nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 13:24

keona schreef:
de glove heeft wel halve maten

ja alleen pas vanaf maat 00.

Isapaardje

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 20:01

Ja klopt, maar maat 00 glove is niet gelijk aan maat 00 normale easyboot/epics.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:53

Isapaardje schreef:
Ja klopt, maar maat 00 glove is niet gelijk aan maat 00 normale easyboot/epics.

He verrek ik zie het! Dat had ik nog niet gezien. Die zijn echt precies in de maat die Umpire eigenlijk nodig zou hebben! Morgen nog even goed zn voeten opmeten voor de lengtemaat. Maar anders gaat die zeker op mn lijstje om te passen :j

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 13:49

Ik heb vanmorgen de hoeven gemeten. Keurig ronde hoeven van 13 x 13 cm. Volgens mijn komt ik dan uit op de Easyboot Glove Wide maat 2 uit. Maar ik zie ook de Easyboot Glove Back Country, zelfde maatvoering. Wat zouden de belangrijkste verschillen zijn?

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:08

Even een stipje! :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 18:27

Margee schreef:
Ik heb vanmorgen de hoeven gemeten. Keurig ronde hoeven van 13 x 13 cm. Volgens mijn komt ik dan uit op de Easyboot Glove Wide maat 2 uit. Maar ik zie ook de Easyboot Glove Back Country, zelfde maatvoering. Wat zouden de belangrijkste verschillen zijn?

De easyboot wide hoef je niet in te lopen want komt niet over de kroon rand en de back country komt over de kroonrand en moet je inlopen

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 18:47

Pony met haar nieuwe schoenen. *\o/*
Afbeelding

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 19:13

Mijn cavallo's zijn versleten. De zool is door. Ik vind dit wel bijzonder snel aangezien paard slechts 1 a 2x per week buiten komt (en dan nog vaak op zachte ondergronden) Ik baal wel want had eindelijk een schoen gevonden die om zijn voorvoeten pasten. Dus nu weer op zoek naar wat anders. Gewone easyboots maat 3 heb ik gehad maar waren te ruim, maat 2 (inmiddels met hetzelfde gebruik al ACHT JAAR in bezit om maar even een vergelijk te doen) heb ik achter liggen maar passen dus voor niet. Zou eigenlijk een maat 2,5 moeten hebben :P Nu maar de gloves besteld bij Agradi (met 20% korting en gratis verzenden) en eens kijken wat dat is. Ik vind de easyboots echt veel slijtvaster vandaar dat ik niet meteen weer Cavallo's kopen wil. Vanmorgen dus maar met mijn maatje 4 Cavallo's gereden, maar die zijn nu dus echt nog te ruim (paard is drie weken geleden gekapt) Ik wisselde ze altijd af. Maatje 3 als hij net gekapt was en maatje 4 als er wat langer tussen zat.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 09:51

Ik denk dat ik toch de Easyboot Gloves ga bestellen :j Zie dat ze op Agradi met 20% korting besteld kunnen t/m woensdag :$ Vind het wel spannend want de kleinste maat, 00, daar zit ie echt net in nu. Maar lees dat je met powerstraps nog wel het een en ander aan kunt passen als de hoeven bijv. net bekapt zijn en ze dus iets kleiner zijn. De gewone Easyboots die ik nu heb geven toch wel erg veel krassen en beschadigingen op de hoef vind ik. De haakjes aan de binnenkant drukken er net iets te veel op voor mijn idee. Maar een maat groter in de gewone Easyboot is meteen een HEEL stuk groter. Dus op hoop van zege! Ga Agradi denk ik wel even bellen of de schoen wel uit de verpakking mag als ik hem daarna eventueel wil retourneren. Zal hem toch moeten passen :+

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:44

Dat mag hoor en je kunt ze dan ook gewoon ruilen. Ik heb ze daar ook besteld. Ik bestel ze altijd een maatje kleiner als mijn metingen. Mijn ervaring is dat schoenen anders te ruim zijn.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:50

deedee19 schreef:
Dat mag hoor en je kunt ze dan ook gewoon ruilen. Ik heb ze daar ook besteld. Ik bestel ze altijd een maatje kleiner als mijn metingen. Mijn ervaring is dat schoenen anders te ruim zijn.

nou daar ben ik het niet mee eens als je goed meet kom je ook bij de juiste maat als ik mijn pony meet en ik kom bij 00 uit dan past deze maat ook.dus als je goed meet komt de maat gewoon over een

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:01

Maar dat meten vind ik nog best lastig moet ik eerlijk bekennen!

De breedte gaat wel, dan schuif ik gewoon met mn lineaal over de hoef heen en vind je vanzelf het breedste punt. Maar de lengte is lastiger vind ik, waar je precies moet beginnen met meten. Heb het wel opgezocht hoor op de site van hoefschoenenwinkel. Nou moet ik zeggen, toen ik vorige week had gemeten waren zn voeten 95 mm qua breedte, en hij heeft nu maatje 000 aan. Die lopen van 86 tot 97 cm. En daar past ie net in. Dus in die zin heb ik denk ik wel goed gemeten :j Maar met de gloves is het dus nog even spannend die lopen van 96 tot 99 mm in de breedte. Dat komt wel goed gok ik zo, maar de lengte is lastiger. Als ik goed heb gemeten kom ik uit op 100 mm voor de lengte en de gloves beginnen bij 106 mm. Maarja aan de andere kant, wat is nou 6 mm... dat moet toch wel te doen zijn qua pasvorm en evt een powerstrap. En kleinere maten hebben ze helaas niet bij de glove -O- misschien moet ik toch maar een groter paard gaan kopen :D dat gedoe met die Shetlanders altijd :P

Goed om te horen dat je ze gewoon kunt passen (uiteraard zonder ze te beschadigen), dan ga ik ze toch maar bestellen!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:08

Ik heb de glove 00 ook gehad. Voor mijn pony's was hij echt te groot, ook met dingetje er op. Roos verloor die steeds makkelijk terwijl ze de 00 van de gewone lage (met ingekort kabeltje) bijna niet verloor.

Idd, een 'echt paard' kopen zou veel makkelijker zijn.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:11

Maar hoe zitten de 000 bij die van jou dan Cis? Ook aan de krappere kant of gewoon mooi ruim? Want hoe langer Umpire ze nu om heeft hoe meer ik beschadigingen op de hoef begin te zien. En zn hoeven zullen nog wel wat groeien voor ze weer bekapt worden. Kan moeilijk elke 2 weken de hoefsmid bellen :Y)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:11

Eliine schreef:
Maar dat meten vind ik nog best lastig moet ik eerlijk bekennen!

De breedte gaat wel, dan schuif ik gewoon met mn lineaal over de hoef heen en vind je vanzelf het breedste punt. Maar de lengte is lastiger vind ik, waar je precies moet beginnen met meten. Heb het wel opgezocht hoor op de site van hoefschoenenwinkel. Nou moet ik zeggen, toen ik vorige week had gemeten waren zn voeten 95 mm qua breedte, en hij heeft nu maatje 000 aan. Die lopen van 86 tot 97 cm. En daar past ie net in. Dus in die zin heb ik denk ik wel goed gemeten :j Maar met de gloves is het dus nog even spannend die lopen van 96 tot 99 mm in de breedte. Dat komt wel goed gok ik zo, maar de lengte is lastiger. Als ik goed heb gemeten kom ik uit op 100 mm voor de lengte en de gloves beginnen bij 106 mm. Maarja aan de andere kant, wat is nou 6 mm... dat moet toch wel te doen zijn qua pasvorm en evt een powerstrap. En kleinere maten hebben ze helaas niet bij de glove -O- misschien moet ik toch maar een groter paard gaan kopen :D dat gedoe met die Shetlanders altijd :P

Goed om te horen dat je ze gewoon kunt passen (uiteraard zonder ze te beschadigen), dan ga ik ze toch maar bestellen!

mijn pony heeft 00 easyboot en dan is de lengte ook wel iets ruim,maar de gaiter en de sluiting voor maakt dit geen probleem.bij de glove moet je dan gewoon een powerstrap of tairap(zal wel fout geschreven zijn)gebruiken.voor gaatjes er in en bij elkaar doen.ben benieuwd als jij ze binnen hebt,als pony beetje ruimte heeft kan het hoefmechanisme ook goed werken

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:12

Eliine schreef:
Maar hoe zitten de 000 bij die van jou dan Cis? Ook aan de krappere kant of gewoon mooi ruim? Want hoe langer Umpire ze nu om heeft hoe meer ik beschadigingen op de hoef begin te zien. En zn hoeven zullen nog wel wat groeien voor ze weer bekapt worden. Kan moeilijk elke 2 weken de hoefsmid bellen :Y)

zelf de hoeven bij houden door ze af en toe te vijlen

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:14

noem me een watje, maar dat durf ik niet zomaar hoor := Maar misschien kan ik mn hoefsmid vragen of ie tips voor me heeft hoe ik dat het beste zou kunnen doen als het nodig blijkt te zijn om de hoefschoenen goed te laten passen tussen het bekappen door.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:21

De 000 ging eerst niet aan en uit bij Roos (toen ze nog meer op het land stond). Inmiddels wel, nu ze veel op het harde staat (6 uurtjes land, de rest paddock waarvan een deel bestraat is, en daar staan ze normaal te eten) en dus altijd met 'korte stompjes' loopt. Ik bekap haar nooit in de zin van een randje er af, enkel beschadigingen veilen en zool+ straal netjes houden.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 23:08

Ik heb voor Yoblin 3 verschillende maten gloves.
00 achter, 00.5 en 0 voor.
De 0 is wat aan de grote kant, maar toch blijft hij ook zonder powerstrap nog prima zitten, zelfs door de blub (zuigende modder en dat in draf en galop).
Ben echt tevreden over die schoenen.
Yoob heeft voor een shetlander wel grote voeten :D

Kort filmpje (weet niet of ik dat al eens had getoond):

Met 4 schoenen erin, met 4 schoenen eruit :+

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 22:57

Nou de Gloves zijn besteld! En nu maar hopen dat ze passen!

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 13:08

Ik had Ooteman gemailt of mijn bestelling nog omgezet kon worden in een maat 1, maar deze zijn nu niet meer leverbaar :(.
Ik heb ze nu maar elders besteld.
Ik hoop dat ze snel binnenkomen en dat ze passen, want mijn paard loopt nog steeds gevoelig en ze is shaggo tijdens het wandelen.

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 16:45

Hey, ik ben nogal nieuw in dit onderwerp... Mijn paardje heeft al jaren ijzers vooraan maar nu twijfel ik ook om ze eraf te laten nemen en eventueel hoefschoenen aan te schaffen voor de keren dat ik op stap ga...
Gebruikeb jullie ze ook zo? Enkel voor op harde ondergrond?
En gaat jullie voorkeur dan naar de Easyboot Gloves?
Schuren de bandjes niet onder de kogel?
Groetjes, Kay.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 20:28

Mijn gloves zijn binnen. Morgen meteen even passen. Heb ze even vergeleken met de Cavallo en maat 3 Cavallo is precies even groot als een Glove 3.5 dus ik hoop echt zo dat ze passen :D Ik had nu afwisselend maat 3 en 4 van Cavallo voor liggen en dan afwisselend Cavallo maat 3 en Easyboot standaard maat 2 achter. Dus als de glove past moet ik er nog wel een paartje bijkopen zodat ik weer kan wisselen, want misschien heb ik wel maat 4 nodig. We zullen zien...

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 20:29

Trouwens voor de liefhebber. Mijn Cavallo's maat 3 zitten dus gaten in de zolen, maar als iemand ze wil hebben om bv de maat te passen dan zijn ze gratis af te halen (of tegen 6.75 euro verzendkosten te verzenden) Anders gaan ze hier de kliko in.

De comfort pad van de Cavallo kun je die ook gewoon gebruiken in een glove?

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 20:37

deedee, volgens de sites mag/kan er alleen een pad van 6 mm in de Glove. Volgens mij is de comfortpad dikker (??)