nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 20:44

Ploempje schreef:
Hey, ik ben nogal nieuw in dit onderwerp... Mijn paardje heeft al jaren ijzers vooraan maar nu twijfel ik ook om ze eraf te laten nemen en eventueel hoefschoenen aan te schaffen voor de keren dat ik op stap ga...
Gebruikeb jullie ze ook zo? Enkel voor op harde ondergrond?
En gaat jullie voorkeur dan naar de Easyboot Gloves?
Schuren de bandjes niet onder de kogel?
Groetjes, Kay.

hallo ik gebruik ze wanneer nodig is bij mijn pony,bij mijn paard eb ik ze wel altijd om anders loopt hij gevoelig.ik gebruik ze op alle onder grond want als ik weg ga onder het zadel of met de koets krijg ik verschillende onder gronden van asfalt tot zand.de voorkeur voor mij gaat uit naar een schoen die je niet hoeft in te lopen dat is dus easyboot(glove,bare etc)behalve die nieuwe van easyboot die op de cavallo lijkt vind ik niks.dan heb je nog renegade en dallmer clogs die mij heel goed bevallen en die je niet hoeft in te lopen.het belangrijkste is dat je eerst de voeten meet en dan gaat kijken welke schoen bij die voeten past.
de bandjes(gaiter) schuurt niet,bij mij in ieder geval niet.

deedee19

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:38

Vandaag de hoefschoenen getest en ze bleken niet te passen om zijn voorvoeten. Wel om zijn achtervoeten. Bijrijdster heeft even een uurtje ermee op de wei gereden en geen mm verschoven. Hield nogal mijn hart vast want ik vond ze toch wel erg makkelijk aan gaan en kon 1 schoen een klein beetje draaien, maar dat is tijdens het rijden niet gebeurd. Wel merkte ik dat mijn fjord achter behoorlijk strijkt. Die twee schroeven van de gaithers hoorde je vaak tegen elkaar aan tikken :') Mijn fjord liep er eerst ook eventjes heel raar mee, terwijl hij met de standaard easyboots en de cavallo's zo weg liep, maar dit was snel over en toen liep hij er zo mee weg. Ik wil als er weer een actie is bij Agradi nog een paar maat 4 bestellen en nu maar hopen dat die wel passen...

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:58

mijn renegades die ik via dit topic over heb genomen passen prima bij onze ijslander merrie, erg fijn, met haar ir - hb voetjes loopt ze snel gevoelig dus fijn dat zij ook een paar schoentjes heeft.
moet nog wat steviger vast draaien maar tijdens half uurtje testten zaten ze prima en ze liep er zo mee weg.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:14

Ik zat even wat oude topics terug te lezen hier op bokt en kom er dus achter dat ik mijn easyboot standaard gewoon al negen jaar heb! Ze zijn nu langzaam aan vervanging toe. Mijn Cavallo's heb ik met hetzelfde gebruik gewoon maar 1 jaar gehad, wat een verschil. Hoop zo dat ik passende easyboots voor Red Bull's voorhoeven kan vinden.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:21

ik zie bij mijn delta's ook al veel slijtage en een paar cavallo's ook
maar ook 2 simpele easy boots waar de neus al behoorlijk van versleten is en 1 met een lamme klip

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:25

Ligt er denk ik ook heel erg aan hoe je paard zijn hoeven neer zet. Ik heb bij de voorvoeten maar kort schoenen gebruikt. Ook van die standaard dingen in maatje 3 maar die waren veel te groot. Wel een groot maatverschil tussen die schoenen zeg, want nu heb ik dus gloves 3,5 maar die waren weer te klein. Nu dus door naar een maatje 4.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 11:03

zucht, de gloves zijn net binnengekomen maatje 00, maar ze zijn echt net te groot. Ze vallen niet direct uit, maar hij sloft er wel in, en de gaither sluit ook niet mooi aan. En ik kon ze veel te makkelijk uittrekken. Dan toch maar voor plan B, de gewone Easyboots maatje 000 en dan zelf de hoefranden een beetje bijhouden zodat de schoen er mooi omheen blijft glijden. Dat is nu vooral het probleem namelijk. Zodra er een scherp randje aan de hoefrand zit krijg ik ze niet goed meer aan. De schoen blijft daar dan aan hangen. Voor het mooie zou de schoen net een fractie groter moeten zijn. Maarja die maat is er dus helaas niet -O-

skessaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:53

Eline, dat herken ik wel.
In de beginperiode van het ijzerloos gaan van mijn IJslander had ik problemen om passende schoenen voor haar te vinden die toch aanbleven met rijden.
Sinds ik een andere bekapper heb, die de hoeven mooier afrondt, past ze zelfs in een kleinere maat schoenen, die prima blijven zitten en ook goed aan willen.
Tussen de bekapbeurten door vijl ik zelf ook nog wat eens wat bij, zodat de schoenen goed blijven passen.
Helpt dat niet genoeg, dan heb ik ook nog een halve maat grotere schoenen liggen tot de bekapper weer komt. :o

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 10:10

hoi allemaal, leuk dat dit topic zo blijft lopen! (ik was m ooit begonnen) Mijn paardje is inmiddels overleden. Ik had toen net nieuwe equine fusions voor hem gekocht en 2 keer mee gereden. Inmiddels is er 5 keer mee gereden (had ze uitgeleend om te proberen aan iemand)
Nu zou ik ze willen verkopen, ze zijn echt in perfecte staat en maat 12. Iemand interesse? Ze waren meer dan 200 euro en ik verkoop ze voor 100 euro.

De rest van mijn schoenen heb ik allemaal al weggegeven.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 08:16

Ik heb geprobeerd de nieuwe Easyboot Back Country, voor ronde hoeven, te bestellen maar die zijn momenteel niet leverbaar...... Geduld is een schone zaak!

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 12:32

@Margee, bevallen de Easyboot Back Country schoenen. Ik heb ook een merrie met ronde voorvoeten en volgends mij lijken het prima schoenen. Ik heb nu de Easyboot Trail en dat vind ik ook hele fijne schoenen.

Iemand er varing met hoefschoenen bestellen via hoefschoenenwinkel.nl ? Wordt er snel geleverd ?

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 13:08

Hartje schreef:
@Margee, bevallen de Easyboot Back Country schoenen. Ik heb ook een merrie met ronde voorvoeten en volgends mij lijken het prima schoenen. Ik heb nu de Easyboot Trail en dat vind ik ook hele fijne schoenen.

Iemand er varing met hoefschoenen bestellen via hoefschoenenwinkel.nl ? Wordt er snel geleverd ?

Ik heb ze helaas nog niet...... ik krijg bericht als ze er weer zijn....

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 14:43

Hoefschoenen winkel staan hier niet veel positieve berichten van.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 16:05

Hartje schreef:

Ik heb al 2x besteld daar en 2x een slechte ervaring. Dus ik bestel daar nooit meer!! Ik raad het je aan ergens anders te bestellen...

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 16:07

Ik kan via Google geen andere leverancier in Nederland vinden....??

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 16:23

Iemand een goed adres om Easyboot hoefschoenen te bestellen (eventueel buitenland is ook goed ) ??

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 18:56

Bij agradi kan je ook easyboot schoenen bestellen.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:14

Daar heb ik ze ook besteld toen laatst 20% korting op artikel naar keuze was. Scheelde me toch mooi 35 euro en boven de 25 euro gratis verzenden.

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 20:06

Ik zal morgen eens kijken of Agradi ook de Easyboot Trail en Back Country heeft, thanks. Mochten er nog andere verkooppunten zijn dan hoor ik het graag !!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 22:06

Ik had de gloves ook bij Agradi besteld, goede service :j zag alleen dat de easyboot 000 niet leverbaar waren daar, ze waren namelijk ook met 20% korting -O- dus zal ook even verder moeten kijken.

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 08:32

Helaas zijn de Easyboot Trail hoefschoenen bij Agradi voorlopig niet leverbaar. Alleen maat 9 hebben ze nog....

Zijn er nog meer suggesties ?

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 10:23

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:24

@ Delphi2, top !! Ik ga meteen mailen !!

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 19:47

the saddleryshop in Engeland is ook heel goed!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 10:47

Ik heb nog een setje Cavallo Delta's staan maat 5. Weinig slijtage.
Ik zoek iemand die ze over wilt nemen of wil ruilen tegen een maaktje kleiner.

De ijzers gaan er met 2 weken onderuit en ik zoek een paar schoenen die nu wel gaan passen.