Natuurlijk hoefbekappen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Re: Natuurlijk hoefbekappen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 12:43

ja, ik bedoel traditioneel bekappen.
peter van e brink heet hij.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 12:46

Nee die heb ik niet, die hadden ze op mijn werk wel altijd geloof ik. Over zijn werk heb ik nks te zeggen maar als persoon vind ik hem niks.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 12:48

LADPR schreef:
Tuurlijk is toch prima als jij er blij mee bent twiggy, je zult mij niet horen zeggen dat je een reguliere smid moet nemen. Als dit voor jou en je paard werkt is dat fijn natuurlijk.

Dat heeft niks met stemmingmakerij te maken niemand weet waarom ze niet zijn op komen dagen.

Verder leven mijn paarden ook 24/7 buiten. Andere paarden die erngstige hoefproblemen hebben gekregen door toedoen van een nb stonden ook 24/7 buiten. Dus dat heeft er niks mee te maken.

Ik hou het persoonlijk gewoon liever bij mij reguliere bekapper die alles doet vanuit het oogpunt van het hoefmeganisme en hoe dat werkt, die kijkt naar de beenstand en de natuurlijke slijtage en zo de beste manier van bekappen toepast voor het paard dat hij voor zich heeft.

Ik vind het persoonlijk kwalijk als een bekapper niet vanuit medisch oogpunt werkt maar alleen maar bezig is om het natuurlijk slijtings proces na te bootsen.

Tja, die van mij kijkt dus ook naar wat meer dan alleen het natuurlijke slijtingsproces, hoor. Knipoog
Ook weer zo'n 'over 1 kam scheren' argument. Clown
Ik vind je posts wel enige stemmingmakerij hebben, hoor. Wat kan mijn NBer er aan doen dat twee mensen niet op zijn komen dagen daar? Lekker belangrijk, zeg, wat heeft dat met zijn manier van bekappen te maken Verward ??? Ik kan je ook wel wat nare ervaringen met TBers vertellen (ik denk dat in beide stromingen prutsers zitten namelijk Knipoog), maar ik heb de behoefte niet om er nog veel energie aan te verspillen. Ik ben dolgelukkig met deze NBer, mijn paard ook (wat het allerbelangrijkst is) en wat verder de hele wereld meent te vinden, vinden ze maar. Vork
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 19-09-08 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 12:49

LADPR schreef:
Nee die heb ik niet, die hadden ze op mijn werk wel altijd geloof ik. Over zijn werk heb ik nks te zeggen maar als persoon vind ik hem niks.

Dat kan idd. Had het meer over zijn werk zelf. Pling

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 12:52

opala schreef:
henny_w schreef:
Het is jouw paard en jouw verantwoording Knipoog

En of Sigaar . Of ben je een beetje jaloers???? Haha! Haha! Haha!

Nee ik zou me rotschamen als mijn paarden zulke hoeven hadden. Kan me ook absoluut niet voorstellen dat het functioneel is.
Ik zie op jouw foto's veelal gevulde en platte zolen en erg ondergeschoven hielen. Kan daar geen herkenning van de wilde hoeven in zien. Ik geloof ook niet dat dat komt door het gedeeltelijk opstallen van je paard.
Lijkt me voor mijn paarden die veel op kiezel en ander steenmateriaal lopen ook geen pretje.
Dan zie ik toch vele malen liever de concave hoeven hier !!!
Jaloers ??? Nee dus, maak je vooral geen zorgen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 12:55

Twiggy2008: Ik zeg ook enit dat jou nb neit verder kijkt dan alleen het natuurlijk slijtingsproces, ik zeg alleen dat er nb-ers zijn die dat doen en die ook nog eens goed bekend staan.

Dus dat heeft niks met over 1 kam scheren te maken. Jij vat alles gewoon eprsoonlijk op.

Verder hoor je mij niet zeggen dat jij er wat aan kan doen dat ze niet op zijn komen dagen ik leg dus alleen uit waarom IK dus ik persoonlijk een nare smaak heb van NB-ers.

Nogmaals ik heb het ook over goede bekappers. De nb-ers stonden en staan nog steeds erg goed bekend.

Misschien kan je dus gewoon niet alles persoonlijk opvatten, zo is het namelijk helemaal niet bedoeld, ik leg alleen uit waarom ik geen NB over de vloer wil hebben

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 12:56

henny_w schreef:
Nee ik zou me rotschamen als mijn paarden zulke hoeven hadden. Kan me ook absoluut niet voorstellen dat het functioneel is.
Ik zie op jouw foto's veelal gevulde en platte zolen en erg ondergeschoven hielen. Kan daar geen herkenning van de wilde hoeven in zien. Ik geloof ook niet dat dat komt door het gedeeltelijk opstallen van je paard.
Lijkt me voor mijn paarden die veel op kiezel en ander steenmateriaal lopen ook geen pretje.

Gevulde en platte zolen en erg ondergeschoven hielen dus. Gaat nog eens uitgebreid de foto's bestuderen Sigaar

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 12:57

detour schreef:
LADPR schreef:

Dat kan idd. Had het meer over zijn werk zelf. Pling

Haha ja precies je begrijpt dus wat ik bedoel. Die van mij is nogal een heertje en niet elke smid kan daar mee overweg en heeft het geduld.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 13:00

henny_w schreef:

Ben ik weer, nee ik volg het niet, kun je het a.j.b. misschien per foto even aangeven wat je bedoelt?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 13:02

Ik snap uberhaupt niet dta mensen na een gewone cursus zelf gaan bekappen.

Wij hebben op school ook cursus bekappen gehad, eerst keurig op slachtbenen en daarna op levende paarden. Maar ik ga toch echt niet mn eigen paarden of die van iemand anders bekappen. Het is een leuke cursus maar het maakt je zeker nog geen kundige bekapper.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 13:03

LADPR schreef:
Ik snap uberhaupt niet dta mensen na een gewone cursus zelf gaan bekappen.

Wij hebben op school ook cursus bekappen gehad, eerst keurig op slachtbenen en daarna op levende paarden. Maar ik ga toch echt niet mn eigen paarden of die van iemand anders bekappen. Het is een leuke cursus maar het maakt je zeker nog geen kundige bekapper.

DAt ben ik geheel met je eens, je wilt het toch niet op je geweten hebben dat je andermans paard sloopt? Bloos

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 13:06

Precies en mijn eigen paarden ook niet. Ik vond het suepr zo'n cursus te doen, je leert er ontzettend veel van. Maar bij goed bekappen komt zoveel kijken daar moet je echt een opleiding voor volgen van een paar jaar en veel oefenen om dat goed te kunnen en je daar eigen mee te worden. Wat zeg ik mijn smid is al jaren smid en leert ook nog steeds bij.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 13:08

opala schreef:
henny_w schreef:

Ben ik weer, nee ik volg het niet, kun je het a.j.b. misschien per foto even aangeven wat je bedoelt?

Ik weet niet of je zelf helemaal het hoefonderhoud doet maar anders is een cursus wellicht een idee.
Vergelijk jouw foto's maar 's met die van Arabesk. Volgens mij in dit topic een paar pagina's terug.
Ik denk dat dat het optimale is wat je op nederlandse bodem kunt krijgen aan natuurlijk. Mijn paardenhoeven zien er ook zo ongeveer uit.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 13:08

detour schreef:
DAt ben ik geheel met je eens, je wilt het toch niet op je geweten hebben dat je andermans paard sloopt? Bloos

Wie zou dat wel op z'n geweten willen hebben ... een paard moedwillig slopen Clown

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 13:11

Nou geloof me genoeg mensen dei vinden van zichzelf dat ze kundig genoeg zijn. je wilt niet weten heoveel klasgenoten van mij lekker tegen betaling zijn gaan bekappen na de cursus. Daarnaast lekker hun eigen paarden doen want dat is lekker goedkoop.

Meestal zijn zulke mensen neit moedwillig bezig maar doen ze een cursus en vinden dan van zichzelf dat ze het weten en het kunnen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 13:12

LADPR: Er zijn ook zat TBers die niet verder kijken dan 'een mooi voetje', hoor. Knipoog
Ik zie er maandelijks een bij ons langs komen. Denk je dat hij kijkt naar de stand? Denk je dat hij kijkt naar 'de blauwdruk' van de voet? Kan er vreselijke foto's van maken, maar ik ben geen type die een foto van andersman's paarden op internet zet. Sigaar

Verder ben jij een beetje tegenstrijdig met je 'nare smaak over NBers', terwijl je het ook over zogenaamd goede NBers hebt? Verward
Kan er geen chocola van maken, je scheert ze allemaal over 1 kam vanwege een non argument ('omdat er 2 ergens niet op zijn komen dagen'). Dus wees maar niet bang, ik vat het echt niet persoonlijk op, hoor, maar ik vind je argumentatie gewoon niet zo sterk. Hou ze inderdaad lekker van je vloer als je er niets mee hebt. Doe ik dat met de standaard hoefsmeden. Tong uitsteken

Nogmaals, ik denk dat er prutsers aan beide kanten zijn, maar door onderzoeken vind ik het niet gek dat er wat veranderingen gaande zijn m.b.t. de benadering van de hoeven van paarden. Een prima ontwikkeling, vind ik. Ja

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 13:12

henny_w schreef:
Ik weet niet of je zelf helemaal het hoefonderhoud doet maar anders is een cursus wellicht een idee.
Vergelijk jouw foto's maar 's met die van Arabesk. Volgens mij in dit topic een paar pagina's terug.
Ik denk dat dat het optimale is wat je op nederlandse bodem kunt krijgen aan natuurlijk. Mijn paardenhoeven zien er ook zo ongeveer uit.

Nu sta ik paf. Nu staan opeens de foto's van Arabesk wel model. Zo zout heb ik het nog niet gegeten.

Leer mij eens wat, voorzie elke foto van commentaar. Neem die uitdaging eens aan Knipoog .

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 13:16

Twiggy je leest gewoon niet goed.
Heeft dus ook geen zin om mezelf steeds te blijven herhalen.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 13:20

opala schreef:
henny_w schreef:

Nu sta ik paf. Nu staan opeens de foto's van Arabesk wel model. Zo zout heb ik het nog niet gegeten.

Leer mij eens wat, voorzie elke foto van commentaar. Neem die uitdaging eens aan Knipoog .

De eerdere foto's van Arabesk die wel eens op Bokt hebben gestaan in voorgaande jaren, vond ik allesbehalve je van het.
De laatste foto die ik heb gezien was prima in mijn ogen.
Heb jij ergens gelezen dat ik daar commentaar op had ???
Dan weet je meer dan ik.

Als jij niet eens ziet wat ik bedoel met platte en gevulde zolen. Dan snap je dus ook geen moer van wat concaaf betekent en wat ondergeschoven hielen inhoud.
Dus verspilde energie om jou foto voor foto uit te gaan leggen waar het aan schort.
Ik zie dat allesbehalve als uitdaging en adviseer je maar eens een cursus te gaan doen.
Heb je dat al eens gedaan dan zou ik m'n lesgeld maar terugvragen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 13:23

Je hoeft jezelf ook niet te herhalen, hoor, veel te vermoeiend. Haha!
Blijkbaar snappen we elkaar dan niet zo goed, jammer.......
Maar kan gebeuren op internet. Knipoog

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 13:25

Heel jammer inderdaad

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 13:32

henny_w schreef:
De eerdere foto's van Arabesk die wel eens op Bokt hebben gestaan in voorgaande jaren, vond ik allesbehalve je van het.
De laatste foto die ik heb gezien was prima in mijn ogen.
Heb jij ergens gelezen dat ik daar commentaar op had ???
Dan weet je meer dan ik.

Als jij niet eens ziet wat ik bedoel met platte en gevulde zolen. Dan snap je dus ook geen moer van wat concaaf betekent en wat ondergeschoven hielen inhoud.
Dus verspilde energie om jou foto voor foto uit te gaan leggen waar het aan schort.
Ik zie dat allesbehalve als uitdaging en adviseer je maar eens een cursus te gaan doen.
Heb je dat al eens gedaan dan zou ik m'n lesgeld maar terugvragen.

Zoals zo vaak strandt het hiermee. Kritiek spuien, maar uitleggen hoe of wat, ho maar Sigaar

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 13:33

Wat een onzin zeg.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 13:34

henny_w schreef:

Iemand anders die mij dat uit de doeken kan doen Haha!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 13:37

Kom op zeg, je stelt je toch zelf op als iemand die een cursus gedaan heeft en met geweldig resultaat zijn eigen paard bekapt en dat beter doet dan betaalde bekappers.