Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
scoxxx schreef:Niet iedere DA is goed in hoefzweren openleggen. We hebben hier bijvoorbeeld 4 veeartsen in onze regio. Slechts 1 veearts is in staat hoefzweren open te leggen.
Maaruh... over het algemeen lukt het mij ook wel hoorAlleen deze keer ffkes niet.
Overigens, was het paardje van mijn zus.
russel schreef:Ik persoonlijk bel de DA als mijn paard kreupel is en ik zie geen uiterlijke verwonding en dan nog, niet mijn bekapper. Ben ik nou blond??
russel schreef:Een paard past zich aan hoe het op zijn voeten staat, ook daar zie je niets aan, dat ga je merken na een bepaalde tijd. Spreek uit ervaring. Mijn paard is in een jaar anders gaan lopen, hij heeft zelf meer bovenlijnbespiering gekregen. Hij gaat nu anders met zijn benen om, omdat hij nu nl pas echt met zijn benen om kan gaan, dankzij de juiste bekapping....
Het arme beest heeft jaren steeds meer last van zijn lijf, benen en voeten gekregen dankzij Verkeerde bekapping, door verschillende bekappers en hoefsmeden. Het dier heeft het jaar hiervoor 2 jaar ijzerloos gelopen in de hoop dat hij zich zou gaan herstellen. Niet dus.
Helaas ben ik dus een eigenaar die uit velerlei ervaringen kan spreken wat het verkeerde werk doet met je paard.
russel schreef:Idd niet iedere veearts is een goede paardenart. Bij mij komt ook niet zomaar een willekeurige veearts op de dam omdat ik een DA nodig heb, alleen de goede, eentje met goede reputatie en waar ik ook een goede ervaring mee heb, is die niet in de buurt, ga ik naar een kliniek.
fransje23 schreef:Arabesk schreef:En wij zullen niet de eersten zijn die op bokt afgezeken worden en die niet per mail of telefoon benaderd zijn door de eigenaar. Ook hoefsmeden (o.a. bram de lange) en andere bekappers (recent nog eentje van de lijst van natuurlijkbekapper.nl) zijn hier al voorbij gekomen en niet te vergeten natuurlijk die ene persoon die er zelf een potje van maakte en er toen een website over schreef.
What else is new on bokt.
Ik denk bij dat soort dingen toch wel vaak, waar rook is vuur.
Je zou er als eigenaar van een paard vanuit moeten kunnen gaan dat degene die je er bij haalt voor de hoeven er voldoende verstand van heeft en problemen signaleert. Juist daarom haal je er iemand bij.
AnneOmie schreef:Hier nog 1 hoorMijn paard is in 1 jaar tijd verprutst en hierdoor heel veel last van zijn lijf, benen en voeten gekregen!! Hij bleef van de ene blessure in de andere gaan! Mijn paard krijgt ook lange tenen en voeten gaan uitzakken, groeit ook niet in de hoogte zeg maar.
Esperanza schreef:En dan zijn er nóg mensen die alleen maar naar de voeten kijken, en dus niet naar het paard in zijn geheelSnap je dat nou?
AnneOmie schreef:Hier nog 1 hoorMijn paard is in 1 jaar tijd verprutst en hierdoor heel veel last van zijn lijf, benen en voeten gekregen!! Hij bleef van de ene blessure in de andere gaan! Mijn paard krijgt ook lange tenen en voeten gaan uitzakken, groeit ook niet in de hoogte zeg maar.
opala schreef:Esperanza schreef:En dan zijn er nóg mensen die alleen maar naar de voeten kijken, en dus niet naar het paard in zijn geheelSnap je dat nou?
Ik snap het wel, doe niet anders, wat het "geheel" doet, voel ik onder het zadel.
AnneOmie schreef:Hier ben ik het helemaal mee eens!! En ook over dat waar rook is is vuur verhaalIk wou dat ik destijds naar het rook verhaal had geluisterd!
AnneOmie schreef:Die van mijn paard is nu zeker niet mooi bekapt en hij kan er ook absoluut niet mee overweg, hij struikeld echt over zijn eigen voeten! Ik ga deze week foto's maken van voor en na!