangenheid is iets waarbij je veel geduld moet hebben. Wat ik zou doen.....van de wei houden, geen krachtvoer, alleen hooi geven. Verder veel geduld hebben, de hoeven in de gaten houden (krijgen waarschijnlijk een groeispurt), het dier voorlopig met rust laten, zoveel laten bewegen als hij zelf aangeeft. Niet overbelasten!!
En lees je in in de materie.
Succes!
janouk schreef:claubrink schreef:even een vraagje, kan het zo snel nergen vinden.
ben opzoek naar een leverancier van ik het voer safe & sound kan vinden. woon in Heerhugowaard (noord-holland)
Ben al een tijdje een het google maar vind alleen maar levernaciers in belgie enz.
Van Schie Ruitersport in Zwaanshoek. http://www.vanschieruitersport.nl
Zwaanshoek ligt in de Haarlemmermeer, vlakbij Haarlem. Daar heb ik ook mijn Safe & Sound gehaald.
Isapaardje schreef:Ik neem aan dat jullie het hooi hoofdzakelijk weken om fructaan uit te spoelen. Ik las laatst ergens dat dat achterhaald is en helemaal niet kan.