nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 12:26

Ik heb sinds vorige week ook een setje Equine Fusion Jogging Shoe gympen voor mijn pony's.
En ben er dik tevreden over. Hoop dat binnenkort er nog 1 maatje kleiner ook komt, mijn pony's hebben echt de minimale grote en denk dat 1 maat kleiner echt perfect zou zitten. Maar deze gaan ook prima, ze lopen er super op (tot nu toe zelf bij 2 pony's geprobeerd en een vriendin bij een 3e pony, allemaal lopen normaal op easyboots).
Ik ben tot nu toe erg enthousiast, maar heb er nog geen hele lange ritten mee gereden.

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 13:26

Ik heb Easyboot Back Country maat 3,5 gekocht in Duitsland. Helaas toch een maatje te klein. Iemand interesse om ze over te nemen anders gaan ze retour en dan ruil ik ze voor een maatje groter.
Prijs 85,50 euro per schoen.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 14:14

Gisteren een paar gloves maat 4 op MP gescoord. Helemaal blij. Schoenen zijn 1x tien minuten gedragen. Hoop echt dat ze passen dan kan ik weer wat jaartjes vooruit.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:00

Ik heb de Equine Fusion Jogging Shoes maatje 10 aangeschaft. Eerst mogen testen van Ciska (dennis), en ze bevielen erg goed! Als het goed is komen er over een paar maanden nog kleinere maatjes op de markt, en dan kan ik hopelijk een maatje 9 aanschaffen voor de achtervoeten.

Even geen duidelijkere foto, maar zo zien ze er uit bij Umpire:
Afbeelding

Achter heeft ie nu nog easyboots om.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:30

Hier ook nog helemaal blij met mijn fusions. Gister nog in galop door diepe plassen met het tandem voor de wagen mee gegalopeerd. De easyboots vlogen bijna om m'n oren, de fusions bleven keurig op hun plaats.

Daarbij had ik bij het aan doen van de easyboots al bijna een klap te pakken van mijn ene merrie (die normaal echt heel braaf is), terwijl ik bij het aandoen van de fusions er op m'n kop onder kon hangen en ze er bij ging staan slapen.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:36

Dennis schreef:
Daarbij had ik bij het aan doen van de easyboots al bijna een klap te pakken van mijn ene merrie (die normaal echt heel braaf is), terwijl ik bij het aandoen van de fusions er op m'n kop onder kon hangen en ze er bij ging staan slapen.

Heel herkenbaar! Umpire vond de easyboots om zn rechtervoet echt niet leuk. Nu staat ie heerlijk te suffen tot we gereed zijn voor vertrek, en ik alle touwtjes, gespjes en riempjes om heb gekregen :') . Achtervoeten wederom met de easyboots een grotere opgave om ze rustig aan (en vooral weer uit) te krijgen.

Ik durf er alleen nog niet mee door de modder := dan worden ze vieeess -O- mn mooie nieuwe schoentjes :(:)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:40

Die van mij zijn al een paar keer dwars door de bagger gegaan. Het nieuwe/mooie is er nu dus wel van af ;).
Ik sta ook de popelen om de kleinere maatjes te bestellen :).

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:44

Is het niet een heel gepruts om ze aan te doen met die riempjes?
ik ben juist zo blij met de Gloves, omdat daar geen sluitingen aan zitten en ik niet lang ondersteboven onder mijn paard hoef te zitten.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:52

nou je moet er even handig in worden denk ik. Kijk zo'n glove is natuurlijk sneller. Maar deze schuif je in principe ook zo om de voet, klitteband dicht, riempje voor aantrekken, riempje achter aantrekken en klaar is kees. Dus ook geen enorme opgave hoor, alleen de eerste paar keer is het even kijken hoe je het het handigst dicht krijgt.
En ze zijn iets vergevingsgezinder qua maat. De easyboot is of enorm wrikken en duwen, of hij valt van zn voet af zo groot. Deze kun je mooi naar de voet aanpassen met de riempjes.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:56

Aan duurt ietsje langer, uit gaat een stuk sneller dan mijn lage easyboots. Plus dat mijn pony's het veel prettiger vinden en ik het zonder zure acties kan doen.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:19

oké, dank .
En hoe zit het met schuurplekjes in de kootholte?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:23

Daarvoor heb ik ze nog te kort, enige wat even opletten is bij die van mij is dat ik zn sokken er goed uithaal. Denk dat het anders wel vervelend kan zitten, met al dat haar van m :+

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:49

Ik ken de Fusions niet.. Ik ga ze eens even googlen.. Tot nu toe wel erg ingelezen in de Easyboots.
Volgende week kom de smid weer en dan wil ik even de hoeven opmeten.. Ook al weet ik dat haar voeten de komende maanden nog kunnen veranderen, voor de afleiding wil ik graag met haar over de Veluwe Trail wandelen, maar om daar te komen moeten we over aardig wat stenen, dus blootvoets doe ik dat echt absoluut niet na slechts 6 weken blootvoets..

Annne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 23:53

Ik gebruik al n tijdje easyboot gloves, maar rechtsvoor blijft draaien in galop.. -O-
Wil de ook de fusion jogging boots proberen, zijn die ook geschikt voor paarden met geen ronde hoeven?
Mijne zijn nl langer dan breed, en de fusion meet alleen de lengte..

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 08:24

Nou die van mij heeft ook langere dan bredere hoeven :j Dus dat zou geen probleem hoeven zijn denk ik.

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 08:32

Hartje schreef:
Ik heb Easyboot Back Country maat 3,5 gekocht in Duitsland. Helaas toch een maatje te klein. Iemand interesse om ze over te nemen anders gaan ze retour en dan ruil ik ze voor een maatje groter.
Prijs 85,50 euro per schoen.

De hoefschoenen zijn verkocht.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:40

Annne schreef:
Ik gebruik al n tijdje easyboot gloves, maar rechtsvoor blijft draaien in galop.. -O-

Ook met powerstrap op de Glove?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:04

Als het goed is staan dadelijk thuis de glovejes te wachten. Hoop zo dat ze passen. Heb er ook powerstraps bij gekregen van de verkoper.

Annne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 08:32

skessa schreef:
Annne schreef:

Nee ik heb geen powerstrap erbij.
Maar lijkt me sterk als die er echt voor kunnen zorgen dat die niet meer gaat draaien?
Heb er wel bij hoefschoenen winkel naar gevraagd, maar bekende liedje.. Geen reactie.
En om ze nou te bestellen + 6,75 verzendkosten en vervolgens zelf te monteren (weet niet hoe en hoe strak) vind ik ook wel weer n risico.
Heb overigens ook t idee dat de gloves wellicht iets te strak tegen de hoefballen aanzitten aan de achterkant. Maar ja, omdat ik niemand weet die er echt verstand van heeft (en komt kijken) vind ik zelf aanmodderen wat "eng". En de fusion jogging boots kan minder "fout" doen naar m'n idee, of heb ik t dan helemaal verkeerd?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 08:49

Nou je kunt vooral meer aanpassen bij de fusion jogging shoe. Waardoor je de pasvorm veel beter kunt krijgen dan bij de easyboot. Want daar valt niet zoveel aan aan te passen. Als je paard precies mooi in de maat valt dan zitten ze prima. Maar die van mij zit eigenlijk net tussen 2 maten in, en dan is het aanrommelen, want tussen het bekappen door groeit de hoef natuurlijk.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:05

Annne schreef:
skessa schreef:

Nee ik heb geen powerstrap erbij.
Maar lijkt me sterk als die er echt voor kunnen zorgen dat die niet meer gaat draaien?

Bij mijn paard blijven ze met powerstrap echt veel beter zitten. Dan draaien ze ook niet meer.

Je kunt het ook eerst met een tiewrap proberen. De gaatjes voor de powerstraps in de schoen maken (aangegeven voor op de schoen) en een tiewrap door die gaatjes halen. Strak trekken als de schoen goed aan is, los knippen voor de schoen weer uit moet. Goedkope oplossing en werkt prima.

Annne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 11:12

Das wel n goeie tip, Thnx

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 11:56

laat je weten of het werkt?

Annne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:22

Ja doe ik! Hoop dat ik zondag tijd heb er weer op te kruipen en uit te testen!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:19

Heb de gloves maat 4 gepast. Links voor ging net aan en rechts voor dus net niet...:(
Maar hij moet volgende week gekapt worden dus heb nog hoop dat het daarna wel gaat passen. Ik hoop het want gloves gaan niet groter dan maat 4 (komt dat nog wel?)