Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
LADPR schreef:Tuurlijk is toch prima als jij er blij mee bent twiggy, je zult mij niet horen zeggen dat je een reguliere smid moet nemen. Als dit voor jou en je paard werkt is dat fijn natuurlijk.
Dat heeft niks met stemmingmakerij te maken niemand weet waarom ze niet zijn op komen dagen.
Verder leven mijn paarden ook 24/7 buiten. Andere paarden die erngstige hoefproblemen hebben gekregen door toedoen van een nb stonden ook 24/7 buiten. Dus dat heeft er niks mee te maken.
Ik hou het persoonlijk gewoon liever bij mij reguliere bekapper die alles doet vanuit het oogpunt van het hoefmeganisme en hoe dat werkt, die kijkt naar de beenstand en de natuurlijke slijtage en zo de beste manier van bekappen toepast voor het paard dat hij voor zich heeft.
Ik vind het persoonlijk kwalijk als een bekapper niet vanuit medisch oogpunt werkt maar alleen maar bezig is om het natuurlijk slijtings proces na te bootsen.
??? Ik kan je ook wel wat nare ervaringen met TBers vertellen (ik denk dat in beide stromingen prutsers zitten namelijk
), maar ik heb de behoefte niet om er nog veel energie aan te verspillen. Ik ben dolgelukkig met deze NBer, mijn paard ook (wat het allerbelangrijkst is) en wat verder de hele wereld meent te vinden, vinden ze maar.
LADPR schreef:Nee die heb ik niet, die hadden ze op mijn werk wel altijd geloof ik. Over zijn werk heb ik nks te zeggen maar als persoon vind ik hem niks.
opala schreef:henny_w schreef:Het is jouw paard en jouw verantwoording
En of. Of ben je een beetje jaloers????
![]()
![]()
henny_w schreef:Nee ik zou me rotschamen als mijn paarden zulke hoeven hadden. Kan me ook absoluut niet voorstellen dat het functioneel is.
Ik zie op jouw foto's veelal gevulde en platte zolen en erg ondergeschoven hielen. Kan daar geen herkenning van de wilde hoeven in zien. Ik geloof ook niet dat dat komt door het gedeeltelijk opstallen van je paard.
Lijkt me voor mijn paarden die veel op kiezel en ander steenmateriaal lopen ook geen pretje.
Dan zie ik toch vele malen liever de concave hoeven hier !!!
Jaloers ??? Nee dus, maak je vooral geen zorgen.
detour schreef:LADPR schreef:Nee die heb ik niet, die hadden ze op mijn werk wel altijd geloof ik. Over zijn werk heb ik nks te zeggen maar als persoon vind ik hem niks.
Dat kan idd. Had het meer over zijn werk zelf.
henny_w schreef:Nee ik zou me rotschamen als mijn paarden zulke hoeven hadden. Kan me ook absoluut niet voorstellen dat het functioneel is.
Ik zie op jouw foto's veelal gevulde en platte zolen en erg ondergeschoven hielen. Kan daar geen herkenning van de wilde hoeven in zien. Ik geloof ook niet dat dat komt door het gedeeltelijk opstallen van je paard.
Lijkt me voor mijn paarden die veel op kiezel en ander steenmateriaal lopen ook geen pretje.
LADPR schreef:Ik snap uberhaupt niet dta mensen na een gewone cursus zelf gaan bekappen.
Wij hebben op school ook cursus bekappen gehad, eerst keurig op slachtbenen en daarna op levende paarden. Maar ik ga toch echt niet mn eigen paarden of die van iemand anders bekappen. Het is een leuke cursus maar het maakt je zeker nog geen kundige bekapper.
opala schreef:henny_w schreef:Nee ik zou me rotschamen als mijn paarden zulke hoeven hadden. Kan me ook absoluut niet voorstellen dat het functioneel is.
Ben ik weer, nee ik volg het niet, kun je het a.j.b. misschien per foto even aangeven wat je bedoelt?
detour schreef:DAt ben ik geheel met je eens, je wilt het toch niet op je geweten hebben dat je andermans paard sloopt?
henny_w schreef:Ik weet niet of je zelf helemaal het hoefonderhoud doet maar anders is een cursus wellicht een idee.
Vergelijk jouw foto's maar 's met die van Arabesk. Volgens mij in dit topic een paar pagina's terug.
Ik denk dat dat het optimale is wat je op nederlandse bodem kunt krijgen aan natuurlijk. Mijn paardenhoeven zien er ook zo ongeveer uit.
. opala schreef:henny_w schreef:Ik weet niet of je zelf helemaal het hoefonderhoud doet maar anders is een cursus wellicht een idee.
Vergelijk jouw foto's maar 's met die van Arabesk. Volgens mij in dit topic een paar pagina's terug.
Ik denk dat dat het optimale is wat je op nederlandse bodem kunt krijgen aan natuurlijk. Mijn paardenhoeven zien er ook zo ongeveer uit.
Nu sta ik paf. Nu staan opeens de foto's van Arabesk wel model. Zo zout heb ik het nog niet gegeten.
Leer mij eens wat, voorzie elke foto van commentaar. Neem die uitdaging eens aan.
henny_w schreef:De eerdere foto's van Arabesk die wel eens op Bokt hebben gestaan in voorgaande jaren, vond ik allesbehalve je van het.
De laatste foto die ik heb gezien was prima in mijn ogen.
Heb jij ergens gelezen dat ik daar commentaar op had ???
Dan weet je meer dan ik.
Als jij niet eens ziet wat ik bedoel met platte en gevulde zolen. Dan snap je dus ook geen moer van wat concaaf betekent en wat ondergeschoven hielen inhoud.
Dus verspilde energie om jou foto voor foto uit te gaan leggen waar het aan schort.
Ik zie dat allesbehalve als uitdaging en adviseer je maar eens een cursus te gaan doen.
Heb je dat al eens gedaan dan zou ik m'n lesgeld maar terugvragen.
henny_w schreef:Als jij niet eens ziet wat ik bedoel met platte en gevulde zolen. Dan snap je dus ook geen moer van wat concaaf betekent en wat ondergeschoven hielen inhoud.