Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
romeorowan schreef:Oh ja, ik kan de linken naar Isabella's en Image's verhalen niet krijgen.
Nado schreef:Myr, Nado staat de eerste 14 dagen nog op een halve dosis metacam, dus verschil dat ik nu zou zien, weet ik niet waardoor dat komt.
Ik kreeg van de dierenarts op de kliniek om eens te informeren naar dit voer: http://www.sanequi.nl/index.php?id=4
Omdat er helaas geen samenstelling op de site staat heb ik gebeld. Degene die het voer ontwikkeld heeft is zelf dierenarts en zal voor mij een vergelijking gaan maken tussen de samenstelling van de Safe &Sound en haar voer. Dit zal ze op de mail zetten. Ik hoop dat ik gewoon een samenstellingslijst toegestuurd ga krijgen. Maar, ik hou jullie op de hoogte, het klinkt mij in ieder geval interessant.
Isapaardje schreef:Even een vraagje van mij tussendoor aan degene wiens paarden NIET meer in de acute fase zijn:
Hoe lopen jullie paarden op harde bodem?
Ik vraag dit omdat het hier een tijd geleden wel leek te gaan, maar tot mijn verbazing toch wel, loopt Isabella weer voorzichtig op de harde weg. Niet echt kreupel (in draf wel trouwens, ook met schoenen), maar ook niet echt lekker vlot.
Ik las hier wel eens dat sommigen hun paard niet eens over harde weg laten lopen, maar hoe zit het met de rest? Gaat dat wel goed? En met of zonder hoefbescherming?
Spaqunel schreef:Ik ben dus van plan hem tot maandag van de wei te houden en hem vanaf dan op een armere wei te zetten. Ik mag hem voorlopig van de DA geen krachtvoer geven, dat krijgt hij dus ook voorlopig niet tot wanneer moet ik nog zien, dat zal ik nog met de DA bespreken. Ik ga hem geen volledige rust geven, maar het werk wel minderen (wandelen in stap en longeren. Ik wil hem zeker niet overbelasten, maar stilstaan is dacht ik slechter in deze situatie).
claubrink schreef:even een vraagje, kan het zo snel nergen vinden.
ben opzoek naar een leverancier van ik het voer safe & sound kan vinden. woon in Heerhugowaard (noord-holland)
Ben al een tijdje een het google maar vind alleen maar levernaciers in belgie enz.