keona schreef:de glove heeft wel halve maten
ja alleen pas vanaf maat 00.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Isapaardje schreef:Ja klopt, maar maat 00 glove is niet gelijk aan maat 00 normale easyboot/epics.
Margee schreef:Ik heb vanmorgen de hoeven gemeten. Keurig ronde hoeven van 13 x 13 cm. Volgens mijn komt ik dan uit op de Easyboot Glove Wide maat 2 uit. Maar ik zie ook de Easyboot Glove Back Country, zelfde maatvoering. Wat zouden de belangrijkste verschillen zijn?
deedee19 schreef:Dat mag hoor en je kunt ze dan ook gewoon ruilen. Ik heb ze daar ook besteld. Ik bestel ze altijd een maatje kleiner als mijn metingen. Mijn ervaring is dat schoenen anders te ruim zijn.
Eliine schreef:Maar dat meten vind ik nog best lastig moet ik eerlijk bekennen!
De breedte gaat wel, dan schuif ik gewoon met mn lineaal over de hoef heen en vind je vanzelf het breedste punt. Maar de lengte is lastiger vind ik, waar je precies moet beginnen met meten. Heb het wel opgezocht hoor op de site van hoefschoenenwinkel. Nou moet ik zeggen, toen ik vorige week had gemeten waren zn voeten 95 mm qua breedte, en hij heeft nu maatje 000 aan. Die lopen van 86 tot 97 cm. En daar past ie net in. Dus in die zin heb ik denk ik wel goed gemetenMaar met de gloves is het dus nog even spannend die lopen van 96 tot 99 mm in de breedte. Dat komt wel goed gok ik zo, maar de lengte is lastiger. Als ik goed heb gemeten kom ik uit op 100 mm voor de lengte en de gloves beginnen bij 106 mm. Maarja aan de andere kant, wat is nou 6 mm... dat moet toch wel te doen zijn qua pasvorm en evt een powerstrap. En kleinere maten hebben ze helaas niet bij de glove
misschien moet ik toch maar een groter paard gaan kopen
dat gedoe met die Shetlanders altijd
Goed om te horen dat je ze gewoon kunt passen (uiteraard zonder ze te beschadigen), dan ga ik ze toch maar bestellen!
Eliine schreef:Maar hoe zitten de 000 bij die van jou dan Cis? Ook aan de krappere kant of gewoon mooi ruim? Want hoe langer Umpire ze nu om heeft hoe meer ik beschadigingen op de hoef begin te zien. En zn hoeven zullen nog wel wat groeien voor ze weer bekapt worden. Kan moeilijk elke 2 weken de hoefsmid bellen