Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Alleen deze keer ffkes niet.scoxxx schreef:Niet iedere DA is goed in hoefzweren openleggen. We hebben hier bijvoorbeeld 4 veeartsen in onze regio. Slechts 1 veearts is in staat hoefzweren open te leggen.
Maaruh... over het algemeen lukt het mij ook wel hoorAlleen deze keer ffkes niet.
Overigens, was het paardje van mijn zus.
russel schreef:Ik persoonlijk bel de DA als mijn paard kreupel is en ik zie geen uiterlijke verwonding en dan nog, niet mijn bekapper. Ben ik nou blond??
. 
russel schreef:Een paard past zich aan hoe het op zijn voeten staat, ook daar zie je niets aan, dat ga je merken na een bepaalde tijd. Spreek uit ervaring. Mijn paard is in een jaar anders gaan lopen, hij heeft zelf meer bovenlijnbespiering gekregen. Hij gaat nu anders met zijn benen om, omdat hij nu nl pas echt met zijn benen om kan gaan, dankzij de juiste bekapping....
Het arme beest heeft jaren steeds meer last van zijn lijf, benen en voeten gekregen dankzij Verkeerde bekapping, door verschillende bekappers en hoefsmeden. Het dier heeft het jaar hiervoor 2 jaar ijzerloos gelopen in de hoop dat hij zich zou gaan herstellen. Niet dus.
Helaas ben ik dus een eigenaar die uit velerlei ervaringen kan spreken wat het verkeerde werk doet met je paard.
Mijn paard is in 1 jaar tijd verprutst en hierdoor heel veel last van zijn lijf, benen en voeten gekregen!! Hij bleef van de ene blessure in de andere gaan! Mijn paard krijgt ook lange tenen en voeten gaan uitzakken, groeit ook niet in de hoogte zeg maar. russel schreef:Idd niet iedere veearts is een goede paardenart. Bij mij komt ook niet zomaar een willekeurige veearts op de dam omdat ik een DA nodig heb, alleen de goede, eentje met goede reputatie en waar ik ook een goede ervaring mee heb, is die niet in de buurt, ga ik naar een kliniek.
ja voor een enting ofzo. Voor hoefzweer zou ik denk ik in 1e instantie de hoefsmid erbij halen. Ken genoeg verhalen dat DA's de hoefzweren niet kunnen vinden, maar de smeden wel. fransje23 schreef:Arabesk schreef:En wij zullen niet de eersten zijn die op bokt afgezeken worden en die niet per mail of telefoon benaderd zijn door de eigenaar. Ook hoefsmeden (o.a. bram de lange) en andere bekappers (recent nog eentje van de lijst van natuurlijkbekapper.nl) zijn hier al voorbij gekomen en niet te vergeten natuurlijk die ene persoon die er zelf een potje van maakte en er toen een website over schreef.
What else is new on bokt.
Ik denk bij dat soort dingen toch wel vaak, waar rook is vuur.
Je zou er als eigenaar van een paard vanuit moeten kunnen gaan dat degene die je er bij haalt voor de hoeven er voldoende verstand van heeft en problemen signaleert. Juist daarom haal je er iemand bij.
Ik wou dat ik destijds naar het rook verhaal had geluisterd! 
AnneOmie schreef:Hier nog 1 hoorMijn paard is in 1 jaar tijd verprutst en hierdoor heel veel last van zijn lijf, benen en voeten gekregen!! Hij bleef van de ene blessure in de andere gaan! Mijn paard krijgt ook lange tenen en voeten gaan uitzakken, groeit ook niet in de hoogte zeg maar.
Snap je dat nou?
en er zijn ook mensen die doen alsof ze naar het paard in zijn geheel kijken.. en dan alsnog je paard helemaal verprutsen. Grote praatjes en ze weten het zogenaamd zo goed... nou dat heb ik gezien
Esperanza schreef:En dan zijn er nóg mensen die alleen maar naar de voeten kijken, en dus niet naar het paard in zijn geheelSnap je dat nou?
.
Ik liep er al zowat een jaar naast dus dan valt er weinig te voelen onder het zadel! Als je paard dan opeens scheef in zijn voeten en lijf wordt en je wijst je smid daarop en dan zegt hij doodleuk ja dat is rijtechnisch... ik antwoordde dan ook met: ja leuk maar ik rij er al maanden niet op! Dat wist hij toen ook wel hoor! AnneOmie schreef:Hier nog 1 hoorMijn paard is in 1 jaar tijd verprutst en hierdoor heel veel last van zijn lijf, benen en voeten gekregen!! Hij bleef van de ene blessure in de andere gaan! Mijn paard krijgt ook lange tenen en voeten gaan uitzakken, groeit ook niet in de hoogte zeg maar.
opala schreef:Esperanza schreef:En dan zijn er nóg mensen die alleen maar naar de voeten kijken, en dus niet naar het paard in zijn geheelSnap je dat nou?
Ik snap het wel, doe niet anders, wat het "geheel" doet, voel ik onder het zadel.
AnneOmie schreef:Hier ben ik het helemaal mee eens!! En ook over dat waar rook is is vuur verhaalIk wou dat ik destijds naar het rook verhaal had geluisterd!
Sorry maar echt geen idee....
Maar foto's zijn inderdaad zeer welkom!!!
Kreeg net een mailtje van Omar's masseuse dat ze Omar niet gedaan heeft omdat hij zo scheef op zijn voeten staat en het zonde van het werk is om hem nu te masseren. Ze komt hem nu volgende week doen als de smid is geweest. Ze is een goede vriendin van mij en doet Omar al zo'n jaar of 4,5. Zijn voeten zijn scheef en gekanteld zei ze en asymetrisch
vierkant afgevijld. Het leek het werk wel van een leerling die voor de 1e keer een paard had bekapt zei ze
Hmmmm weet niet of ik de foto's hier wel durf te plaatsen hoor
Ik lach er nu wel om maar kan er eigenlijk wel om janken... Ik heb nu al weer 2 weken niet kunnen rijden en had Wanroij willen starten... heb ik weer allemaal kunnen afblazen vanwege verkeerd beslag/bekappen
AnneOmie schreef:Die van mijn paard is nu zeker niet mooi bekapt en hij kan er ook absoluut niet mee overweg, hij struikeld echt over zijn eigen voeten! Ik ga deze week foto's maken van voor en na!