Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
geerke schreef:Misschien moet je een ex bevanger wel behandelen als een gewone gezonde shet....met de nodige vitamines en mineralen natuurlijk!
tjee schreef:Wat achtergrond info: pony van 8 jaar oud, in maart voor de 2e keer bevangen geraakt, 5 maanden gips, erge kanteling, links is beter dan rechts.
vito05 schreef:Hallo, ik heb een hoefbevangen shetlander en we zijn hier al een aantal maanden mee aan het sukkelen, soms gaat het goed en ineens gaat het weer slechter.
Ook heeft hij veel last van diaree (echt water) de dierenarts is al vaker voor beide gevallen geweest.
nu wil ik zowiezo nog bloedonderzoek en mestonderzoek doen, maar de dierenarts wilde ook gipsvoeten maken.
Dat doen ze toch normaal alleen in de acute fase of zie ik dat verkeerd.
Dan zou hij ook ergens binnen moeten staan want hij staat nu altijd buiten met schuilstal maar daar is modder.
vito05 schreef:De pony staat op een paddock samen met wat andere paarden, ze kunnen zowel verhard droog staan als modderig en onverhard.
Hij krijgt hooi dat ligt de hele dag maar kan niet de hele dag eten door rangorde van de groep.
Dan gaat hij in de schuilstal stro knabbelen.
lolclub schreef:EstherHegt schreef:Lolclub kun je eens uitleggen over die gist?
Je bedoelt de yea-sacc 1026 ?